-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Δευτέρα 25 Ιανουαρίου 2021

Δέκα ενδιαφέρουσες ταινίες και σειρές για την δεκαετία που πέρασε


Το Περιοδικό | 5 ταινίες και 5 σειρές μιας "γεμάτης" κινηματογραφικής και τηλεοπτικής δεκαετίας

Αποχαιρετώντας μια «γεμάτη» δεκαετία, σε πολιτικά και κοινωνικά συμβάντα, δεν θα μπορούσε να λείψει μια ανασκόπηση σε έργα της μικρής και μεγάλης οθόνης. Κοινός παρονομαστής αυτής της δεκαετίας αποτελεί ο κυνισμός και η αποδόμηση όλων των πτυχών της ζωής, ως αποτέλεσμα της κατάρρευσης του ιδεολογήματος του (από καιρό) ξεπερασμένου «αμερικάνικου ονείρου». Έτσι, οι χαρακτήρες είναι βυθισμένοι σε υπαρξιακά τέλματα και τοποθετούνται πολλές φορές σε δυστοπικά σύμπαντα, που μοιάζουν ειρωνικά με την δική μας πραγματικότητα. Αρκετές από τις παρακάτω προτάσεις δημιούργησαν την δική τους κινηματογραφική γλώσσα και συνέβαλλαν καθοριστικά στο να εξελιχθεί το είδος και να εκφράσει τις σύγχρονες τάσεις. 

Σειρές 

Bojack Horseman (6 σαιζόν, 2014-2020)

Το ανθρωπόμορφο άλογο με την προβληματική ζωή στο Χόλλυγουντ κατάφερε να συνοψίσει όλα τα άγχη των σημερινών 20ρηδων και 30ρηδων. Με αφοπλιστική ειλικρίνεια και αθεράπευτο κυνισμό, η σειρά επανανοηματοδότησε τo adult animation, ενώ σχολίασε μια σειρά ζητημάτων της εποχής(τοξικές σχέσεις, ναρκωτικά, ψ-προβλήματα) μέσα από την ζωή ενός ξεπεσμένου celebrity. Μόνο που ο Bojack Horseman δεν είναι ένας αποτυχημένος ηθοποιός ή μια ξεπερασμένη φιγούρα που μεσουρανούσε στα 90s, είναι η συμπύκνωση όλου του star system με την ματαιοδοξία και τον τοξικό ναρκισσισμό της σε πρώτο πλάνο. Η υπαρξιακή αγωνία του για επικοινωνία και (αυτο)επιβεβαίωση είναι παρούσα σε όλες τις σαιζόν, μόνο που επικρατεί τελικά το αίσθημα της ευθύνης για όλες τις λάθος επιλογές του. Και αυτό είναι υπερβολικά λυτρωτικό για ένα χαρακτήρα όπως ο Bojack.

Twin Peaks (3 σαιζόν, 1990-1 και 2017)


Από το κλίμα νοσταλγίας και θρησκευτικής λατρείας των 90s δεν θα μπορούσε να λείπει η συνέχεια μιας εμβληματικής σειράς. Το Twin Peaks είναι ότι πιο μεγαλόπνοο είχε να δημιουργήσει ο David Lynch για την μικρή οθόνη και στην επιστροφή του δεν χάρισε δευτερόλεπτο ανεκμετάλλευτο. Η περίεργη, άβολη και μυστηριακή αισθητική που περιβάλλει τους χαρακτήρες στην ομώνυμη πόλη είναι ξανά εδώ, μόνο που o φόνος της Laura Palmer συνοδεύεται και από την εξαφάνιση του αστυνομικού Dale Cooper.Τελικά το Twin Peaks γίνεται ο ορισμός του «μέτα» με τον τρόπο που αναγνωρίζει το παρελθόν του και κινείται στο παρόν αλλά και με τον τρόπο που μεταχειρίζεται και παίζει με τα όρια του μέσου, της τηλεόρασης.

Fleabag (2 σαιζόν, 2016-2019)


Στην εκπνοή της δεκαετίας, μια βρετανική σειρά κατάφερε με τον δεύτερο κύκλο της να αποκτήσει την αναγνώριση που της αναλογεί. Ισορροπώντας ανάμεσα σε ένα ιδιόμορφο γυναικείο stand up comedy και στην χαρακτηριστική φόρμα της βρετανικής κωμωδίας, η πρωταγωνίστρια Fleabag είναι πολλά περισσότερα από μια περιπλανώμενη ύπαρξη. Χρησιμοποιώντας το χιούμορ και την ειρωνική παρατήρηση των άλλων ως αμυντικό μηχανισμό, προσπαθεί να ανασυντάξει την ζωή της και να επουλώσει τραύματα. Παράλληλα σχολιάζονται ζητήματα, όπως η γυναικεία σεξουαλικότητα, ο θεσμός της αστικής οικογένειας και κυρίως η αναζήτηση οικειότητας και επικοινωνίας σε μια χαοτική μητρόπολη. Ο χαρακτήρας δεν κρύβει τις ατέλειες ή τις ανασφάλειες, αλλά προσπαθεί να της ξεπεράσει με υγιή τρόπο, κάνοντας την όλη διαδικασία αρκετά θεραπευτική για τον θεατή.

Killing Eve (4 σαιζόν, 2018-)

Η δημιουργός και πρωταγωνίστρια της Fleabag, Phoebe Waller-Bridge, σε ένα επόμενο project δημιούργησε μια σειρά κατασκοπικού θρίλερ αρκετά διαφορετική από το μάτσο είδος που έχουμε συνηθίσει. Έτσι, δεν έχουμε γυμνασμένους κατασκόπους με τέραστια όπλα αλλά οι βασικές τρεις πρωταγωνίστριες λειτουργούν περισσότερο εγκεφαλικά. Η αναζήτηση μιας ρωσίδας δολοφόνου από τις βρετανικές μυστικές υπηρεσίες εκκινά ένα ατέλειωτο κυνηγητό σε διάφορες περιοχές της Ευρώπης. Η τομή σε αυτό είναι ότι η γυναίκα δολοφόνος αξιοποιεί την θέση της στην πατριαρχία και εκμεταλλεύεται την σεξουαλικότητα που της έχουν προσδώσει, έναντι μεγαλύτερων ηλικιακά λευκών, μικροαστών αντρών. Πέρα από κάποιους πολιτικούς υποτόνους σχετικά με την φύση των μυστικών υπηρεσιών, η σειρά ξεχωρίζει επίσης για την ιδιαίτερη αισθητική της, κυρίως στην μουσική.

The Handmaid’s Tale (3 σαιζόν, 2017-)


Το «The Handmaid’s Tale» κέρδισε δικαίως κοινό και κριτικούς από την πρώτη κιόλας σαιζόν, γιατί κατάφερε με την δυστοπική του ματιά να αναδείξει σύγχρονα προβλήματα γύρω από την αναπαραγωγική ιδιότητα των γυναικών και τον εν γένει κοινωνικό τους ρόλο σε ένα σύστημα. Το Gilead διοικείται από τα μέλη μιας φαλλοκρατικής αίρεσης που σε μια κρίση υπογεννητικότητας των ΗΠΑ κατάφεραν να εγκαθιδρύσουν ένα καθεστώς σύμφωνα με τα πρότυπα του βιβλικού νόμου, ντύνοντας έτσι με θρησκευτικό μανδύα μια σειρά από φρικαλεότητες κυρίως σε βάρος των γυναικών. Οι γυναίκες στο πραξικοπηματικό φονταμενταλιστικό καθεστώς του Gilead χωρίζονται εξ΄ αρχής με κριτήριο την αναπαραγωγική τους ικανότητα η οποία τους προσδίδει μια κοινωνική θέση με πολύ συγκεκριμένες συμπεριφορές. Το δικαίωμα των γυναικών να είναι οι ίδιες «υπεύθυνες για το σώμα τους και τις εαυτές τους» ήταν κυρίαρχο αίτημα πάλης για μια σειρά αγώνων με θέμα την έκτρωση ή το δικαίωμα στην αυτοάμυνα από την σωματική και σεξουαλική βία. Μάλιστα, στο Women March που έλαβε χώρα τον Ιανουάριο του 2017 στην Αμερική, πολλές γυναίκες κρατούσαν πλακάτ που ανέγραφαν την φράση «Make Margaret Atwood Fiction Again!», αναφερόμενες στην συγγραφέα του βιβλίου που βασίστηκε στην σειρά. 

Ταινίες 

Moonlight (2016)

H δραματική ιστορία ενός γκέι αγοριού ήταν μια από τις σημαντικές κινηματογραφικές εμπειρίες για την LGBTQ κοινότητα και όχι μόνο. Ένα σύντομο ταξίδι ενηλικίωσης και αυτοεξερεύνησης μέσα σε ένα ομοφοβικό, ρατσιστικό και σκληρά ταξικό περιβάλλον που από τα πρώτα της λεπτά αγγίζει κάθε θεατή, απευθυνόμενη στις αισθήσεις και στο συναίσθημα. Το αγόρι που επιβιώνει με μια τοξικοεξαρτημένη μητέρα αναζητά ένα πατρικό πρότυπο, μόνο και μόνο για να το βρει στο πρόσωπο ενός κακοποιού είναι η βιωματική προβολή των παιδικών χρόνων των συγγραφέων. Αυτό όμως που καταφέρνει καλύτερα η ταινία είναι να μετατρέψει την ιστορία σε κάτι πέρα από την αναζήτηση σεξουαλικής ταυτότητας, αλλά να αποτυπώσει την σεξουαλικότητα ως κάτι πολύμορφο, μεταβαλλόμενο και περιρρέον.

