-->

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Μάγδα, μάνα μας...*

Μάγδα, μάνα μας,
Όλων μας, 
Της δύναμης μας απέμεινε να παλεύουμε,
Της ξερής ομορφιάς και της λαϊκής συγκίνησης μας,
Της περήφανης κουλτούρας των από κάτω,
που την φανερώνεις πλούσια, διαυγή, και 
κοφτερή.


Μάγδα, μάνα όλων μας.

Συνειδητή μάνα του σκοτωμένου αδερφού μας.-
Δεν έτυχε να βγει από τα σωθικά σου.
Τον γέννησες επίτηδες.

Μάγδα, μάνα του ιστορικού μας σθένους,
Πάνω στο σπαραγμό σου, το βλέπουμε μπροστά μας.
Κουβαλώντας στα χέρια σου το χρόνο ολόκληρο,
και τη στιγμή που έγινε, κι έσχισε το χρόνο στα δύο.
 


Με κόκκινα τα μάτια από το δίκιο,
με οργή που στριμώχνεται ανάμεσα στο στόμα σου,

σηκώνεις με τα δόντια τα βουνά του πόνου σου,
για να δούμε το κουράγιο που εσύ μας δίνεις.

Μάγδα, μάνα μου.


* ...με αφορμή την κατάθεση στη δίκη των νεοναζί της Χρυσής Αυγής, της μητέρας του δολοφονημένου Παύλου Φύσσα...

Παύλος Κατσιβέλης (Παυλέας)

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Social Waste & Κωσταντής Παπακωνσταντίνου - Ποτοσί ft DJ Magnum

Ένα τραγούδι αφιερωμένο στον αγώνα των κατοίκων της Χαλκιδικής εναντίον της εξόρυξης χρυσού και της λεηλασίας της φύσης της περιοχής:

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

LOCAL ACT: Δεκαπενθήμερη συναυλιακή δράση του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα

Μια από τις κατευθύνσεις των κοινωνικών κέντρων είναι η ανασύσταση του κοινωνικού ιστού σε μια ποιοτικά ανώτερη βάση. Έτσι, τα κοινωνικά κέντρα λειτουργούν ως "εργαστήρια", όπου, εκτός των άλλων, δοκιμάζονται και άλλου τύπου σχέσεις - αντιπαραθετικές προς την κυρίαρχη αντίληψη - που αμφισβητούν την κυριαρχία του εμπορευματικού πλαισίου, αντιπαλεύουν τη λογική της ανάθεσης και, γενικότερα, δοκιμάζουν στοιχεία από τη μελλοντική κοινωνία που οραματιζόμαστε. Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα (ΚΠΚΒ) έχει κατακτήσει ένα σημαντικό επίπεδο ωριμότητας, οργάνωσης αλλά και αναγνώρισης και μπορεί να παίξει έναν αναβαθμισμένο ρόλο στον διαρκή αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση των κατοίκων της περιοχής στις συγκεκριμένες ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες. Ένα τμήμα της παρέμβασης στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας επιδιώκεται να γίνει μέσω σχεδιασμένων και προγραμματισμένων πολιτιστικών δράσεων. 

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ


Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη στοχοποίηση της Εργατικής Λέσχης Περιστερίου από την αστυνομία. Το τελευταίο διάστημα σημειώνονται συνεχείς οχλήσεις των μελών της από την ασφάλεια Περιστερίου που «αναζητά» στοιχεία σε σχέση με το μισθωτήριο της Λέσχης, με τον κόσμο που δραστηριοποιείται σε αυτήν, με τις δραστηριότητές της, ενώ αφήνονται υπαινιγμοί για δήθεν φορολογικές και άλλου τύπου παραβάσεις. Μάλιστα σε πρόσφατη επικοινωνία μελών της Λέσχης με την αστυνομική διεύθυνση Περιστερίου τονίστηκε πως υπάρχει άνωθεν (!!!) εντολή για έλεγχο της λειτουργίας της.

Η Εργατική Λέσχη Περιστερίου είναι μια συλλογικότητα εργαζομένων, ανέργων, νέων που στα δύο χρόνια της δράσης της στο Περιστέρι έχει δείξει με τη δράση της με ποιους είναι: 

  •   είναι με τα συμφέροντα του κόσμου της δουλειάς, που πλήττεται από την πολιτική των μνημονίων,
  •  είναι με τους χιλιάδες νέους που στοιβάζονται στις ουρές του ΟΑΕΔ ή αναζητούν ένα κομμάτι ψωμί στα πεντάμηνα προγράμματα μισοεργασίας-μισοανεργίας και ανακύκλωσης των ανέργων,
  • είναι στο πλευρό των φτωχών, των απολυμένων, των καθημαγμένων από την κρίση γονιών και στο πλευρό των παιδιών τους, των μαθητών «ενός κατώτερου θεού», που με τα δωρεάν μαθήματα αλληλεγγύης της Λέσχης διεκδικούν με καλύτερους όρους το δικαίωμα στη μόρφωση
  • είναι με όσους αναζητούν έναν άλλο πολιτισμό κόντρα στην κυρίαρχη αποχαύνωση των ΜΜΕ, οργανώνοντας προβολές ταινιών, συζητήσεις, λογοτεχνικές βραδιές.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Tο αντάρτικο τραγούδι Θεματολογία, δημιουργοί, τρόποι διάδοσης (Α' ΜΕΡΟΣ)


της Νατάσας Κεφαλληνού

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε την ιστορία του «αντάρτικου τραγουδιού» που εμφανίστηκε την περίοδο της Κατοχής. Πρόκειται για καλλιτεχνική δημιουργία που κάλυψε τις ανάγκες του απελευθερωτικού αγώνα, εξέφρασε τη λαϊκή αντίσταση ενάντια στις κατοχικές δυνάμεις και παράλληλα αποτέλεσε το ίδιο πράξη αντίστασης. Το δίπολο Κατοχή-Αντίσταση δημιούργησε νέες δυναμικές στην ελληνική κοινωνία. Η πολιτική, εκείνη την εποχή, έπαψε να είναι αφηρημένο πάρεργο για φιλόδοξους άνδρες ή για τη σπουδαγμένη διανόηση· έγινε για εκατομμύρια ανθρώπους (άντρες και γυναίκες) ένα μέσο για την τελική λύτρωση από τα αίτια και τις συνέπειες ενός κόσμου που επιδίδονταν στην καταστροφή και την τρομοκρατία. Το εαμικό κίνημα αποτέλεσε μια από τις πιο έντονες εκδηλώσεις ριζοσπαστικής ρήξης με τις καθιερωμένες πολιτικές παραδόσεις, που ενέπνευσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος μέσα και έξω από την Ευρώπη.[i]  Ο πολιτικο-κοινωνικός ριζοσπαστισμός που εκδηλώθηκε εντός του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ την περίοδο αυτή έψαχνε νέες «γλώσσες» για να εκφραστεί. Σε αυτό το πλαίσιο διάφοροι έλληνες λόγιοι, συμμετέχοντες στην Αντίσταση, έγραψαν τραγούδια για τα βιώματα της Κατοχής. Αυτές οι λόγιες δημιουργίες, που τραγουδήθηκαν από τα χείλη των ανταρτών στα βουνά, μαζί με τα τραγούδια που έφτιαξαν ανώνυμοι αγωνιστές συγκροτούν το «αντάρτικο τραγούδι».

Τετάρτη 5 Αυγούστου 2015

Λαμπηδόνα: Προβολή της ταινίας "Η κυρία και ο ναύτης"

Η ομάδα κινηματογραφικών προβολών του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα, σας καλεί την Πέμπτη 6 Aυγούστου στις 9 μμ, στην προβολή της ταινίας "Η κυρία και ο ναύτης" της Λίντα Βερτμίλερ. Η προβολή θα γίνει όπως κάθε καλοκαίρι, στην εξωτερική πέργκολα της Λαμπηδόνας (άλσος Αγ. Τριάδας-Βύρωνας).


 Λίγα λόγια για την ταινία: Μια αλαζονική πλούσια αστή/αριστοκράτισσα βρίσκεται απομονωμένη σε νησίδα με ναύτη προλετάριο και κομμουνιστή του γιωτ της κρουαζιέρας. Η ανάγκη μέσα από την οπτική εξωφρενικά αστείων σκηνών αυτής της καταπληκτικής ταινίας, θα αποκαλύψει και επαναπροσδιορίσει πολλά στη ζωή τους...

H Λίνα Βερτμίλερ μετά το "Ιστορία έρωτα και Αναρχίας" (με τους ίδιους πρωταγωνιστές), δίνει αυτή τη συμβολική μεταφορά της ασύμμετρης πάλης των τάξεων, της εξουσίας και του έρωτα με απρόσμενες ανατροπές και επαναφορές. Το δε φινάλε της ταινίας λέει πολλά για το αδιέξοδο των ανθρώπινων σχέσεων, όσο παραμένουν κυρίαρχες οι καπιταλιστικές σχέσεις στην κοινωνία...

Τετάρτη 22 Ιουλίου 2015

ΤΕΚ ανακοίνωση: "Απ’ τα τσακάλια δεν γλιτώνεις με ευχές και παρακάλια"

Οι πολύμηνες διαπραγματεύσεις της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ με τους δανειστές (ΕΕ, ΕΚΤ, ΔΝΤ), είχαν καταστροφική κατάληξη για τον ελληνικό λαό. Ανεξάρτητα από την στάση που μπορεί να κράτησε κάποιος/α σχετικά με το δημοψήφισμα, η ωμή πραγματικότητα είναι πως η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ περιφρόνησε το σαφέστατο ΟΧΙ του 61% του ελληνικού λαού και υπέγραψε μια βάρβαρη για τον λαό, συμφωνία. Η συμφωνία που τελικά υπογράφηκε είναι ένα 3ο και πολύ πιο καταστροφικό μνημόνιο.

Η συμφωνία αυτή λύνει τα χέρια στο ελληνικό και ξένο κεφάλαιο και του δίνει όλο το δικαίωμα να πλιατσικολογήσει πάνω στις ζωές και τα δικαιώματα της εργατικής τάξης και όλου του λαού, στην δημόσια γη, την δημόσια περιουσία. Τα συμφωνημένα μέτρα αυτής της συμφωνίας/μνημονίου θα ισοπεδώσουν ό,τι απέμεινε από τα εργασιακά και κοινωνικά/λαϊκά δικαιώματα, ενώ οδηγούν στο άμεσο ξεπούλημα της γης και της δημόσιας περιουσίας της χώρας.

Στο 5μηνο των διαπραγματεύσεων, διαλύθηκαν και οι τελευταίες αυταπάτες σχετικά με την ΕΕ. Αυτή η Ένωση δεν έχει καμμία σχέση με μια φιλολαϊκή Ένωση. Είναι μια συμμαχία ληστών καπιταλιστών, είναι μια συμμαχία των αστικών τάξεων της Ευρώπης η οποία επιδιώκει με σαφή και κατηγορηματικό τρόπο, να διαλύσει τις ζωές των λαών της Ευρώπης για να σώσει τα δικά της προνόμια στον παγκόσμιο καταμερισμό εμπορίου.

Στο 5μηνο των διαπραγματεύσεων, αποδείχθηκε επίσης, ότι όταν πάει ο οποιοσδήποτε να διαπραγματευθεί με τα τσακάλια με ευχές και παρακάλια, τότε τον περιμένει οικτρό τέλος. Οι διαρκείς υποχωρήσεις της κυβέρνησης και οι αυταπάτες ότι "η ΕΕ είναι το κοινό σπίτι των λαών" και ότι "μπορούμε να πείσουμε τους εταίρους μας", πληρώθηκαν και θα πληρωθούν πολύ ακριβά από όλο τον λαό. Πρώτο δείγμα συνεπειών της εφαρμογής του νέου μνημονίου, η συγκέντρωση της Τετάρτης 15 Ιουλίου η οποία χτυπήθηκε βάρβαρα από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ. 


Η ΤΕΚ ως συλλογικότητα εργαζόμενων-καλλιτεχνών, παλεύει μαζί με τους υπόλοιπους εργαζόμενους και το λαό για την κατάργηση αυτού του βάρβαρου μνημονίου. Παλεύει για την ανατροπή των πολιτικών λιτότητας που ψηφίζει και εφαρμόζει η κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ/ΑΝΕΛ σε συνεργασία με τις υπόλοιπες δυνάμεις του μνημονιακού πολιτικού τόξου.

Πέμπτη 9 Ιουλίου 2015

γλέντι με τους Bandallusia στη Στρούγκα

Αυτή την Παρασκευή 10 Ιουλίου, από τις 9 το βράδυ, θα πραγματοποιηθεί στην κατάληψη Στρούγκα (αυτοδιαχειριζόμενος κοινωνικός χώρος, Δεκελείας 116, Ν. Φιλαδέλφεια) γλέντι οικονομικής ενίσχυσης για τα δικαστικά έξοδα συντρόφου με έντεχνα, παραδοσιακά και ρεμπέτικα τραγούδια από τους Bandallusia. Θα λειτουργεί μπαρ και αυτοδιαχειριζόμενος μπουφές. Ελάτε με το ταπεράκι σας γιατί η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας!

Ανακοίνωση του Π.Μ.Σ.

Σαπφούς 10 – Αθήνα, τηλ.: 210.3213694, 210.3215246, φαξ : 210.3240827

Website : www.pmu.gr - e-mail : pmu@pmu.gr


Συνάδελφε, Οι μέρες που διανύουμε θα είναι πολύ δύσκολες για χιλιάδες συναδέλφους και τις οικογένειές τους. Υπάρχουν οικογένεις που έως τώρα ζούσαν από μία σύνταξη ή ένα επίδομα ανεργίας και τώρα δεν έχουν ούτε αυτό. Διευρύνεται η στάση πληρωμών, οι απολύσεις, οι υποχρεωτικές άδειες άνευ αποδοχών. Στο ελεύθερο επάγγελμα χιλιάδες συνάδελφοι δεν έχουν ούτε ένα μεροκάματο για τη θερινή σεζόν κι αυτό διαμορφώνει ακόμα μεγαλύτερη πίεση για χαμηλότερες απαιτήσεις σε όσους συναδέλφους δουλεύουν.

Δευτέρα 29 Ιουνίου 2015

Εκδήλωση "Το πολιτικό στο μέταλ": Αρχική τοποθέτηση της ΤΕΚ


Δημοσιεύουμε την αρχική τοποθέτηση της ΤΕΚ στην εκδήλωση με θέμα "το πολιτικό στο μέταλ", η οποία πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 27 Ιουνίου στην Λαμπηδόνα (Βύρωνας).  Η συμμετοχή του κόσμου ήταν καλή, αν σκεφτούμε τις ραγδαίες πολιτικές εξελίξεις των τελευταίων ημερών (συμμετείχαν γύρω στα 80-100 άτομα). Την συζήτηση άνοιξε ο Πάνος Φαρόπουλος από το Metal Hammer, ακολούθησε η τοποθέτηση του Κώστα Καρβούνη-Ζούμπου εκ μέρους της ΤΕΚ, ενώ μετά τον λόγο πήραν μέλη των Lavalanche και των Revolted Masses. Αναλυτικότερο ρεπορτάζ, τις επόμενες μέρες!

Η αλήθεια είναι ότι το θέμα της σημερινής εκδήλωσης μπορεί να μην είναι αυτό που προβληματίζει τον μέσο καλλιτέχνη/εργαζόμενο στην καθημερινή του βιοπάλη. Ούτε αυτό που θα κρίνει άμεσα την πορεία των ταξικών αγώνων στο σήμερα. Όμως είναι μια ωραία αφορμή για να καταπιαστούμε με διάφορα στοιχεία της ελληνικής πραγματικότητας, καταρχάς όσον αφορά την πολιτική κατάσταση που βιώνουμε σήμερα και την αντανάκλασή της (ή όχι) στον επίπεδο της καλλιτεχνικής έκφρασης.