-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Πέμπτη 27 Νοεμβρίου 2014

Γ. Γεννατάς: Οι άνθρωποι της τέχνης να σταματήσουν να «κάνουν τις πάπιες»

της  Σοφιάννας Μπονοβόλια (3point)

«Δεν μας επιτρέπεται σε μία κοινωνία στην οποία άνθρωποι δεν έχουν να φάνε και πεθαίνουν, εμείς να ασχολούμαστε με την καριέρα μας». Ο Γεράσιμος Γεννατάς με αφορμή την παράσταση «Πατριδογνωσία» μιλάει στο 3pointmagazine. Πατριδογνωσία ή τίποτα δεν είναι για συγνώμη. Ένα εντατικό μάθημα ελληνικής ιστορίας, σύγχρονης και παλαιότερης, γροθιά στο στομάχι των «δυσανεκτικών» στην κριτική και την κοινή λογική. Μία σύγχρονη πολιτική επιθεώρηση, που «πετάει στα μούτρα» του θεατή την σκληρή αλήθεια –εμπλουτισμένη με το απαραίτητο κομμάτι της επιθεώρησης- για τα όσα έχουν συμβεί στην Ελλάδα τα τελευταία 40-50 χρόνια. 

 Ένας μονόλογος από τον Γεράσιμο Γεννατά στον οποίο θίγονται πάρα πολύ περιεκτικά τα προβλήματα συμπεριφοράς και νοοτροπίας του μέσου Έλληνα, τα προβλήματα αυτογνωσίας –χαρακτηριστικό που μάλλον δεν είναι ίδιον της κουλτούρας μας- τα προβλήματα ερμηνείας της σύγχρονης νεοελληνικής πραγματικότητας. Η «Πατριδογνωσία ή τίποτα δεν είναι για συγνώμη» ανεβαίνει για τρίτη σεζόν στο θέατρο Αλκμήνη (Αλκμήνης 12, Πετράλωνα) με τα κείμενα των Μπρεχτ, Ξενοφώντα, Θουκυδίδη και την ποίηση των Μαγιακόφσκι, Μπρεχτ, Τ.Σ Έλιοτ, Λειβαδίτη να δένουν άψογα υπό την σκηνοθετική καθοδήγηση του Θανάση Χαλκιά, με σύγχρονες πρόζες που μιλούν κυριολεκτικά για το σήμερα, αλλά και τα μουσικά εμβόλιμα κομμάτια του Γιώργου Κομπογιάννη σε ζωντανή εκτέλεση από τον Βασίλη Μπαμπούνη και την Φιλένια Σπαχή.

Με αφορμή την «Πατριδογνωσία», αλλά και την «απεργία» των συντελεστών της παράστασης, την 27η Νοεμβρίου, προκειμένου να βρεθούν δίπλα στις απολυμένες καθαρίστριες του υπουργείου Οικονομικών, ο Γεράσιμος Γεννατάς μίλησε στο 3pointmagazine τόσο για την παράσταση καθεαυτή, όσο και για τον ρόλο που καλούνται να παίξουν –και δυστυχώς δεν το κάνουν- οι άνθρωποι της τέχνης σε μία περίοδο που ο ίδιος ονομάζει χούντα.
Ήθελα πάρα πολύ καιρό να κάνω μία παράσταση η οποία να μιλάει για το σήμερα, δηλαδή να έχει μία αναφορά σε αυτό που συμβαίνει σήμερα στην Ελλάδα, ούτε υπαινικτικά, ούτε περιφραστικά, αλλά ακριβώς. Ευθέως και σαφώς. Και ενώ θα ήθελα η παράσταση να έχει έναν πιο διαδραστικό χαρακτήρα, πιο stand up, όταν άκουσα τα τραγούδια του Γιώργου θεώρησα ότι μπορεί να στηθεί μία παράσταση πια, που να μοιάζει δομικά με επιθεώρηση, αλλά που το υλικό της να είναι διαφορετικό. Να μην είναι ένα υλικό απλώς σατυρικό και πιπεράτο, αλλά να θίγει. 

Η σκέψη για αυτή την παράσταση πήρε τη μορφή μιας κριτικής διάθεσης και ενός προβληματισμού πάνω στο τι είναι αυτό το οποίο ταλανίζει τις ψυχές μας και τις ζωές μας, με ποιο τρόπο διαχρονικά η εξουσία επεμβαίνει στη ζωή μας, πώς έχει επιτευχθεί η πολλαπλότητα των προσώπων και των προσωπείων που φοράει η εξουσία και αν αυτή η σκέψη και η συνειδητοποίηση μπορεί να κάνει το ανθρώπινο πλάσμα να πει «θέλω να χειραφετηθώ επιτέλους». 

Αυτό βέβαια πρέπει να το κατανοήσεις για να περάσεις στη σκέψη όχι στο να κάνεις ένα δεύτερο βήμα, στο να σκεφτείς να κάνεις ένα δεύτερο βήμα. Προχθές έφυγε μία κοπέλα στην παράσταση στον κομμάτι με τον παπά. Αυτή η νέα κοπέλα δεν άντεχε την κριτική, καθώς τους τελευταίους 4-5 μήνες έχει βρει καταφύγιο στην εκκλησία και προσεβλήθη η ψυχή της τόσο πολύ ώστε αποφάσισε να φύγει από την παράσταση. Δεν μπορούσε να καταλάβει ότι εγώ με το νούμερο αυτό και με άλλα πράγματα που θίγω αναφέρομαι στην εκκλησία και τη θρησκεία, δεν αναφέρομαι στην πίστη. Εγώ προσωπικά σέβομαι απεριόριστα την πίστη των ανθρώπων, ανεξαρτήτως του ότι εγώ δεν πιστεύω. Την πίστη όπως και κάθε άλλη ψυχική ανάγκη, τη σέβομαι απεριόριστα.

gennatas2Θα ήθελα να απευθυνθώ με την παράσταση αυτή σε όλους τους αναγνώστες  των δεξιών εφημερίδων. Λέω αναγνώστες δεξιών εφημερίδων και εννοώ όλους όσους βρίσκονται αντίθετα στη δική μου πολιτική τοποθέτηση και οι οποίοι δεν είναι ανήθικοι στην ψυχή, με την έννοια ότι δεν κονομάνε αυτή τη στιγμή από αυτή την κατάσταση στη χώρα. Είναι σαφές ότι μέσα στην κοινωνία υπάρχουν σκουπίδια του ΠΑΣΟΚ και όχι μόνο πολιτικά σκουπίδια, άνθρωποι οι οποίοι βγάζουν λεφτά. Αυτοί προφανώς θα ψηφίζουν ΠΑΣΟΚ και δεν τους νοιάζει να σκεφτούν τίποτα άλλο. Όπως το ίδιο συμβαίνει και με άλλους στη Νέα Δημοκρατία. Με αυτούς δεν μπορείς να συνδιαλλαγείς γιατί αυτοί είναι αυτοί που διαλύουν τη χώρα. Αλλά υπάρχουν δεξιοί ψηφοφόροι οι οποίοι είναι αφελείς, αδαείς, τους έχουν κοροϊδέψει, θα ήθελα πάρα πολύ να συνομιλήσω με αυτούς τους ανθρώπους. 

Έχω νιώσει ότι άνθρωποι στην παράσταση δεν περνάνε καλά με αυτά που ακούνε, χωρίς να μου έχει γίνει κάποια ευθεία αναφορά/παράπονο. Κατά τη διάρκεια της παράστασης έχω επαφή με το κοινό, σε κάποια σημεία μιλάω με το κοινό, σε κάποια άλλα όταν υπάρχει η μουσική μπορώ και βλέπω το κοινό, νιώθω είτε την ευφορία είτε τη δυσαρέσκεια. 

Οι άνθρωποι της τέχνης δεν οφείλουν απλώς να πάρουν θέση. Είναι υποχρεωμένοι αυτή τη στιγμή να πάρουν θέση και όχι να υποδύονται διάφορα κατοικίδια ζώα, να κάνουν τις πάπιες, τις κότες, τις γάτες με μόνο αντάλλαγμα να περνάνε καλά και να βγάζουν λίγα λεφτά. Γλείφουν από παντού ένα διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα και μία κοινωνία που καταστρέφεται και καταρρέει. Ζούμε έναν φασισμό, μία χούντα, δεν είναι δυνατό εμείς να χαμογελάμε και να λέμε πόσο καλά περνάμε, ή να ασκούμε τέχνη που ασχολείται με άλλα πράγματα. Δεν με ενδιαφέρει η μοναξιά της χαμένης ψυχής στο αστικό τοπίο. Με αφήνει παγερά αδιάφορο. Εδώ ζούμε μία πραγματικότητα που οι άνθρωποι δεν έχουν να φάνε γιατί τους έχουν διαλύσει την κοινωνία τους. Δεν μας ενδιαφέρει το ψυχολογικό πρόβλημα του Χ ήρωα σε μία άλλη κοινωνία η οποία δεν αφορά το σήμερα.
  
Για τον καλλιτέχνη τίποτα δεν είναι περιοριστικό. Για τον καλλιτέχνη περιοριστική είναι η στάση, η γωνία από την οποία κοιτάει τη ζωή. Τίποτα άλλο. Ο καλλιτέχνης μπορεί να δημιουργήσει και παίρνοντας την πρώτη του ύλη μπορεί να φτιάξει από αριστουργήματα έως τίποτα. Το θέμα είναι ο ίδιος τι αποφασίζει. Ποια είναι η πρώτη του ύλη και ποιος ο στόχος του. 

Αποδεχόμαστε ότι η τέχνη δεν παίζει σήμερα και δεν κρατάει η στάση που θα έπρεπε να κρατάει; Αποδεχόμαστε ότι υπάρχει ένδεια λόγου, γραφής; Έχω την εντύπωση ότι δεν το αποδεχόμαστε κοινώς. Όπως δεν αποδεχόμαστε ότι ζούμε έναν φασισμό. Αν ρωτήσεις πολλούς φτασμένους συναδέλφους μου θα σου πουν διάφορα «ποταμίσια». Εγώ είμαι από εκείνους που λένε ότι ζούμε μία χούντα, η οποία έχει μία σφραγίδα που λέει ελληνική κοινοβουλευτική δημοκρατία. Πεθαίνουν άνθρωποι, αυτό δεν μπορεί να το παραβλέψει κανείς. Έχουμε φτάσει να μη μιλάμε γιατί η χώρα έχει φτάσει εδώ. Δεν μιλάω για τον λαό, δεν θα καταφερθώ ποτέ δημοσίως εναντίον ανθρώπων. Μιλάω για αυτά τα πολιτικά σκουλήκια, τα τρωκτικά που κατατρώγουν αυτή τη χώρα. 

Είναι πάρα πολύ εύκολο να χειραγωγήσεις έναν λαό τον οποίο έχεις εκπαιδεύσει επί σαράντα χρόνια με έναν τρόπο. Είναι πάρα πολύ εύκολο όταν τέσσερις γενιές εφήβων έχουν μεγαλώσει με τα περιοδικά του Κωστόπουλου και με συγκεκριμένη ηθική. Και ανεχόμαστε ακόμα αυτό τον αχαρακτήριστο άνθρωπο, που λέγεται Πέτρος Κωστόπουλος, να υπάρχει στην κοινωνική μας ζωή, όταν τέσσερις γενιές ανθρώπων μεγάλωσαν με τα ιδανικά αυτού του κυρίου και το «20 τρόποι για να γαμήσεις την γκόμενα του καλύτερού σου φίλου», «50 τρόποι να πάρεις καλύτερο αυτοκίνητο από τον διπλανό σου». 

Εγώ δεν μπορώ να κατηγορήσω τον λαό, δεν μπορώ να ζητήσω ευθύνες στον λαό. Στους εκπροσώπους που εκπροσωπούν αυτό τον λαό ρίχνω όλα τα βάρη. Ό,τι έκανε και το ‘35 στη Γερμανία, το κάνει και τώρα ο λαός, γιατί είναι ένας λαός που κινείται στα όρια της επιβίωσης, οπότε βγάζει τα χειρότερά του ένστικτα και δυστυχώς αυτοί οι άνθρωποι τα έχουν σπουδάσει και ξέρουν πώς να τα χειριστούν. 

Υπάρχει ένα αντίτιμο το οποίο το πληρώνω. Ένα αντίτιμο πραγματικό, οικονομικής μορφής. Δεν ήμουν ποτέ ένα αγαπημένο πρόσωπο των δημοσιογράφων, αυτή τη στιγμή έχουμε μία τέχνη που είναι κανονικά μία τέχνη που πλασάρεται. Ανέκαθεν συνέβαινε αυτό. Υπήρχαν καλοπληρωτές των εντύπων, οπότε τα έντυπα αυτούς τους καλοπληρωτές πάντα τους προωθούσαν. Εγώ δεν επένδυσα και δεν δούλεψα ποτέ τη δημοσιότητά μου. Δεν ασχολήθηκα ποτέ, γιατί νομίζω ότι είναι ψεύτικο. Υπάρχει ένα πραγματικό κόστος σε αυτό που επιλέγω να κάνω, περνάω πάρα πολύ δύσκολα οικονομικά, αλλά νιώθω μία χαρά με τον εαυτό μου, αν και θα ήθελα να είμαι περισσότερο στο δρόμο, σε κινητοποιήσεις. 

Το σύστημα βολεύεται με το «όλοι είναι ίδιοι». Είναι ένα εργαλείο και έχει φροντίσει αυτό το διεφθαρμένο πολιτικό σύστημα να το κατασκευάσει έτσι γιατί το βολεύει, βολεύεται από αυτό. Βολεύεται οι απλοί άνθρωποι να λένε «όλοι είναι ίδιοι». Και φτάνουμε στην κρισιμότερη στιγμή της ιστορίας μας των τελευταίων δεκαετιών, να έχουμε 40% αποχή από τις εκλογές. Οι κινητοποιήσεις των Αγανακτισμένων όμως ήταν μία κοινωνική αφύπνιση για αυτή την κοινωνία που δεν ξεκουνιόταν με τίποτα. Θέλω να πιστεύω ότι είναι μία φωτίτσα που καίει. Ζούμε σε πόλεις που είναι απάνθρωπες, δεν προσφέρουν τίποτα στους πολίτες, δεν προάγουν καθόλου τη συμβίωση των ανθρώπων, το μόνο που προάγουν είναι η ανταγωνιστικότητα. Ζούμε σε πόλεις οι οποίες μας πιέζουν και το μόνο που μας κάνουν είναι να θέλουμε να φάμε ο ένας τον άλλο. 

Δεν μπορώ να πω εγώ λύση γιατί θα ακουστεί εκ του πονηρού. Δεν είναι η δουλειά μου να πω μία λύση. Η δουλειά μου είναι να μοιραστώ την ανησυχία μου και την άποψή μου. Η τέχνη δεν μπορεί να δίνει λύσεις. Ο καλλιτέχνης είναι ένας άνθρωπος, ο οποίος βλέπει τη ζωή από μία γωνία. Συνήθως άλλη από αυτή που τη βλέπει ο περισσότερος κόσμος. Εγώ προσπαθώ να μοιραστώ με άλλους ανθρώπους αυτό που βλέπω. 

Η προτεραιότητά μου στην κοινοβουλευτική δημοκρατία που ζούμε, είναι να φύγουν αυτοί οι κλέφτες. Αυτό πρέπει να έχουμε σαν προτεραιότητα σαν πολίτες. Να αποδοθεί μία ελάχιστη δικαιοσύνη. Και κάπως έτσι προέκυψε ξαφνικά ο ΣΥΡΙΖΑ. Δεν πιστεύω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ θα σώσει την Ελλάδα. Μόνο η κοινωνία μπορεί να σώσει την Ελλάδα. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει μία κοινωνία που μπορεί να αναλάβει ευθύνη. Υπάρχει ένας λαός που εκπαιδεύτηκε με ένα συγκεκριμένο τρόπο από μία συγκεκριμένη σοσιαλδημοκρατία για αυτό και δεν ακούγονται οι αριστερές φωνές πανευρωπαϊκά και παγκόσμια. Εκπαιδεύτηκαν άνθρωποι και πολίτες, οι οποίοι δεν θέλουν να ακούσουν κάτι που δεν άπτεται του εγώ τους. 

Οτιδήποτε άπτεται του κοινωνικού, δεν θέλει να το ακούει ο Έλληνας. Άρα πρέπει να ξαναεκπαιδευτούμε ως άνθρωποι, ως πολίτες και να απαιτήσουμε εν συνεχεία αυτό που πιστεύουμε ως ηθικό, ως δίκαιο, αυτό όμως δεν μπορεί να γίνει από τη μία μέρα στην άλλη. Θέλει πάρα πολλή δουλειά και πάρα πολύ κόπο. Εγώ λοιπόν λέω ότι ως προτεραιότητα, εγώ βάζω αυτό. Πρέπει να φύγουν αυτοί οι κλέφτες και μετά θα δούμε τι θα κάνουμε.
  
Στο ερώτημα αν ο ΣΥΡΙΖΑ θα βλάψει περισσότερο τη χώρα, απαντώ με μία προβοκατόρικη απάντηση.  Αν αύριο γίνουν εκλογές, αυτό που προτείνω εγώ ως λύση, είναι να πάμε όλοι μας ανεξαιρέτως να ψηφίσουμε Νέα Δημοκρατία και ΠΑΣΟΚ. Αυτούς τους δύο νέους πολιτικούς χώρους, με τους νέους πολιτικούς που έχουν όραμα για αυτή τη χώρα. Αυτό να κάνουμε. Και να ακούμε τον Γιακουμάτο να μας ξαναμιλάει, τον Λοβέρδο να μας ξαναμιλάει. Εάν αυτό νομίζουμε, ας το κάνουμε. 

Γενικώς προβάλλεται μία τέχνη που δεν κοστίζει. Μία τέχνη ασφαλής και δεν προβάλλεται μία τέχνη η οποία διεκδικεί και θίγει. Υπάρχει μία σωρεία παραστάσεων – σκουπίδια οι οποίες διαφημίζονται και από τις τηλεοράσεις και από μία πάρα πολύ μεγάλη μερίδα των εντύπων. Και ακόμα και των έγκριτων θεατρικών εντύπων. Υπάρχουν άλλες που πάλι κατά την ταπεινή μου γνώμη κινούνται στην φιλαυτία της αισθητικούρας, μιας καλλιτεχνικής τέχνης, χωρίς ουσία και οι οποίες επίσης προβάλλονται. 

Δεν ξέρω αν η παράστασή μας είναι καλή ή όχι. Ξέρω ότι καταθέτουμε μία ενέργεια. Αυτό το ξέρω. Εάν ζητήσω λοιπόν να κριθώ με ίσους όρους γιατί όλοι μας του ξέρουμε τους όρους, δεν κρίνομαι με αυτούς τους όρους. Δεν μας επιτρέπεται σε μία κοινωνία στην οποία πεθαίνουν άνθρωποι και δεν έχουν άνθρωποι να φάνε, εμείς να ασχολούμαστε με την καριέρα μας. Κατηγορούν το θέατρο ότι έχει χίλιες παραστάσεις. Ας έχει και δύο χιλιάδες, τι έγινε; Δεν έχει το θέατρο –ακόμα-το κοινό που έχουν τα σκυλάδικα. Αν το είχε και οι χίλιες παραστάσεις θα δούλευαν. Και προτιμώ να υπάρχουν ακόμα 500 άνεργοι ηθοποιοί από το να υπάρχουν 500 ζητάδες.
  
Υπήρξε μία έκρηξη με την τηλεόραση και πάρα πολλά παιδιά που τα απωθούσε το σχολείο και η εκπαίδευση σκέφτηκαν ότι θα γίνουν ηθοποιοί γιατί πλασαριζόταν η εικόνα ότι ηθοποιός είναι αυτό. Ένας άνθρωπος που δεν καταβάλει καμία ενέργεια και βγάζει λεφτά. Ε δεν είναι αυτό ηθοποιός. Ο ηθοποιός είναι ένα πλάσμα που κινείται στο μισοσκόταδο, βγαίνει στα φώτα και μετά αποσύρεται για να ξανα-συνδιαλλαγεί με την ψυχή του. Οι άλλοι δεν είναι ηθοποιοί, είναι διασκεδαστές.

Η τέχνη είναι μία λειτουργία ανθρώπινη της ψυχής, η οποία είναι διεκδικητική, δεν είναι απλώς διασκεδαστική.
Προσπάθησα στην πορεία μου και ακόμα προσπαθώ να είμαι όσο πιο δυνατό πιο έντιμος σε αυτό που κάνω. Ακόμη και η τηλεοπτική μου εμπλοκή ήταν όσο πιο έντιμη θεωρούσα εγώ. Προσπαθούσα να πάω στην τηλεόραση και να ασκήσω την τέχνη μου, χωρίς εκπτώσεις. Προσπαθούσα πάντα να παίζω έναν ρόλο. Δεν μου έφτανε να περιφέρω το σαρκίο μου από σίριαλ σε σίριαλ και από εκπομπή σε εκπομπή. 

Αρχές Ιανουαρίου θα είμαι σε μία παράσταση στο θέατρο «Επί Κολωνώ», που κάνει ο Δημήτρης Μυλωνάς, δεν έχει ξανά ανεβεί στην Ελλάδα, λέγεται «Ο Ρόζενκραντζ και ο Γκίλντενστερν είναι νεκροί», του Τομ Στόπαρντ, είμαι με νέα παιδιά και αισθάνομαι σαν να ξανακάνω λίγο θέατρο από την αρχή. Επίσης θα είμαι με τον Παντελή τον Αμπατζή στο Half Note για τέσσερις Τρίτες, σε ένα μουσικό θεατρικό, στο οποίο τραγουδάω κάποια τραγούδια. Την Πατριδογνωσία θα ήθελα να συνεχίσω να την κάνω όσο αντέχω οικονομικά, σωματικά, ψυχικά. Βγαίνουμε με νύχια και με δόντια, όπως βγαίνουν πάρα πολλές παραστάσεις. Η ψυχή μου όμως μου επιβάλλει να την συνεχίσω όσο αντέχω. 

Μεθαύριο Πέμπτη 27 Νοεμβρίου, ημέρα πανεργατικής απεργίας, απεργούμε και εμείς. Και επειδή η τέχνη δεν είναι μόνο για να ομφαλοσκοπεί, αλλά έχει και κοινωνικό πρόσημο, οι συντελεστές της Πατριδογνωσίας θα απεργήσουν και θα βρίσκονται μαζί με τις απολυμένες καθαρίστριες του Υπουργείου Οικονομικών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου