-->

Κυριακή 31 Ιανουαρίου 2021

Η Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών για τα περιστατικά κακοποίησης

Είμαστε μαζί με τη Ζέτα, είμαστε μαζί με όλες όσες τολμούν να μιλήσουν για τις αντεργατικές, παραβιαστικές, κακοποιητικές και σεξιστικές συμπεριφορές που γίνονται πίσω από τις κλειστές πόρτες των σχολών και των θεάτρων. Στεκόμαστε ενάντια σε οποιαδήποτε μορφή βίας ασκείται πάνω μας! Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα της καθεμιάς μας να μιλήσει όποτε η ίδια το επιλέξει, γιατί το τώρα της καθεμιάς δεν χωράει καμία ερώτηση, καμία αμφισβήτηση. Γιατί αυτό είναι μόνο η αρχή.

Είμαστε απέναντι σε κάθε κυρίαρχη λογική και έκφραση της. Καμιά ανοχή, είμαστε αποφασισμένες και είμαστε πολλές. Η πατριαρχία μας θέλει σιωπηλές και ο καπιταλισμός μας θέλει μόνες. ΟΥΤΕ ΣΙΩΠΟΥΜΕ ΟΥΤΕ ΑΦΗΝΟΥΜΕ ΤΙΣ ΑΔΕΛΦΕΣ ΜΑΣ ΜΟΝΕΣ. Θα μας βρείτε απέναντι σας. ΚΑΜΙΑ ΜΟΝΗ!

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2021

Η θέση – πρόταση της Δημοκρατική Ενότητας Ηθοποιών στο ΣΕΗ για άμεση σύγκληση Γενικής Συνέλευσης του σωματείου, με αφορμή τις καταγγελίες συναδέλφων

Ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα (22.1.2021) καταθέσαμε ψήφισμα στήριξης στη Σοφία Μπεκατώρου προς το ΔΣ, με αφορμή τις καταγγελίες που ήρθαν στο φως. Η υπόθεση είναι τόσο σοβαρή, που θεωρούμε ότι δεν ήταν επιτρεπτό από το ΔΣ να μη συζητηθεί και να ακουστούν όλες οι απόψεις. Αντ΄ αυτού η διοίκηση, μιλώντας εξ΄ ονόματος του ΔΣ, έβγαλε μια ανακοίνωση που υποβάθμιζε το περιστατικό. Δεν το έβαλε στη συζήτηση, για να τοποθετηθούμε όλοι με γνώμη και ψήφο. Με αφορμή το συγκεκριμένο θέμα βγαίνουν στο φως, και καλώς βγαίνουν, υποθέσεις και καταγγελίες, επώνυμες και ανώνυμες, και στο χώρο του αθλητισμού και στο δικό μας χώρο, που πολύ σωστά πήραν και παίρνουν το δρόμο της δικαιοσύνης. Μακάρι η συγκυρία να αποτελέσει έναυσμα, ώστε και άλλοι άνθρωποι, να μιλάνε, σε όποιο χώρο και αν βρίσκονται, κυρίως αυτοί που δεν τους δίνεται εύκολα το μικρόφωνο.
 

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Δέκα ενδιαφέρουσες ταινίες και σειρές για την δεκαετία που πέρασε


Το Περιοδικό | 5 ταινίες και 5 σειρές μιας "γεμάτης" κινηματογραφικής και τηλεοπτικής δεκαετίας

Αποχαιρετώντας μια «γεμάτη» δεκαετία, σε πολιτικά και κοινωνικά συμβάντα, δεν θα μπορούσε να λείψει μια ανασκόπηση σε έργα της μικρής και μεγάλης οθόνης. Κοινός παρονομαστής αυτής της δεκαετίας αποτελεί ο κυνισμός και η αποδόμηση όλων των πτυχών της ζωής, ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης του ιδεολογήματος του (από καιρό) ξεπερασμένου «αμερικάνικου ονείρου». Έτσι, οι χαρακτήρες είναι βυθισμένοι σε υπαρξιακά τέλματα και τοποθετούνται πολλές φορές σε δυστοπικά σύμπαντα, που μοιάζουν ειρωνικά με την δική μας πραγματικότητα. Αρκετές από τις παρακάτω προτάσεις δημιούργησαν την δική τους κινηματογραφική γλώσσα και συνέβαλλαν καθοριστικά στο να εξελιχθεί το είδος και να εκφράσει τις σύγχρονες τάσεις. 

Τρίτη 19 Ιανουαρίου 2021

Αρνούμαστε να γίνουμε οι «καλλιτέχνες του zoom» - κοινό κείμενο

ΠΡΙΝ | Αρνούμαστε να γίνουμε οι «καλλιτέχνες του zoom»

 Με τεράστιες δυσκολίες, μεγάλα προβλήματα και χωρίς καμία επίσημη ενημέρωση από το υπουργείο Πολιτισμού συνεχίζουν τις σπουδές τους διαδικτυακά νέες και νέοι σπουδάστριες-ες της Κρατικής Σχολής Ορχηστικής Τέχνης, της Δραματικής Σχολής του Εθνικού Θεάτρου, της Δραματικής Σχολής του Κρατικού Θεάτρου Βορείου Ελλάδος και της Δραματικής Σχολής του ΔΗ.ΠΕ.ΘΕ. Πάτρας.

Οι σπουδαστές ήρθαν σε επικοινωνία και ανταλλαγή προβληματισμών, κατανοώντας πως τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν είναι κοινά και πως η εξεύρεση λύσης θα πρέπει να αφορά το σύνολο των σχολών. Όπως τονίζουν τα μαθήματα χορού, κίνησης, υποκριτικής, σκηνοθεσίας, φωνής και αγωγής λόγου, που αποτελούν και τον βασικό κορμό των μαθημάτων του εκάστοτε προγράμματος σπουδών, δεν μπορούν να πραγματοποιηθούν ουσιαστικά. 

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2021

Κείμενο υπογραφών Καλλιτεχνών – Διανοουμένων: Το κράτος δικαίου δεν εξαιρεί και δεν εκδικείται

Όταν το κράτος αντιμετωπίζει εκδικητικά έναν κρατούμενο ακυρώνοντας κανονισμούς και νόμους που το ίδιο έχει θεσπίσει, όταν έχει εξαντλήσει όλα τα μέσα άμυνας που έχει στη διάθεσή του, τότε ο κρατούμενος καταφεύγει στην έσχατη μορφή αντίδρασης: την απεργία πείνας. Το αίτημα του Δημήτρη Κουφοντίνα είναι δίκαιο και η διαμαρτυρία του εύλογη.

Εκατοντάδες άνθρωποι τάσσονται ενάντια στις απροκάλυπτες εις βάρος του μεθοδεύσεις, συνεχίζοντας να υπογράφουν το σχετικό ψήφισμα. Οι πρωτοβουλίες που σπάνε τη σιωπή, πυκνώνουν:

Κείμενο υπογραφών Καλλιτεχνών – Διανοουμένων

Η απεργία πείνας αποτελεί ιστορικά πάντα “αποκοτιά” καθώς ο απεργός πείνας βουλητικά επιβάλλει στον εαυτό του την αντιστροφή του βασικού ενστίκτου της ζωής, της αυτοσυντήρησης. Προκειμένου να διασώσει την αξιοπρέπειά του, θέτει σε κίνδυνο ακόμα και αυτό το αδιαπραγμάτευτο όριο της σωματικότητας.

Όσοι και όσες υπογράφουμε αυτό το κείμενο, εκπροσωπούμενοι κι εκπροσωπούμενες από την ταυτότητα «καλλιτέχνες – διανοούμενοι» αισθανόμαστε ότι αυτή η συνθήκη μας αφορά. Σήμερα που ο ολοκληρωτικός έλεγχος είναι η κατάσταση των πραγμάτων, που οι κατακτήσεις χάνονται και οι νόμοι καταπατούνται, που η κατάσταση εξαίρεσης είναι ο κανόνας, αναγορεύεται σε ύψιστο χρέος ο σεβασμός και η υπεράσπιση της ετερότητας ως μέρος της απο κοινού αλήθειας των ανθρώπων.

Ο Δημήτρης Κουφοντίνας βρίσκεται σε απεργία πείνας από τις 8 Γενάρη ζητώντας απλώς να εφαρμοστεί και γι αυτόν ο νόμος. Για μια ακόμα φορά οδηγείται να θέσει σε κίνδυνο τη ζωή του, να βλάψει ανεπανόρθωτα την υγεία του. Η κοινωνία δεν μπορεί να μένει σιωπηλή απέναντι σε μια τέτοια εξέλιξη, έσχατη επιλογή ενός κρατουμένου που, ακόμα και μετά από 18 χρόνια φυλακής, δέχεται μια παράλογη επίθεση στο πρόσωπό του κάθε φορά που ασκεί ή διεκδικεί τα δικαιώματα που είναι αυτονόητα για κάθε φυλακισμένο.

Η Πολιτεία δεν μπορεί να μένει σιωπηλή όταν εγκαλείται για φωτογραφικές διατάξεις, για παραβίαση των νόμων που η ίδια θέσμισε, για χειρισμούς που δημιουργούν υπόνοιες εκδικητικής συμπεριφοράς και αναιτιολόγητης επιβάρυνσης της θέσης ενός φυλακισμένου. Ενός ανθρώπου δηλαδή που βρίσκεται υπό την εποπτεία της, υπόκειται στους νόμους της και που η υγεία και η ζωή του είναι στην απόλυτη δικαιοδοσία της.

Αυτό που ζητάει ο απεργός είναι να γυρίσει στο υπόγειο κελί του Κορυδαλλού όπου κρατήθηκε τα προηγούμενα χρόνια, κάτι που ο νόμος προβλέπει, και να σταματήσει ο πόλεμος που συνεχώς δέχεται χωρίς να γίνεται αντιληπτό ποιά στάση του χρεώνεται που να τον δικαιολογεί. Το αίτημά του είναι δίκαιο και η διαμαρτυρία του εύλογη. Δεν ζητάει κάποια ειδική μεταχείριση αλλά την εφαρμογή των νόμων.

Τα αιτήματα του Δημήτρη Κουφοντίνα πρέπει να γίνουν δεκτά τώρα, για να μη δοκιμαστεί περισσότερο η ανθρώπινη αξιοπρέπεια αλλά και για να διασωθεί η ευαισθησία και η τιμή της κοινωνίας μας που κινδυνεύει να χρεωθεί μια απευκταία εξέλιξη. Γιατί σε τελική ανάλυση, όχι μόνο ο νομικός πολιτισμός αλλά και το ήθος μιας κοινωνίας κρίνονται σε τέτοιες περιπτώσεις!

Νίκος Ντάλας – ηθοποιός

Ντόρα Χρυσικού – ηθοποιός

Πασχάλης Παπατσαρούχας – ηθοποιός

Σήφης Πολυζωίδης – ηθοποιός

Γιώργος Μακρής – σεναριογράφος, ηθοποιός

Ελένη Ευθυμίου – σκηνοθέτης, ηθοποιός

Δημήτρης Παπασταμάτης – σκηνοθέτης

Ερρίκος Μηλιάρης – ηθοποιός

Χάρης Τζωρτζάκης – ηθοποιός

Έκτορας Λιάτσος – ηθοποιός

Δημήτρης Ζάχος – σκηνοθέτης

Δημήτρης Ραφαήλος – ηθοποιός

Κώστας Παπακωνσταντίνου – σκηνοθέτης, ηθοποιός

Κωνσταντίνος Μωραϊτης – ηθοποιός

Ελισσαίος Βλάχος – ηθοποιός

Νέλη Μποφίλιου – ηθοποιός

Παύλος Κατσιβέλης –μουσικός

Αλέξης Καλοφωλιάς – μουσικός, μεταφραστής

Δευτέρα 21 Δεκεμβρίου 2020

Τρίτη 22 Δεκεμβρίου: ΜΑΖΙ ΣΤΟΝ ΑΓΩΝΑ – ΜΑΖΙ ΣΤΗΝ ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ, Συναυλία αλληλεγγύης για τα δικαστικά έξοδα & τα πρόστιμα από τις διαδηλώσεις

Την Τρίτη 22 Δεκεμβρίου διοργανώνουμε διαδικτυακή συναυλία αλληλεγγύης προκειμένου να καλυφθούν τα δικαστικά έξοδα και τα πρόστιμα που επιβλήθηκαν στις αγωνιστικές κινητοποιήσεις στις 17 και 25 Νοέμβρη αλλά και στις 6 Δεκέμβρη, κόντρα στην προσπάθεια της κυβέρνησης να επιβάλλει το φόβο με την απαγόρευση των συναθροίσεων.

Τους τελευταίους μήνες έχουμε έρθει αντιμέτωποι με πρωτόγνωρες καταστάσεις με την πανδημία covid-19 να αλλάζει ριζικά τις ζωές μας. Οι πολιτικές διαχείρισης της πανδημίας παγκόσμια εξέθεσαν όσο ποτέ άλλοτε ότι ζούμε σε ένα σύστημα που έχει ως απόλυτη προτεραιότητα την κερδοφορία με κάθε κόστος. Την ίδια στιγμή που η κυβέρνηση καλούσε το λαό να κάνει υπομονή, εξήγγειλε lockdown και απαγορεύσεις κυκλοφορίας και διαδηλώσεων, επιτάχυνε την επίθεση σε κάθε δημόσιο αγαθό, σε κάθε πτυχή της ζωής μας.

Με την απαγόρευση των συναθροίσεων και μέσω της άγριας καταστολής, με πρόφαση την πανδημία και την προστασία της δημόσιας υγείας, προσπαθεί να βάλει σε καραντίνα οποιαδήποτε φωνή αντίστασης. Με το δόγμα του «νόμος και τάξη», την επιβολή εξαντλητικών προστίμων και με αναίτιες προσαγωγές και συλλήψεις, προσπαθεί να επιβάλλει την τρομοκρατία. Πρόκειται για πρόστιμα που βασίζονται σε μια αντισυνταγματική απαγόρευση και απαιτούμε τη διαγραφή τους. Ο λαός και η νεολαία πρέπει να αμφισβητήσει τα πρόστιμα αυτά, όπως αμφισβητήθηκαν και οι παράλογες απαγορεύσεις των διαδηλώσεων του Νοέμβρη και Δεκέμβρη.

Σε τέτοιες στιγμές είναι πιο αναγκαίο από ποτέ να θυμηθούμε ότι η αλληλεγγύη είναι το όπλο μας απέναντι στην καταστολή και την εγκληματική πολιτική της κυβέρνησης και πως μέσα από το δρόμο του αγώνα μπορούμε να οδηγηθούμε σε αυριανούς καλύτερους τόπους, κόντρα στην αποξένωση και τον ατομικό δρόμο.

Δείτε το event στο facebook εδώ

Στη διαδικτυακή συναυλία συμμετέχουν οι:

Άγγελος Κράλης (CHKN)
Αιμιλία Παπαθεοχάρη
Αλέξανδρος Κτιστάκης
Βασίλης Ράλλης feat. Meli
Βουκολική Διαταραχή
Γιώργος Χανός
Γρηγόρης Ελευθερίου
Δημήτρης Μυστακίδης
Θοδωρής Μαυρογιώργης
Μινέρβα
Νένα Βενετσάνου
Σπύρος Γραμμένος
Υπεραστικοί
Desert Monks
Gunes Demir (Κωνσταντινούπολη)
Infinik
JazzMatazz
Los Tre
Magic De Spell
Mc Yinka
Nikos Chatzitsakos sextet
Small Chanter
Third Eye Bizarre
Vasilis Lagdas Trio
VoxPopuli

Stand Up Community:

Άγγελος Κυριακίδης
Αλέξανδρος Πασπαρδάνης
Αλέξανδρος Τιτκωβ
Αριστοτέλης Ρήγας
Βαγγέλης Μουλαράς
Γιάννης Ρούσσος
Γιώργος Αλεβίζος
Πάρις Ρούπος
Blink Mike

Θα προβληθεί απόσπασμα από τη παράσταση: “Με τις Μέλισσες ή με τους Λύκους”

Διοργανωτές:

Covid19: Κανένας Μόνος / Καμία Μόνη

Μένουμε Ενεργοί – υγεία, συλλογικότητα, αλληλεγγύη

Δευτέρα 7 Δεκεμβρίου 2020

«Κόσμε πού να σε γυρίσω»: Ο νέος δίσκος του Γιώργου Μεράντζα

ΠΡΙΝ | Ο δίσκος αυτός δεν εκπροσωπεί το κλασικό πολιτικό τραγούδι της Μεταπολίτευσης, αλλά το νέο κοινωνικό τραγούδι που έχει ανάγκη η εποχή μας.

Χαρά και συγκίνηση προκαλεί στους φίλους της καλής ελληνικής μουσικής το άκουσμα των τραγουδιών του νέου δίσκου του Γιώργου Μεράντζα με τίτλο Κόσμε πού να σε γυρίσω που κυκλοφορεί από το «Ogdoo Music Group». Και τούτο γιατί μες στους μαύρους καιρούς της πανδημίας και του φόβου του θανάτου, έρχεται η τέχνη ως αντίδοτο στην απομόνωση και το κλείσιμο στον εαυτό μας.

Ο μεγάλος, ο δύσκολος, ο πολλές φορές εχθρικός κόσμος είναι ο πρωταγωνιστής αυτού του κύκλου τραγουδιών που, παρόλο που γράφτηκαν από διαφορετικούς συνθέτες και στιχουργούς, μοιάζουν να υπακούνε σε μια κοινή δημιουργική γραμμή: το πώς βλέπουμε τον κόσμο και το πώς πορευόμαστε μέσα σ’ αυτόν, καθώς και τι θέση παίρνουμε για τα όσα άδικα συμβαίνουν σ᾽ αυτό τον κόσμο. Και τα τραγούδια αυτά παίρνουν το μέρος των πονεμένων, των κυνηγημένων, αυτών που η ζωή στάθηκε σκληρή απέναντί τους («πόρνη στα 13 και μάνα στα 16). Συνδετικός ιστός, πέρα από την ευαισθησία και τη δεξιοτεχνία των συντελεστών του δίσκου, η πάντα ρωμαλέα και πλούσια σε αποχρώσεις φωνή του Γιώργου Μεράντζα.

Παρασκευή 4 Δεκεμβρίου 2020

MAGIC DE SPELL - Η ΦΑΝΤΑΣΙΑ ΣΤΗΝ ΕΞΟΥΣΙΑ (live), φωτογραφικό υλικό: ΜΑΡΙΟΣ ΛΩΛΟΣ


...12 χρόνια από τη δολοφονία του Αλέξη,
30 χρόνια από το θάνατο του Παύλου...


Δώδεκα χρόνια μετά τη δολοφονία του Αλέξη Γρηγορόπουλου και τριάντα χρόνια από το θάνατο του Παύλου Σιδηρόπουλου, το σύνθημα «η φαντασία στην εξουσία» των φοιτητών του γαλλικού Μάη, παραμένει επίκαιρο.

Το τραγούδι «Η φαντασία στην εξουσία» γράφτηκε από τον αείμνηστο Στέλιο Βαμβακάρη, πρωτοπόρο μουσικό που ασχολήθηκε και με τις κοινές ρίζες blues και ρεμπέτικου. Με την ερμηνευτική συμμετοχή του Παύλου Σιδηρόπουλου και σε στίχους του Πάνου Ηλιόπουλου (Κάτω Σεληνόπουλος), ανθρώπου που επηρέασε με τη δράση του, την πορεία του ελληνικού ροκ στη δεκαετία του ‘80. Ηχογραφήθηκε αρχικά από το γκρουπ «Ρομαντικοί παραβάτες» το 1986.

Σήμερα, οι Magic de Spell επαναφέρουν τη “Φαντασία στην εξουσία” μέσα από μια ζωντανή ηχογράφηση της δικής τους εκδοχής του τραγουδιού. Μαζί με τον φωτορεπόρτερ Μάριο Λώλο και τις φωτογραφίες του - ντοκουμέντα των τελευταίων δώδεκα χρόνων, παρουσιάζουν την πορεία και τον αγώνα των ανθρώπων για την κοινωνική χειραφέτηση και την ελπίδα.

Το video αυτό, αφιερώνεται στη μνήμη του Αλέξη Γρηγορόπουλου και του Παύλου Σιδηρόπουλου.

Magic de Spell:
Θοδωρής Βλαχάκης – drums,
Γιώργος Αρχοντάκης – μπάσο,
Δημήτρης Μποτής – keyboards,
Βαγγέλης Θεοδωράκης – κιθάρες,
Γιώργος Λαγγουρέτος – φωνή

   

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2020

Υπεραστικοί: Ανακοίνωση σχετικά με τους περιορισμούς που επέβαλε το YouTube, στο βίντεο/τραγούδι "Του Αδόλφου τα εγγόνια"

 "Αυταπάτες δεν έχουμε"

Στις 12/10/2020, 76η επέτειο της απελευθέρωσης της Αθήνας από τους Ναζί, η λεγόμενη «ομάδα του YouTube» μάς ενημέρωσε με ηλεκτρονικό μήνυμα ότι το βίντεο με το αφιερωμένο στην αντιφασιστική νίκη των λαών τραγούδι μας "Του Αδόλφου τα εγγόνια", αναρτημένο στην πλατφόρμα YouTube από το 2013, και με 527.500 θεάσεις, ενδέχεται να περιέχει «βίαιο ή αποτρόπαιο περιεχόμενο που επιδιώκει κυρίως να σοκάρει, να προκαλέσει ή να προσβάλει». Για τον λόγο αυτό, η εταιρεία επέβαλε ηλικιακό φραγμό στη θέασή του, ώστε να μην το βλέπουν ανήλικοι και το έκρυψε από τη μηχανή αναζήτησης. Προσέθεσε, δε, στην αρχή του βίντεο προειδοποίηση, σύμφωνα με την οποία το περιεχόμενό του «έχει χαρακτηρισθεί από την κοινότητα του YouTube ως ακατάλληλο ή προσβλητικό για κάποια ήδη κοινού», ζητώντας τη συγκατάθεση του θεατή για την προβολή.

Επειδή τέτοιους αποκλεισμούς το YouTube τους κάνει γενικώς κατόπιν... εγκλήσεως, δεν έχουμε λόγο να μην πιστέψουμε ότι, στο κλίμα των ημερών και μετά την καταδίκη της ναζιστικής εγκληματικής οργάνωσης «Χρυσή Αυγή», πικραμένοι νεοναζί-φασίστες, αλλά και θιασώτες της θεωρίας των δύο άκρων, παραχαράκτες της ιστορίας και κήνσορες των ίσων αποστάσεων και της καταδίκης της βίας από όπου κι αν προέρχεται, υποστηρικτές του αστισμού, μπήκαν στον κόπο να κάνουν μαζικές αναφορές, για να λογοκριθεί και να κατέβει το «προσβλητικό» βίντεο.