Son of Saul (2015)

Η αλήθεια είναι ότι δεν λείπουν οι ταινίες για τις θηριωδίες του Ολοκαυτώματος ή τις συνθήκες στο Άουσβιτς. Μόνο που η ταινία του Lazlo Nemes είναι από την μεριά ενός ανθρώπου χωρίς τύψεις: ενός Εβραίου που εκτελεί, καθαρίζει ό,τι απέμεινε από τους ομοεθνείς του. Όταν όμως θα δει το πτώμα ενός αγοριού που θα πιστέψει ότι είναι ο γιος του θα αγωνιστεί να βρει έναν ραβίνο για να τον θάψει. Με την κάμερα κολλημένη στην πλάτη του πρωταγωνιστή καθώς κινείται μέσα στο στρατόπεδο συγκέντρωσης, παρακολουθούμε μια εναγώνια προσπάθεια να αποκτήσει αξιοπρέπεια ο θάνατος ενός ανθρώπου σε ένα περιβάλλον βίας και αποκτήνωσης. Ο θεατής γίνεται συνένοχος σε αυτό το κλειστοφοβικό «χασάπικο» και έρχεται αντιμέτωπος με την καταιγιστική εικόνα της αλήθειας.

The Florida Project (2017)

Στα χρόνια της Trump εποχής, η ταινία αφηγείται την ιστορία των αόρατων ανθρώπων, αυτών που ζουν στο περιθώριο. Από την σκοπιά ενός μικρού κοριτσιού που ζει σε μοτέλ με την μόλις 22χρονη μητέρα της, ανακαλύπτεται η ζωή των «κρυμμένων άστεγων» κατά την διάρκεια ενός καλοκαιριού. Τι και αν η Disneyland δίπλα στο μοτέλ δεν είναι για παιδιά σαν αυτή, τι και αν η παιδικότητα συγκρούεται με την επαιτεία, τον επιβιωτισμό και τον κίνδυνο, στα μάτια της εξάχρονης όλα μοιάζουν παραμυθένια. Αυτό το εξωραϊσμένο φίλτρο μιας κατά τ’ άλλα σκληρής πραγματικότητας είναι που κάνει ακόμα πιο αληθινή την ταινία γιατί o Sean Baker επιλέγει να την αντιστρέψει και να προβάλλει ότι η ανθρωπιά κρύβεται πολλές φορές στα πιο αναπάντεχα μέρη.

A Separation (2011)

Μια διεισδυτική ματιά στην αθέατη πλευρά μιας μουσουλμανικής οικογένειας μέσα από ένα δράμα επέλεξε ένας Ιρανός σκηνοθέτης Asghar Farhadi σε μια από τις καλύτερες ταινίες της χρονιάς που προβλήθηκε. Το διαζύγιο των γονιών και η επακόλουθη μη έγκρισή του από τον ιρανικό νόμο φέρνει μια οικογένεια στα όριά της, ενώ σχολιάζεται η υποτιμημένη θέση της γυναίκας στα μάτια του νόμου, η διαλυτική στάση ενός καταπιεστικού συζύγου και η αναζήτηση μιας σχετικής αλήθειας από ένα προκατειλημμένο δικαστήριο. Τα μέλη της οικογένειας, με τις αδυναμίες του το καθένα, κινούνται μέσα σε ένα οικοδόμημα από ψέματα και παρεξηγήσεις, οι οποίες προωθούνται ταυτόχρονα και από ένα καταπιεστικό πολιτικο-θρησκευτικό σύστημα.

Ο Αστακός (2014)

Με μια αρκετά κυνική ματιά στο θέμα της αναζήτησης του έρωτα, ο Γιώργος Λάνθιμος δημιουργεί μια άβολη δυστοπία. Η αναλογία της ανθρώπινης κοινωνίας με μια ζούγκλα, η αγχωτική ανάγκη για οικειότητα και ο νευρωτικός τρόπος ζωής είναι μικρές θεματικές που θίγει η ταινία, με έναν ποπ, μεταμοντέρνο τρόπο. Στο μικρό σύμπαν του Ξενοδοχείου, όπου πηγαίνουν οι μόνοι άνθρωποι, σύμφωνα με τους κανόνες της Πόλης πρέπει να βρουν έναν ταιριαστό σύντροφο μέσα σε 45 μέρες, αλλιώς μετατρέπονται σε ζώο της επιλογής του. Σε αναλογία μιας αρχαίας τραγωδίας, δηλώνεται ότι «το πεπρωμένο φυγείν αδύνατον», έτσι κάθε χαρακτήρας έρχεται αντιμέτωπος με τα κίνητρα των πράξεων του. Δεν υπάρχουν μεγάλες χειρονομίες ή πομπώδεις δηλώσεις και η επικοινωνία μεταξύ των ηρώων είναι στα όρια της δυσλειτουργίας. Τελικά μπροστά στην μερικότητα του παρόντος και την επιβαλλόμενη συντροφικότητα του Ξενοδοχείου, ο «Αστακός» φωτίζει με τραγελαφικό τρόπο τον λανθάνοντα ρομαντισμό που ποτίζει τις διαπροσωπικές σχέσεις στο σήμερα.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου