-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Κυριακή 29 Μαρτίου 2015

Πολιτική τέχνη σήμερα: Συμβολή στην συζήτηση για την πολιτική τέχνη και την οργανική σύνδεσή της με το κίνημα

Το κείμενο αυτό, αποτελεί την αρχική τοποθέτηση του Μιχάλη Παπαμακάριου στην συζήτηση με θέμα «Σύγχρονη πολιτική τέχνη: πώς θα γίνουμε κοινωνικά παρεμβατικοί & πολιτικά επικίνδυνοι», η οποία διοργανώθηκε στο πλαίσιο της ημερήσιας πολυ-θεματικής εκδήλωσης της ΤΕΚ στο θέατρο ΕΜΠΡΟΣ.


Καταρχήν θα πρέπει να σταθούμε στο ερώτημα αν υπάρχει σήμερα πολιτική τέχνη, ερώτημα το οποίο μας οδηγεί αυτόματα στο ερώτημα περί πολιτικού στη τέχνη. Αν ορίσουμε ως πολιτικό το σύνολο των αξιών με τις οποίες ένας άνθρωπος πορεύεται στη σύγχρονη κοινωνία, αν μιλάμε δηλαδή για το λεγόμενο «τρόπο ζωής» πολιτική τέχνη υπάρχει μαζικά καταρχήν από τους κυρίαρχους (πχ Βανδή, Παντελίδης κλπ.) όπως και από τους «από κάτω», όταν πχ ένα ραπάρισμα ενός πιτσιρικά από τα δυτικά προάστια κρίνει και απορρίπτει τα κυρίαρχα κοινωνικά και πολιτιστικά πρότυπα. Νομίζω όμως ότι τη σημερινή συζήτηση την αφορά το ερώτημα του πολιτικού ως συγκεκριμένης παρέμβασης στα μεγάλα κοινωνικά, πολιτικά και πολιτισμικά ζητήματα της εποχής μας, τις αντιπαραθέσεις και συγκρούσεις που γεννάνε αυτά και τη τοποθέτηση των ανθρώπων που παράγουν καλλιτεχνικό έργο οποιαδήποτε μορφής και ποιότητας, σε αυτά.

Αν συμφωνήσουμε ότι το θέμα είναι αυτό η απάντηση στο αν υπάρχει σήμερα πολιτική τέχνη είναι θετική. Από το χώρο τα μουσικής που έχω μια ιδιαίτερη ενασχόληση θα μπορούσα να παρουσιάσω αν ήταν δυνατό περίπου 2000 επιλεγμένα πολιτικά τραγούδια από όλο τον κόσμο των τελευταίων 20 χρόνων, αλλά κάτι τέτοιο δεν είναι δυνατό, οπότε ας κρατήσουμε απλά το νούμερο. Πολιτικό τραγούδι υπάρχει, όχι όπως υπήρχε πχ στα χρόνια της μεταπολίτευσης εννοείται (αλλά γιατί γίνεται πάντα αυτή η σύγκριση), υπάρχει με διαφορετικό τρόπο, γεννιέται διαφορετικά, αντιμετωπίζεται με διαφορετικό τρόπο από τα ΜΜΕ και το δισκογραφικό κύκλωμα  κλπ.

Προχωρώ στο ερώτημα του πως μπορεί να γίνει η σημερινή τέχνη κοινωνικά και πολιτικά παρεμβατική; Καταρχήν με αυτό τον τρόπο που έχει διοργανωθεί αυτή η ημέρα και το ίδιο το φεστιβάλ του «Εμπρός». Με τον τρόπο που έχει συγκροτηθεί, λειτουργεί και δημιουργεί η συλλογικότητα της ΤΕΚ και άλλες παρόμοιες συλλογικότητες. Αντιφασιστικά παρεμβατική για παράδειγμα μπορεί να γίνει η μουσική όταν η ΤΕΚ έφτιαξε το συλλογικό cd «Δεν θα πεθάνει μόνος τσάκισε τον» ή όταν το συγκρότημα των KollektivA πήρε τη πρωτοβουλία για την αντιφασιστική συλλογή «Μια απάντηση».

Παρεμβατική γίνεται η μουσική με δίσκους σαν το «Πρόγονε Πίθηκε εσύ τις Λες» των Magic de Spell ή το We Will Reign των αμερικάνων The Last Internationale, για να αναφέρω 2 «φρέσκα» παραδείγματα. Ακόμα περισσότερο όμως οι μουσικοί γίνονται παρεμβατικοί όταν δεν περιορίζονται μόνο στη δημιουργία αλλά αναλαμβάνουν τη πρωτοβουλία για μια συγκεκριμένη παρέμβαση στο πλευρό των μαζικών κινημάτων. Ο χώρος που μας φιλοξενεί είναι ένα τρανταχτό παράδειγμα. Ο χιπ χοπ καφενές της Εργατικής Λέσχης Περιστερίου, στον οποίο είχα τη τιμή να συμμετέχω πολλές φορές μέχρι σήμερα, αποτελεί μια συνάντηση μουσικών και ακροατών του χιπ χοπ με σκοπό την αντιμετώπιση της μουσικής με αλληλέγγυο κοινωνικό και ανατρεπτικά πολιτικό τρόπο, είναι ένα ακόμη παράδειγμα τέτοιου χαρακτήρα. Η πρακτική του Manu Chao  λ.χ όταν έτρεχε στις συναντήσεις του αντιπαγκοσμιοποιητικού κινήματος είναι ένα άλλο παράδειγμα, όπως και η πρακτική συγκροτημάτων σαν τους Rage Against The Machine και ανάλογων τους παραδειγμάτων.

Θα αναφέρω ακόμη 3 παρεμβάσεις  από τη διεθνή εμπειρία ως τροφή για σκέψη. Η πρώτη είναι η δίχως άλλο η πρωτοβουλία των Banda Bassotti για το αντιφασιστικό καραβάνι στην Ανατολική Ουκρανία και τις εξεγερμένες της περιοχές ενάντια στο φασιστικό καθεστώς του Κιέβου και ειδικά στο Ντομπάς, καραβάνι που το συγκρότημα διοργανώνει για 2η φορά μέσα σε 9 μήνες.

Η 2η αφορά την πρωτοβουλία των Tom Morello και Serj Tankian, δηλαδή το project Axis Of Justice, πρωτοβουλία η οποία ξεκίνησε σαν κίνηση αλληλεγγύης σε μια απεργία εμποροϋπάλληλων στις εταιρείες τροφίμων και μετεξελίχθηκε με τη συμβολή πολλών μουσικών της αμερικάνικης ροκ και χιπ χοπ σκηνής, σε μια συνολική πρωτοβουλία παρέμβασης σε όλη τη χώρα, η οποία παρεμβαίνει στην ατζέντα της κοινωνικό – πολιτικής αντιπαράθεσης είτε αυτή αφορά το θέμα του πολέμου στο Ιράκ, το occupy, την κατάληψη των δημοσίων υπαλλήλων στο Ουισκόνσιν, το μεταναστευτικό ζήτημα και την αστυνομική βαρβαρότητα.

Η τρίτη είναι το παράδειγμα του Power to the people festival που είχε συλλάβει ως ιδέα και οργανώσει στο Σαν Φρανσίσκο ο μουσικός και ακτιβιστής Michael Franti. Πρόκειται για ένα φεστιβάλ ένωσης της μουσικής διαμαρτυρίας με το αντιπολεμικό κίνημα, το οποίο έχει αποτελέσει έναν από τους χώρους ανάπτυξης του αντιπολεμικού κινήματος των ΗΠΑ. Ο κατάλογος θα μπορούσε να είναι πολύ μακρύς, ειδικά μάλιστα αν πιάσουμε τα θέματα που έχει αναδείξει η Λατινοαμερικάνικη εμπειρία και δεν θα μας έφταναν όχι 10 αλλά ούτε 1000 λεπτά.

Τέλος προχωρώ στο 3ο υποερώτημα του σημερινού μας θέματος. Στο ερώτημα της «επικινδυνότητας». Πότε η πολιτική τέχνη είναι και επικίνδυνη; Η τέχνη από μόνη της δεν μπορεί να είναι επικίνδυνη όσο ανατρεπτική και αν είναι στη μορφή και το περιεχόμενο. Η τέχνη από μόνη της δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο, βέβαια ούτε ο κόσμος μπορεί να αλλάξει μόνο με μαζικούς αγώνες κινήματα, διεκδικήσεις, απεργίες, οδοφράγματα και συγκρούσεις. Θα ήταν μια αλλαγή, αν συνέβαινε ποτέ, καθόλου ποιητική και αξιακά «στεγνή».

Ο Σέρτζιο Ορτέγκα συνθέτης του El Pueblol Unido, έχει πει ότι «…δεν μπορεί να υπάρξει επαναστατικό κίνημα χωρίς να στηρίζεται σε ένα αληθινό πολιτιστικό και καλλιτεχνικό ρεύμα μαζικό και ποιοτικό…»..Δεν μπορώ παρά να συνυπογράψω. Το πρώτο όμως που βάζει ο Ορτέγκα σε αυτή τη φράση είναι το «επαναστατικό κίνημα και η ύπαρξη του, χωρίς αυτό δεν μπορεί και από την άλλη να δημιουργείται αληθινό πολιτιστικό και καλλιτεχνικό ρεύμα.

Η Χιλιανή Χούντα δολοφόνησε το Βίκτορ Χάρα γιατί το καλλιτεχνικό του έργο αποτέλεσε μια μορφή οργανικής σύνδεσης της λαϊκής τέχνης με τον αγώνα για μια δίκαιη κοινωνία και για αυτό ήταν μισητός όσο λίγοι στους κύκλους της Χιλιανής και όχι μόνο δεξιάς και ακροδεξιάς. Στο πρόσωπο του δολοφονούσε το Nueva Cancion, το οποίο τόσο ως καλλιτεχνικό ρεύμα, όσο και σαν στάση των συντελεστών, του έθετε στη πράξη το ζήτημα μιας τέχνης οργανικά συνδεδεμένης με μια απόπειρα κοινωνικής αμφισβήτησης και χειραφέτησης.

Η επικινδυνότητα της τέχνης λοιπόν στην εποχή μας και σε κάθε εποχή συνίσταται στη διαλεκτική σύνδεση της με τα ανατρεπτικά ρεύματα και κινήματα του καιρού της. Χωρίς αυτή τη σύνδεση ακόμα και αν είναι σε μορφή και περιεχόμενο ανατρεπτική το πιθανότερο είναι να καταλήξει είτε σε μια έντιμη περιθωριοποίηση, είτε ακόμη χειρότερα να αποτελέσει ένα «ριζοσπαστικό» προϊόν πώλησης της βιομηχανίας του θεάματος, είτε τέλος, να ταλανίζεται διαρκώς μεταξύ συμβιβασμού και εξέγερσης, κατάσταση που διακρίνει πάρα πολλούς ριζοσπαστικούς καλλιτέχνες, όπως και το καθένα μας άλλωστε…   

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου