-->

Τρίτη, 17 Ιουνίου 2014

Η δίκη των δύο ηθοποιών που συνελήφθησαν στο Θέατρο Εμπρός

Μεθαύριο Πέμπτη 19 Ιουνίου στις 9 πμ, δικάζονται στο Α΄ Αυτόφωρο Μονομελές Πλημμελειοδικείο Αθήνας οι ηθοποιοί Βασίλης Σπυρόπουλος και Δημήτρης Δρόσος, που συνελήφθησαν στις 30 Οκτωβρίου στον χώρο του Θεάτρου Εμπρός την ώρα που έκαναν πρόβα. Μετά από 24ωρη κράτηση με την αυτόφωρη διαδικασία, παραπέμφθηκαν σε δίκη με τις κατηγορίες της παραβίασης «σφραγίδων, διατάραξης οικιακής ειρήνης και κατ’ εξακολούθηση κατάληψης δημοσίου κτιρίου». Αυτή η αδιανόητη σύλληψη αποτελεί κορύφωση της επίθεσης της Πολιτείας σε ένα χώρο που τα τρία τελευταία χρόνια έχει αναδειχθεί σε πυρήνα εναλλακτικής πολιτιστικής και κοινωνικής δράσης για το κέντρο της Αθήνας, και μάλιστα μέσα στην καρδιά της κρίσης. 

Από το Νοέμβριο του 2011, το Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, εγκαταλελειμμένο για πολλά χρόνια από την ελληνική πολιτεία, λειτουργεί ως καλλιτεχνικός αυτοδιαχειριζόμενος χώρος. Με πολιτιστική και κοινωνική δράση, σύνδεση με τους κατοίκους της γειτονιάς αλλά και με άλλους αυτοδιαχειριζόμενους χώρους, καθώς και με ένα σημαντικό τμήμα της ελληνικής και της διεθνούς καλλιτεχνικής και ακαδημαϊκής κοινότητας, λειτουργεί ως πυρήνας καλλιτεχνικής δημιουργίας και πειραματισμού, αλλά και κοινωνικής αλληλεγγύης και πολιτικού ακτιβισμού, αντίθετα σε κάθε λογική εμπορευματοποίησης και αποκλεισμού, ως κοινό αγαθό για τη γειτονιά και την πόλη. 

Στα πρόσωπα των δύο ηθοποιών δικάζεται το ίδιο το Εμπρός, η υπεράσπιση του οποίου είναι σημαντική σε μια εποχή που το κράτος αποδεικνύεται ανίκανο ή μάλλον απρόθυμο να στηρίξει υλικά τον πολιτισμό και τη δημιουργία κοινωνικών δομών.
Ήδη έχουν υπογραφεί δηλώσεις υποστήριξης και έχουν σταλεί επιστολές και δηλώσεις συμπαράστασης προς το ΕΜΠΡΟΣ από ελληνικά και ξένα πανεπιστήμια, ακαδημαϊκούς, διανοούμενους, καλλιτέχνες, πολιτικές οργανώσεις, συλλογικότητες, πολλούς φορείς και άτομα από την Ελλάδα και το εξωτερικό. (αναλυτικά: http://embrostheater.blogspot.gr/2013/10/blog post_31.html και http://www.gopetition.com/petitions/support-embros-society-and-culture-under-threat-in-greece.html).

Καθώς την Κυριακή 15 Ιουνίου στις 19.00 η Ανοιχτή Συνέλευση του Εμπρός είναι αφιερωμένη στη δίκη, καλούμε τις καλλιτεχνικές ομάδες, τις συλλογικότητες, τους φορείς και τα άτομα που έχουν συμμετάσχει στο Εμπρός κι έχουν παρουσιάσει το έργο τους στο χώρο αυτόν, να συμμετάσχουν στη συνέλευση αλλά και να παρίστανται τη μέρα της δίκης στο δικαστήριο. Η υποστήριξη όλων μας είναι ζωτικής σημασίας για τη συνέχιση του εγχειρήματος του ΕΜΠΡΟΣ αλλά και για την υπεράσπισπιση των δύο συλληφθέντων ηθοποιών. 

Ανοιχτή Συνέλευση του Ελεύθερου Αυτοδιαχειριζόμενου θεάτρου Εμπρός 

Contacts: www.embros.gr 
mail: embrostheater0@gmail.com
Ρήγα Παλαμήδη 2, Ψυρρή
(τηλ. επικοινωνίας για τη δίκη: 6970 992262)  
Πληροφορίες για τις δράσεις του Εμπρός
Website: www.embros.gr
Blog: http://embros-theater.blogspot.gr/
Vimeo: http://vimeo.com/embrostheater
Facebook: https://www.facebook.com/embrostheater2
http://tinyurl.com/lwmekqb
Twitter: https://twitter.com/EmbrosTheater

1 σχόλιο:

  1. Η λογική του "αποφασίζομεν και διατάσομεν" να μπουκάρουμε και να κάνουμε χρήση ενός χώρου που δεν μας ανήκει, εκτός του ότι απο μόνο του είναι η επιτομή του φασισμού, αντιτίθεται και στις ίδιες αξίες της τέχνης που είναι η ελευθερία και ο σεβασμός του άλλου ακόμα και αν αυτός είναι το κράτος. Απο τη στιγμή που αυτά τα δυο καταπατούνται, η τέχνη παύει να υπάρχει και στη θέση της υπαρχει μόνο στρατευμένη ιδεολογικο-πολιτική στάση.
    Απο την άλλη το θέμα των ερημωμένων χώρων που δεν είναι "εκμεταλεύσιμοι" θα μπορούσε να είναι πεδίο συζήτησης για τον τρόπο που θα μπορούσαν να δοθούν για εκδηλώσεις τέχνης (συμβολικό ενοίκιο, χρήση για συγκεκριμένο χρονικό διάστημα κλπ) σε νόμιμους και θεσμοθετημένους συλλόγους, θιάσους κλπ πάντα με νόμιμα μέσα και διαφάνεια. Η όποια "συλλογικότητα" μπορεί να εκφράζεται στα πλαίσια της τέχνης σε χώρο που είτε διαθέτει μέλος της ή σε χώρο που υπάρχει προσυννενόηση με το νόμιμο ιδιοκτήτη εφόσον αυτός το επιθυμεί. Το ζήτημα δεν είναι οι χώροι και ο τρόπος εκμετάλευσής τους, αλλά οι προθέσεις της κάθε "συλλογικότητας" μιας και ο αναφερόμενος στο άρθρο "πολιτικός ακτιβισμός" είναι πολύ γεινική έννοια και ερμηνεύεται ποικιλοτρόπως.

    ΑπάντησηΔιαγραφή