-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Τοποθέτηση Μιχάλη Παπαμακάριου, εκπροσώπου της ΝΚΑ στο φεστιβάλ "Αναιρέσεις 09"

Παρασκευή 29/05/2009

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑΣ

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι: Χρήστος Αλεξόπουλος, ιδρυτής της Puzzlemusik, μιας από τις πιο ποιοτικές και πολύμορφες ανεξάρτητες εταιρείες. ο Χρήστος από την Spinalonga, ένα από τα πιο δυναμικά label της Αθήνας, το οποίο συσπειρώνει δεκάδες συγκροτήματα. Ο Διονύσης Κώνστας, μέλος του συγκροτήματος Φτηνό Ευέλικτο Μουσικό Δυναμικό και της πρωτοβουλίας Unsigned United, μια συσπείρωσης 16 ανεξάρτητων συγκροτημάτων και μουσικών. Ο Δημήτρης Μποτής, τέως μέλος των Γνωστοί Άγνωστοι και νυν των Magic de SpellΜ από τη πρωτοβουλία «Τέχνη εν Κινήσει», μια προσπάθεια που ξεκίνησε και συνεχίζεται στις γειτονιές του Βύρωνα και της Καισαριανής και συγκροτείται από πολίτες και μουσικούς. Ο Henry Frayne του συγκροτήματος Lanterna, o οποίος κατέθεσε την μακρόχρονη εμπειρία του από την Αμερικάνικη ανεξάρτητη δισκογραφία και ειδικά από την συνεργασία του με την Badman Records Μια αιφνίδια ασθένεια εμπόδισε την συμμετοχή του Σταύρου, γνωστού μας Front man των Deus X Machina, από το The Lab ενώ η ταυτόχρονη συναυλία του B.D.Foxmoor στο φεστιβάλ Υμηττού, μας στέρησε την παρέμβαση της γνωστής μας 8ctagon.

Όλοι οι ομιλητές παρουσίασαν την βασική λογική και τα κίνητρα που τους οδήγησαν στην επιλογή της ανεξάρτητης δισκογραφίας. Έγινε μια πολύ πλούσια συζήτηση με τα ζητήματα της σχέσης συγκεκριμένων μουσικών ειδών με τα ανεξάρτητα label, την ελεύθερη διακίνηση μουσικής στο Internet, τις σχέσεις «επίσημης» και ανεξάρτητης δισκογραφίας και τις δυνατότητες ανάπτυξης των ανεξάρτητων label, να κυριαρχούν. Ακολουθεί η τοποθέτηση που έγινε από πλευράς του Μιχάλη Παπαμακάριου (εκπρόσωπος της Νεολαίας Κομμουνιστική Απελευθέρωση - ΝΚΑ) στη συζήτηση:

Γιατί επιλέγουμε να πάρουμε σε αυτή τη φάση αυτή τη πρωτοβουλία;
Είναι γεγονός ότι έχουν πληθύνει και στη χώρα μας οι προσπάθειες για ανεξάρτητα label, τόσο στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη όσο και σε πόλεις της περιφέρειας. Η Πάτρα χαρακτηριστικά έχει μετατραπεί σε κέντρο των ανεξάρτητων παραγωγών μέσα από δραστήρια labels όπως της InnerEar π.χ αλλά και περιοδικά όπως το Muzine.
Σημαντικό γεγονός είναι το ότι η τωρινή έκρηξη της ανεξάρτητης δισκογραφίας περισσότερο διαφέρει παρά μοιάζει με τις προσπάθειες του παρελθόντος. Τόσο αυτής της 1ης της εμφάνισης στη δεκαετία του 60, η οποία συνδεδεμένη και εμπνευσμένη από το Movement έκανε τα πρώτα της βήματα, όσο και από αυτήν της δεκαετίας του 80, η οποία παρόλη την αναμφίβολη και πολύτιμη συνεισφορά της κατέληξε πέραν εξαιρέσεων να παίζει το ρόλο του «λαγού» και του ερευνητή των πολυεθνικών εταιρειών. Πέντε είναι οι βασικοί παράγοντες που διαμορφώνουν την διαφορετική ποιότητα του τωρινού 3ου κύματος της ανεξάρτητης δισκογραφίας.

