Τα
σχόλια είναι περιττά. Χορτάσαμε από καλλιτέχνες που το παίζουν και καλά
ευαίσθητοι, εναλλακτικοί και κινηματικοί και το μόνο που τους νοιάζει
είναι η καριέρα και τα λεφτά...
του Ηρακλή Οικονόμου από Το Περιοδικό
του Ηρακλή Οικονόμου από Το Περιοδικό
Αγαπημένο μου ημερολόγιο, ο Κωστής Μαραβέγιας λέει στις 20 Ιουνίου του 2013, σε συνέντευξή του στο «Ποντίκι» και στην Χρυσούλα Παπαϊωάννου: "Το λουκέτο στην ΕΡΤ ήταν η πιο εντυπωσιακή εξουσιαστική επίδειξη
ισχύος που έχω δει. Μια επιπόλαιη, ατσούμπαλη και πολιτικάντικη κίνηση.
Όχι ότι δεν χρειαζόταν εξυγίανση, αλλά το κλείσιμο είναι ένας τελείως
λάθος και άδικος τρόπος. Είναι απαράδεκτο να σβήνει το σήμα και να
πέφτει μαύρη σελίδα. Και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τελικά η
κατάσταση αυτή θα εξελιχθεί σωστά. Ήταν μια μεγάλη ήττα πολιτικών
προθέσεων αυτό που έγινε. Η πολιτική άλλωστε έχει να κάνει και με το πώς
χειρίζεσαι τα σύμβολα".
Όμως, στις 8 Μαΐου του 2014, ένα χρόνο μετά, ο Κωστής Μαραβέγιας γράφει κάτι άλλο – στην ιστοσελίδα του στο Facebook: "Αγαπημένοι μου είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως την
Κυριακή 11 Μαΐου στις 21.00 θα μεταδοθεί το 1ο επεισόδιο της νέας μου
εκπομπής «Μουσική Παντού«. Όλα ξεκίνησαν με την
προτροπή της παραγωγού Βίκυς Λάσκαρη για την υλοποίηση μιας ιδέας που
είχα μοιραστεί μαζί της εδώ και πολύ καιρό για τη δημιουργία μιας
μουσικής εκπομπής όπου αγαπημένοι, κυρίως Έλληνες μουσικοί θα παίζουν
και θα τραγουδούν σε κάθε γωνιά της πόλης. Χωρίς όφωνα και καλώδια. Σε
τρένα, σε λεωφορεία και πλατείες. Σε πλοία, σε αυλές και πάνω σε
ποδήλατα. Μουσική παντού. Με πολλή λαχτάρα έγραψα και σκηνοθέτησα την
εκπομπή (…) Η B&G Productions κατέθεσε την πρόταση και το κανάλι που
θα στεγάσει την εκπομπή είναι η Δημόσια Τηλεόραση ή αλλιώς ΝΕΡΙΤ".
Θα μπορούσε να είναι για γέλια, αν δεν ήταν για κλάματα.
Ο Μαραβέγιας της διαμαρτυρίας ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ πήρε
πρώτος-πρώτος μουσική εκπομπή στη ΝΕΡΙΤ. Να το ξαναπώ για να το
καταλάβετε. Ο λόγος που ξεποδαριαζόμασταν στην Μεσογείων και πηγαίναμε
στις συναυλίες διαμαρτυρίας υπέρ της ΕΡΤ και κατά της «αποφασίζομεν και
διατάσσομεν» κυβερνητικής πολιτικής ήταν για να πάρει εκπομπή ο
Μαραβέγιας.
Κάποιος με κοροϊδεύει εδώ, και δεν μου αρέσει να με κοροϊδεύουν. Τη
στιγμή που τους χρειαζόμαστε περισσότερο, τη στιγμή της πλήρους
καταβαράθρωσης στο νέο Μεσαίωνα της κυβέρνησης και του ΔΝΤ, τη στιγμή
του μεγαλύτερου σκοταδισμού και της μεγαλύτερης εκμετάλλευσης, τούτη τη
στιγμή διαλέγει η εμπροσθοφυλακή του ελληνικού τραγουδιού για να
κοροϊδέψει το λαό – συνειδητά ή ασυνείδητα. Γιατί περί κοροϊδίας
πρόκειται, και μάλιστα μεγάλης, τη μια χρονιά να το παίζεις συνείδηση
των επαναστατημένων και την άλλη χρονιά να παίρνεις εκπομπή στη ΝΕΡΙΤ.
Πώς είπαμε; «Η πολιτική άλλωστε έχει να κάνει και με το πώς χειρίζεσαι τα σύμβολα».
Είναι δικαίωμά των αγαπημένων μας καλλιτεχνών να στοιβάζονται έξω απ’
τη ΝΕΡΙΤ των ΜΑΤ, και δεν μπορεί κανείς να τους το στερήσει. Καλό θα
ήταν όμως να μην περιμένουν να τους πάρει πλέον κανένας στα σοβαρά –
τουλάχιστον κανένας απ’ όσους διατηρούν ακόμη ένα ελάχιστο ιδεολογικό,
πολιτικό, αισθητικό, και προπαντός ηθικό κριτήριο μέσα τους.
ΥΓ: Όλα αυτά δεν αφορούν βεβαίως μόνο τον οργανωτή της εκπομπής, αλλά
ισχύουν στο ακέραιο και για τους καλεσμένους – συμμετέχοντες…
Με αφορμή αυτό το γεγονός, σκεφτόμαστε ως ΤΕΚ πως είναι πια καιρός να ανοίξει μια ώριμη συζήτηση σχετικά με τον ρόλο του καλλιτέχνη ως εργαζόμενου, τη σχέση του με το κίνημα και τη σχέση του κινήματος με τον καλλιτέχνη. ΠΩΣ στηρίζει έμπρακτα το κίνημα τους καλλιτέχνες που θέλουν να αναπτύξουν τέχνη οργανικά δεμένη με αυτό; ΠΩΣ στέκεται ο καλλιτέχνης απέναντι στο κυρίαρχο μιντιακό σύστημα κλπ
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν συμφωνώ. Απο την στιγμή που η ΕΡΤ έκλεισε θα πρέπει οι επαγγελματίες, οι άνθρωποι που ασχολούνται με αυτό τον χώρο να συνεχίσουν να αναζητούν εργασία. Σε όποιο μέσο την προσφέρει. Δηλαδή να το πω διαφορετικά, τι είναι τα ιδιωτικά κανάλια; καλύτερα; παράνομοι σταθμοί που καταλαμβάνουν δημόσιες συχνότητες τα οποία ανήκουν σε μεγαλοεπιχειρηματίες τα οποία τα έχουν για να ξερνάνε την προπαγάνδα τους. Τι πρέπει να κάνουν οι καλλιτέχνες; οι δημοσιογράφοι, οι τεχνικοί να μην δουλεύουν εκεί γιατί θα στηρίξουν το σύστημα;;
ΑπάντησηΔιαγραφήΔεν νομίζ ότι είναι έτσι. Πρωτοπόροι δημοσιογράφοι αλλα και αγωνιστές που εργάζονταν στην ΕΡΤ (πραγματικά πρωτοπόροι, με συγκεκριμένη στάση μάλιστα στα πράγματα και πριν καν το κλείσιμο της ΕΡΤ) πιάσανε δουλειά στην ΔΤ- ΝΕΡΙΤ.
Έτσι νομίζω πως έχουν τα πράγματα.
kraftwerkvs
Σωστά ρωτάς, καλά τα λες... Κι αφού ρωτάς, να σου πω: ΟΧΙ, να μη δουλέψουν ούτε στα ιδιωτικά κανάλια. Αν θέλουν δε, να ζήσουν από κάποια δουλειά μπορούν να βρουν οποιαδήποτε. Αλλιώς, να πάρουν μπροστά για την ανατροπή αυτού του βάρβαρου α-πολιτικού κόσμου και της ακόμα πιο βάρβαρης εμπορευματικής του βάσης. Όσοι χρησιμοποιούν ή/και δέχονται την προνομιακή τους θέση στο δημόσιο λόγο για να ρητορεύουν επί της κοινωνίας του θεάματος να μη ζητούν να αντιμετωπίζονται ως (πίσω και από) μέσος κοινωνικός όρος στην υποταγή και το γλείψιμο για την επιβίωση. Υποτίθεται ότι παράγουν κουλτούρα και λόγο - που συνήθως ζέχνει...
Διαγραφήtuxeedo moonv
tuxeedo
Διαγραφήεντάξει λες να μην δουλέψουν, εύκολο να το λές.... και πως θα ζήσουν. Να σε ρωτήσω και κάτι άλλο γιατί όλα πρέπει να τα βλέπουμε στην επέκταση του για να δούμε αν έχουν ισχυή και στην βιομηχανία όπλων γιατί να δουλέψουνε; Στα ελληνικά αμυντικά συστήματα γιατί να δουλέψουν που δουλεύουν για να φτιάχονται όπλα ή εξαρτήματα και ανταλλακτικά για να σκοτώνετε ο κοσμάκης;;
Γιατί να δουλεύεις σε ένα εστιατόριο που πουλάει σάπια κρέατα και που δεν σέβεται τους πελάτες;;;
Κάθε αίτημα το βάζεις όταν είναι ώριμο λοιπόν δεν μπορεί να μην κουνιέται τίποτα και εσένα η πρόταση σου να είναι να μην πάνε οι επαγγελματίες που επιζούν απο αυτό να το αποκηρύξουν γιατί είναι ανήθικο ή γιατί προάγει τον καπιταλισμό.