Δείτε
το εξαιρετικό αντιναζιστικό καρτούν στο οποίο παρουσιάζεται η ιστορία
του μικρού Χανς, ενός αγοριού, που γεννήθηκε και ανατράφηκε στη
ναζιστική Γερμανία και εκπαιδεύεται για να γίνει ένας ανελέητος
στρατιώτης. Πρόκειται για μια σχετικά άγνωστη αντιναζιστική ταινία του
Walt Disney που παρουσιάστηκε στις αμερικανικές αίθουσες το 1943. Παρουσιάζει την ανατροφή των
παιδιών στο καθεστώς της ναζιστικής Γερμανίας. Το έγκλημα του
Ολοκαυτώματος δεν παρουσιάζεται ακόμη, μολονότι οι
πρώτες αναφορές για μαζική εξόντωση Εβραίων στο Μπέλζεκ είχαν δει το
φως μέσω του BBC ένα χρόνο πριν. Δυστυχώς το βίντεο είναι στα αγγλικά και δεν υπάρχουν σε αυτό ελληνικοί υπότιτλοι.
Κατηγορίες αναρτήσεων
Δευτέρα 23 Σεπτεμβρίου 2013
Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2013
Πέμπτη 19 Σεπτεμβρίου 2013
Ο φασισμός: Τραγούδι σε στίχους Φώντα Λάδη και μουσική Θάνου Μικρούτσικου, με τη Μαρία Δημητριάδη
Ένα τραγούδι από τα παλιά, μα τόσο σύγχρονο...
Τετάρτη 18 Σεπτεμβρίου 2013
ΤΕΚ: Καταγγελία για τη δολοφονία του αντιφασίστα καλλιτέχνη Παύλου Φύσσα (Killah P).
Χτές το βράδυ ο 34-χρονος αντιφασίστας καλλιτέχνης Παύλος Φύσσας (Killah P) δολοφονήθηκε στο Κερατσίνι, από συμμορία ακροδεξιών-μελών της Χρυσής Αυγής.
Η ναζιστική συμμορία μετά και το δολοφονικό χτύπημα σε ομάδα μελών του ΚΚΕ στο Πέραμα πριν λίγες μέρες, αποδεικνύει μέρα με τη μέρα πως ο μοναδικός λόγος ύπαρξής της είναι να παίζει τον ρόλο του μαντρόσκυλου/υπερασπιστή του καπιταλισμού στην Ελλάδα. Και είναι τα αφεντικά της αυτοί που φοβούνται την πάλη του λαού, αυτοί που φοβούνται τις συνδικαλιστικές ενώσεις των εργατών που παλεύουν για τη ζωή τους, αυτοί που φοβούνται την αντιφασιστική δράση και τους αντιφασίστες καλλιτέχνες.
Η Χρυσή Αυγή δεν είναι μια "δύναμη αλλαγής", όπως η ίδια λέει για να κοροϊδεύει τον κόσμο. Είναι μια αποκρουστική εγκληματική συμμορία που επιτίθεται σε φτωχούς, εργάτες, συνδικαλιστές, μετανάστες, ακόμα και αντιφασίστες καλλιτέχνες. Επιτίθεται για να σκοτώσει. Μπορούμε και πρέπει να τους τσακίσουμε πολιτικά, ιδεολογικά και στο δρόμο. Η Τέχνη εν Κινήσει εκφράζει την οργή της για τη δολοφονία του συναδέλφου μας Killah P.
Όλοι σήμερα στις 6 μμ στην αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία στο Κερατσίνι (Παναγή Τσαλδάρη 60 και Ξάνθου).
Όλοι σήμερα στις 6 μμ στην αντιφασιστική συγκέντρωση και πορεία στο Κερατσίνι (Παναγή Τσαλδάρη 60 και Ξάνθου).
Αναρτούμε την σελίδα του Παύλου Φύσσα (killah P) στο fb:
Τρίτη 17 Σεπτεμβρίου 2013
NUEVA CANCION-Το νέο τραγούδι
του Μιχάλη Παπαμακάριου
Πρόκειται για τη μορφή που απέκτησε το λατινοαμερικάνικο λαϊκό
τραγούδι από τη δεκαετία του 60 και μετά, αρχικά στη Χιλή με τη
προσωπικότητα της κομμουνίστριας Βιολέτα Πάρα
να ξεχωρίζει. Ολόκληρη η οικογένεια της Πάρα ταύτισε τη ζωή της με το
νουέβα κανσιόν, αν συνυπολογίσει κανείς ότι τα 2 της αδέρφια ο ποιητής Νίκανορ και ο μουσικός Ρομπέρτο συνέβαλαν στην τραγουδοποιΐα της , αλλά και το ότι τα 2 της παιδιά, ο Άγγελος και η Ισαμπέλα εκπροσωπούν ακόμη αυτό το ρεύμα. Σε αυτούς αξίζει να προσθέσουμε τους ΠΑΤΡΙΤΣΙΟ ΜΑΝΣ, και ΡΟΛΑΝΤΟ ΑΛΑΡΚΟΝ, 2 επίσης πολύ σημαντικές μορφές αυτής της περιόδου. Το πιο γνωστό τραγούδι της Βιολέτα είναι αναμφισβήτητα το Gracias a la vida, το οποίο έκανε διάσημο μια άλλη μεγάλη φωνή του νουέβα κανσιόν η Αργεντίνα Μερσέντες Σόσα. Η νεώτερη γενιά της αντικαπιταλιστικής αριστεράς και στη χώρα μας το έχει γνωρίσει από την εκρηκτική διασκευή των Banda Bassotti.
Δευτέρα 16 Σεπτεμβρίου 2013
Δελτίο τύπου: Συναυλία για τη δημόσια Παιδεία στο Πολυτεχνείο
Με τον στίχο του Γιώργου Σεφέρη, με τα
σημερινά τραγούδια μας, την Τετάρτη το βράδυ στο Πολυτεχνείο υπερασπιζόμαστε το
δικαίωμα του καθενός μας στη δουλειά, τη χαρά του να αγαπά αυτό που κάνει, τη
δημιουργική μας καθημερινότητα, τη Δημόσια Παιδεία και μαζί της, τα σχολεία
μας, τα πανεπιστήμιά μας. Υπερασπιζόμαστε το δικαίωμα του κάθε
παιδιού στη μόρφωση, του κάθε γονιού να δει τα παιδιά του να προοδεύουν στη ζωή
τους.
Από το Πολυτεχνείο των κινητοποιήσεων, των
απεργιών, των κατειλημμένων σχολών, δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας και
συμπαρατασσόμαστε με όλους εκείνους που αντιστέκονται στη βίαια επίθεση, στον
ευτελισμό και τη διάλυση της παιδείας, της υγείας, του δικαιώματος στην εργασία
και στη στέγη, του δικαιώματος στη ζωή και την αξιοπρέπεια. Το Πολυτεχνείο της μνήμης και της Ιστορίας
που εκείνοι θέλουν να κλείσει, εμείς το κρατάμε ανοιχτό. Οι Εργαζόμενοι, οι
Φοιτητές και οι Καθηγητές του Εθνικού Μετσοβίου Πολυτεχνείου, με τη στήριξη των
αγωνιζομένων επί 3 μήνες δημοσιογράφων, τεχνικών και εργαζομένων της ΕΡΤ, με τη συμπαράσταση
των απεργών εργαζομένων του Εθνικού Καποδιστριακού Πανεπιστημίου σας καλούμε σε :
Συναυλία για τη
Δημόσια Παιδεία
Τετάρτη 18/9/2013,
ώρα 20.00
Στο προαύλιο του
Πολυτεχνείου στην οδό Πατησίων
Μας τιμούν με την
παρουσία τους :
Γιώργος
Ανδρεαδάκης
Σπύρος
Γραμμένος
Φοίβος
Δεληβοριάς
Dear
John
Encardia
Γιώργος
Καραδήμος
Βαγγέλης
Κακουλάκης
Μουσικά
Σύνολα ΕΡΤ
Μάνος
Πυροβολάκης
Σταύρος
Σιόλας
Tres
Banal
Μανώλης
Φάμελλος
Είσοδος Ελεύθερη
Κυριακή 15 Σεπτεμβρίου 2013
Σάββατο 14 Σεπτεμβρίου 2013
Το πολιτικό τραγούδι
Αναδημοσιεύουμε, ένα σπάνιο κείμενο του Φώντα Λάδη γραμμένο και δημοσιευμένο στον "Ριζοσπάστη" στις 23 και 25 Ιανουαρίου του 1979. Είναι παρμένο από το βιβλίο του Φώντα Λάδη "Παράδοση και προοπτική" (εκδ. Πύλη - 1987). Το κείμενο αυτό μελετά τον χαρακτήρα του πολιτικού τραγουδιού και τον ρόλο του μέσα στην κοινωνία. Πιστεύουμε δε, πως συμβάλλει σημαντικά στη συζήτηση του καιρού μας για τον χαρακτήρα του πολιτικού τραγουδιού!
του Φώντα Λάδη*
Τι εννοούμε ακριβώς λέγοντας «πολιτικό τραγούδι»; Ποια απ’ τα τραγούδια που ξέρουμε, παλιά ή νεότερα, ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία; Το να δώσουμε αμέσως έναν ορισμό, φαίνεται κάπως δύσκολο. Ίσως να μην είναι και απόλυτα αναγκαίο. Θα έπρεπε να κλείσουμε σε ελάχιστες λέξεις ένα πράγμα που έχει περισσότερες όψεις απ’ ότι αρχικά φαίνεται. Ας αφήσουμε λοιπόν τα πρώτα ερωτήματα και ας έρθουμε σε ορισμένα άλλα: Με ποιους τρόπους και διεργασίες γεννιέται κι αναπτύσσεται το πολιτικό τραγούδι; Έχει νόμους; Πώς λειτουργούν; Έχει κοινά χαρακτηριστικά, που τα βρίσκουμε στα ανάλογα τραγούδια όλων των χωρών;
του Φώντα Λάδη*
Τι εννοούμε ακριβώς λέγοντας «πολιτικό τραγούδι»; Ποια απ’ τα τραγούδια που ξέρουμε, παλιά ή νεότερα, ανήκουν σ’ αυτή την κατηγορία; Το να δώσουμε αμέσως έναν ορισμό, φαίνεται κάπως δύσκολο. Ίσως να μην είναι και απόλυτα αναγκαίο. Θα έπρεπε να κλείσουμε σε ελάχιστες λέξεις ένα πράγμα που έχει περισσότερες όψεις απ’ ότι αρχικά φαίνεται. Ας αφήσουμε λοιπόν τα πρώτα ερωτήματα και ας έρθουμε σε ορισμένα άλλα: Με ποιους τρόπους και διεργασίες γεννιέται κι αναπτύσσεται το πολιτικό τραγούδι; Έχει νόμους; Πώς λειτουργούν; Έχει κοινά χαρακτηριστικά, που τα βρίσκουμε στα ανάλογα τραγούδια όλων των χωρών;
Δευτέρα 9 Σεπτεμβρίου 2013
Σάββατο 7 Σεπτεμβρίου 2013
Ο πολιτικός στίχος στο ελληνικό τραγούδι | α' μέρος
του Σπύρου Αραβανή
Η
ανίχνευση της παρουσίας του πολιτικού στίχου στο ελληνικό τραγούδι
προσκρούει πάνω σε μια σειρά ερωτημάτων που αφορούν τόσο εννοιολογικούς
προσδιορισμούς, και μουσικολογικές δομές όσο και θέματα
ιστορικο-πολιτικής φύσεως και κοινωνιολογικής θεώρησης, με άλλα λόγια,
πρόκειται για μια διαρκή πορεία αναζήτησης και όχι μια πλοήγηση με
ξεκάθαρες συντεταγμένες. Εξηγώ τι εννοώ με δυο παραδείγματα: Το πρώτο
αφορά την προσπάθεια εννοιολόγησης του πολιτικού τραγουδιού και το παράδειγμα είναι δια χειρός Μάνου Χατζιδάκι: Γράφει, λοιπόν, σε ένα σχόλιό του στο Τρίτο Πρόγραμμα της ελληνικής ραδιοφωνίας στις 3 Σεπτεμβρίου 1978: «Πέντε άνδρες
συνωμοτούν υπό βροχήν, κάτω από μίαν ομπρέλα. Είναι πολιτική πράξις.
Στοιβάζονται μάλιστα κάτω απʼ την ίδια ομπρέλα, για να μη βραχούν. Την
ίδια ώρα ακούγεται το τραγουδάκι «Συννέφιασε, συννέφιασε, ψιλή βροχούλα
έπιασε». Σαφώς το τραγουδάκι είναι πολιτικό, ιδιαίτερα σαν συνδεθεί με
τους πέντε συνωμότες, που προσπαθούν να μη βραχούν. Αν όμως το τραγούδι
ακουστεί σε παραλία ερημική, την ώρα που δεν βρέχει, μπορεί να γίνει και
προφητικό, αν τύχει και ξεσπάσει η μπόρα, μες σε πέντε το πολύ λεπτά.
Αν πάλι δεν βρέξει διόλου, τότε το τραγούδι γίνεται απλούστατα ένα
ρεμπέτικο τραγούδι, με κάποιες τάσεις εγωιστικές γιʼ αυτόν που το
τραγουδάει, μια κι όλο προσπαθεί να μη βραχεί, ενώ στο τέλος βρέχεται
για τα καλά και το φωνάζει με ιδιαίτερη ικανοποίηση στους άλλους
τραγουδώντας… για κοίτα με πως βράχηκα».
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)