1) Οι περισσότερες αποτελούν γέννημα των ίδιων των δημιουργών και των υποστηρικτών τους και όχι μεσαίες εταιρείες «διορατικών» επιχειρηματιών στα πλαίσια της «ελεύθερης αγοράς». Αυτό δεν είναι τυχαίο καθώς συνδέεται τόσο με την ανάγκη υπέρβασης των ορίων που θέτει η μουσική βιομηχανία στην παραγωγή και διακίνηση της μουσικής, όσο και στην ανάγκη ελέγχου, με την δημοκρατική έννοια του όρου, του δημιουργήματος από τον δημιουργό. Τάσεις οι οποίες εκφράζουν στα ειδικά πλαίσια της μουσικής τις ευρύτερες τάσεις ελευθερίας που ωριμάζουν στα πλαίσια της σύγχρονης κοινωνίας και αναζητούν έκφραση πέρα από τα όρια που θέτει ο καπιταλισμός της εποχή μας.

2) Είναι ταυτόχρονα και αποτέλεσμα της κρίσης της μουσικής βιομηχανίας. Κρίσης πολύπλευρης, οικονομικής και πολιτισμικής από την σκοπιά του δημιουργικού ρόλου που παίζει πλέον. Η μουσική βιομηχανία αποτελεί πια τον κύριο παράγοντα λογοκρισίας, όχι με την θεσμική- νομική έννοια του όρου, αλλά με την βαθύτερη έννοια της δικτατορίας των κερδών και της «πλαστικής αισθητικής» πάνω στις εκφραστικές ανάγκες των μουσικών. Γιατί μπορεί να είναι η πρώτη φορά που υπάρχει τόσο μαζική παραγωγή «για κάθε γούστο», αλλά και η πρώτη φορά που είναι τόσο ευτελής και ταυτόχρονα τόσο εκμεταλλευτική απέναντι στους δημιουργούς, στους οποίους μεταφέρει τα βάρη της κρίσης μέσα από απαράδεκτα συμβόλαια τα οποία προβλέπουν αστείες αμοιβές για τους μουσικούς. 

Το πιο σημαντικό είναι ότι οι συντελεστές της, παγιδευμένοι στην αναπαραγωγή της αγοραίας λογικής υποστηρίζουν στενά, πέραν εξαιρέσεων που επιβεβαιώνουν το κανόνα, την αποκαλούμενη εμπορική μουσική , δηλαδή εκείνο το κομμάτι που με ευκολία, ευτέλεια και καλλιτεχνική φτώχεια, απευθύνεται σε ένα κοινό το οποίο συστηματικά επεξεργάζονται τα παρακλάδια της στα ΜΜΕ, η τηλεόραση, τα ραδιόφωνα και ο «συνδεδεμένος» και βαθιά εξαρτημένος μουσικός τύπος. Η αναπτυσσόμενη σύμφυση δισκογραφικών εταιρειών, καναλιών και ραδιοφώνων απειλεί την λαϊκή έκφραση και την όποια ανεξαρτησία είχαν ιστορικά κατακτήσει οι δημιουργοί. Το αποτέλεσμα αυτής της διαδικασίας είναι η στασιμότητα. Η μουσική βιομηχανία αδυνατεί και δεν θέλει να καταλάβει μουσικές ανησυχίες και αναζητήσεις της καινοτομίας, βασικές δηλαδή ανάγκες των δημιουργών οι οποίες καθόρισαν για χρόνια την εξέλιξη των μουσικών ρευμάτων. Είναι χαρακτηριστικό ότι πολλοί μουσικοί οδηγούνται στην ανεξάρτητη δισκογραφία, πέραν όλων των άλλων και διότι οι μεγάλες εταιρείες δεν μπορούν ούτε να καταλάβουν, ούτε να υποστηρίξουν αυτό που κάνουν. 

Ωστόσο η μουσική βιομηχανία δεν πεθαίνει όπως υποστηρίζουν αρκετοί αναλυτές, δημοσιογράφοι και μουσικοί. Αυτό που σαφώς πεθαίνει είναι η μορφή με την οποία την γνωρίσαμε στο 20ο αιώνα. Η ίδια μεταλλάσσεται στις νέες συνθήκες και οικοδομεί νέους πιο εκμεταλλευτικούς όρους αξιοποίησης της μουσικής με το διαδίκτυο να αποτελεί το νέο πεδίο κερδοφορίας.

3) Η ίδια η κοινωνική και οικονομική πραγματικότητα. Σε συνθήκες κρίσης αλλά και πριν από αυτή με την νεολαία και τους εργαζομένους να βιώνουν διαρκή λιτότητα και μαζική ανεργία, ώστε για πολλούς η αγοράς άλμπουμ να αποτελεί πολυτέλεια , πρακτικές όπως της Spinalonga, του Lab και της 8ctagon, για κυκλοφορίες σε χαμηλές τιμές δίνουν δικαίωμα σε χιλιάδες νέους ανθρώπους χωρίς οικονομική δυνατότητα να ακούν μουσική. Θα μπορούσε να αντιτάξει κανείς ότι και οι μεγάλες εταιρείες κάνουν προσφορές (τα λεγόμενα low price cd). Αυτές ωστόσο αφορούν την προώθηση του στοκ τους και όχι την προώθηση της τρέχουσας παραγωγής τους. Ενώ η ανεξάρτητη δισκογραφία διαθέτει φτηνά αυτό που συμβαίνει τώρα, αποτελεί δηλαδή ένα μέσο για να μπορεί να ακούει η νεολαία σε αυτές τις συνθήκες σύγχρονη μουσική.

4) Η ανάπτυξη της τεχνολογίας, η οποία δίνει μεγαλύτερες δυνατότητες μαζικής χρήσης τόσο σε επίπεδο παραγωγής (οικιακά στούντιο κλπ), όσο περισσότερο στην διακίνηση μέσα από το διαδίκτυο, δυνατότητες οι οποίες είναι καθοριστικές. Βέβαια εμφανίζονται και στοιχεία αποθέωσης αυτού του παράγοντα που από μόνος του δεν φτάνει. Για παράδειγμα με βάση τελευταίες μελέτες για το MySpace, μετρήθηκε ότι το 92 % των μουσικών αναρτήσεων δεν έχουν πάνω από 5 χτυπήματα….Το στοιχείο δηλαδή της δυνατότητας διαδικτυακής επικοινωνίας των μουσικών με το κοινό δεν λύνει αυτομάτως και το πρόβλημα της πραγματικής γνωριμίας του ενός πόλου της σχέσης από τον άλλο.

5) Επίσης ένας σημαντικός παράγοντας κατά τη γνώμη μου είναι η μη ταύτιση πλέον της ανεξάρτητης δισκογραφίας με ένα συγκεκριμένο είδος, όπως είχε γίνει αρχικά με το DIY (κάντο μόνος σου) κίνημα στα πλαίσια του πανκ και μετά με το hip hop. Αντίθετα αφορά πλέον όλες τις μουσικές προτάσεις, τα είδη και τα ρεύματα, από τη ποπ έως το σκα και τη ρέγκε, την ηλεκτρονική, τη τζαζ και τη σόουλ, το φανκ, τις παραδοσιακές και Global fusion μουσικές, τον πειραματισμό και την αβάν γκαρντ.

Το πιο σημαντικό στοιχείο της ανάπτυξης της ανεξάρτητης δισκογραφίας είναι το ότι συμβαδίζει, χωρίς να υποστηρίζουμε ότι ταυτίζεται, μες τις αναδυόμενες τάσεις κοινωνικής, πολιτικής και πολιτισμικής κριτικής και αμφισβήτησης του υπάρχοντος καθεστώτος και την αναζήτηση μιας άλλης κοινωνικής και πολιτισμικής κατάστασης. Ο Γάλλος διανοητής Ζακ Ατταλί, γράφει χαρακτηριστικά στο βιβλίο του «Θόρυβοι» ότι «οι νέες μορφές διανομής και ανταλλαγής μουσικής αντανακλούν και προϊδεάζουν νέες μορφές κοινωνικών σχέσεων»

Ωραία θα έλεγε κανείς αλλά ένας πολιτικός χώρος τι σχέση μπορεί να έχει με όλα αυτά; Πιστεύουμε ότι η υποστήριξη και η ανάδειξη της ανεξάρτητης τέχνης, της νεολαιίστικης και λαϊκής δημιουργίας, οφείλει να είναι μια από τις βασικές ενασχολήσεις της αντικαπιταλιστικής αριστεράς και του κινήματος. Όχι «γιατί θέλουμε να πάρουμε από το χέρι» την ανεξάρτητη δισκογραφία και τις υποδείξουμε «το σωστό δρόμο», λογική η οποία όποτε δοκιμάστηκε καταδικάστηκε από την ιστορία, αλλά γιατί :

Α) Αποτελεί με ένα τρόπο το φυσικό μας ανάλογο στο επίπεδο της μουσικής δημιουργίας. Εκφράζει αυτό που υπογράφει ο Ατταλί, τις τάσεις υπέρβασης του σημερινού καπιταλιστικού καταμερισμού οργάνωσης της κουλτούρας. Βαδίζει κόντρα στο ρεύμα.

Β) Προωθεί και στηρίζεται σε αντιεμπορευματικές λογικές, όχι με την έννοια του free, του «όλα τζάμπα», κάτι που δεν μπορεί να γίνει σε συνθήκες αγοραίας πραγματικότητας. Αλλά με την έννοια ότι δεν ενδιαφέρεται για την κερδοφορία αλλά για την προώθηση των δημιουργιών της και την επιβίωση της. Γι αυτό τους λόγους κατανοεί και τις ανάγκες και τις συνθήκες επιβίωσης της εργαζόμενης πλειοψηφίας.

Γ) Είναι κομμάτι του εαυτού μας , κοινωνικά «σάρκα από τη σάρκα μας» και όχι καλλιτέχνες κλεισμένοι στον «αρτίστικο» πύργο τους. Άνθρωποι κοινωνικά και πολιτικά ευαισθητοποιημένοι, άλλοι με «παραδοσιακό» τρόπο, άλλοι με νέους ή ιδιαίτερους τρόπους, άλλοι πιο έντονα δεμένοι με το κίνημα, σε κάθε περίπτωση έχουν το μυαλό τους ανοιχτό σε αυτό που συμβαίνει.

Ωστόσο πιστεύουμε ότι αυτή η νέα κατάσταση δεν θα μπορέσει να αναπτυχθεί παραπέρα εάν δεν γίνουν ορισμένα συλλογικού χαρακτήρα βήματα, κυρίως σε 2 κατευθύνσεις:
Η 1η έχει να κάνει με την πιο μόνιμη επαφή και αλληλεπίδραση των ανεξάρτητων και αντικαπιταλιστικών πολιτικών και κινηματικών προσπαθειών με τις ανεξάρτητες απόπειρες στη μουσική. Τέτοιο παράδειγμα είναι η «Τέχνη εν Κινήσει» π.χ. αλλά δεν μπορεί να είναι η μόνη. 

Σε αυτό το πλαίσιο επιθυμούμε τόσο σαν ΝΑΡ και ΝΚΑ, όσο και σαν φεστιβάλ, να συμβάλλουμε παραπέρα, ανοίγοντας αυτή τη συζήτηση στους χώρους του μαζικού κινήματος και να αναπαράγουμε αυτή τη εκδήλωση, σε σχολές, σχολεία, πρωτοβάθμια σωματεία, σε αυτοδιαχειριζόμενους χώρους και σε πόλεις της περιφέρειας. Ωστόσο το βαθύτερο ζήτημα για μας είναι το ότι πιστεύουμε πως χωρίς την κατάκτηση νικών σε κοινωνικό, πολιτικό και πολιτισμικό επίπεδο από ένα μέτωπο των δυνάμεων της εργασίας, της γνώσης και του πολιτισμού, χωρίς ριζικές κοινωνικές, πολιτικές και πολιτισμικές αλλαγές, κάθε ανεξάρτητη προσπάθεια στο τομέα της κουλτούρας θα προορίζεται συνεχώς στο θέμα της επιβίωσης.

Η 2η έχει να κάνει με την αναγκαία κατά τη γνώμη μας υιοθέτηση μιας πιο συνεργατικής κουλτούρας μεταξύ των ανεξάρτητων label. Ξέρουμε ότι υπάρχουν διάφορες μορφές συνεργασιών και ότι πάντα θα υπάρχουν προβλήματα συνεννόησης, ατομικών και διαφορετικών επιλογών, οι οποίες είναι σεβαστές. Ωστόσο χωρίς πιο μόνιμες μορφές συνεργασιών, σε συνθήκες οικονομικού καταναγκασμού και δικτατορίας των ΜΜΕ δύσκολα μπορούν να ανθίσουν τα λουλούδια της ανεξαρτησίας και μάλιστα για καιρό. 

Μορφές όπως κοινά δίκτυα διανομής, έκδοση εντύπου και ιντερνετικού ραδιοφωνικού σταθμού των ανεξάρτητων label, διοργάνωση ετήσιου ανεξάρτητου φεστιβάλ και μια σειρά τέτοιου χαρακτήρα πρωτοβουλίες, τις οποίες και θα υποστηρίξουμε από τη μεριά μας, μπορούν να διαμορφώσουν μια άλλη κατάσταση στο σημερινό πολιτιστικό χάρτη.
Αισιοδοξούμε λοιπόν ότι η σημερινή μας συζήτηση μπορεί να γίνει το πρώτο βήμα σε μια τέτοια πορεία που θα τη διασχίσουμε μαζί και οι στροφές της θα μας βρίσκουν περισσότερους και πιο δημιουργικούς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου