-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Παρασκευή 16 Μαΐου 2014

Μα ανθίζει ο θάνατος;

Σήμερα η γη σχίστηκε,
και ένα μαυρισμένο θαρρώ κλωνί
βλάστησε φόβο
κι άνθησε θάνατο.
Μα ανθίζει ο θάνατος;
Ναι, ανθίζει στις στοές.
Στα έγκατα της επιβίωσης.
Και καρπίζει ο θάνατος;
Ναι, καρπίζει στις καρδιές....
Καρπίζει ΕΚΔΙΚΗΣΗ!


© Μάρκος Πικρός 14-05-14

Με αφορμή την δολοφονία από το τούρκικο κεφάλαιο, πάνω από 250  τούρκων και κούρδων εργατών...

Τρίτη 13 Μαΐου 2014

Ο Κωστής Μαραβέγιας με κοροϊδεύει...

Τα σχόλια είναι περιττά. Χορτάσαμε από καλλιτέχνες που το παίζουν και καλά ευαίσθητοι, εναλλακτικοί και κινηματικοί και το μόνο που τους νοιάζει είναι η καριέρα και τα λεφτά...

του Ηρακλή Οικονόμου από Το Περιοδικό

Αγαπημένο μου ημερολόγιο, ο Κωστής Μαραβέγιας λέει στις 20 Ιουνίου του 2013, σε συνέντευξή του στο «Ποντίκι» και στην Χρυσούλα Παπαϊωάννου: "Το λουκέτο στην ΕΡΤ ήταν η πιο εντυπωσιακή εξουσιαστική επίδειξη ισχύος που έχω δει. Μια επιπόλαιη, ατσούμπαλη και πολιτικάντικη κίνηση. Όχι ότι δεν χρειαζόταν εξυγίανση, αλλά το κλείσιμο είναι ένας τελείως λάθος και άδικος τρόπος. Είναι απαράδεκτο να σβήνει το σήμα και να πέφτει μαύρη σελίδα. Και δεν είμαι καθόλου σίγουρος ότι τελικά η κατάσταση αυτή θα εξελιχθεί σωστά. Ήταν μια μεγάλη ήττα πολιτικών προθέσεων αυτό που έγινε. Η πολιτική άλλωστε έχει να κάνει και με το πώς χειρίζεσαι τα σύμβολα".  

Όμως, στις 8 Μαΐου του 2014, ένα χρόνο μετά, ο Κωστής Μαραβέγιας γράφει κάτι άλλο – στην ιστοσελίδα του στο Facebook: "Αγαπημένοι μου είμαι στην ευχάριστη θέση να σας ανακοινώσω πως την Κυριακή 11 Μαΐου στις 21.00 θα μεταδοθεί το 1ο επεισόδιο της νέας μου εκπομπής «Μουσική Παντού«. Όλα ξεκίνησαν με την προτροπή της παραγωγού Βίκυς Λάσκαρη για την υλοποίηση μιας ιδέας που είχα μοιραστεί μαζί της εδώ και πολύ καιρό για τη δημιουργία μιας μουσικής εκπομπής όπου αγαπημένοι, κυρίως Έλληνες μουσικοί θα παίζουν και θα τραγουδούν σε κάθε γωνιά της πόλης. Χωρίς όφωνα και καλώδια. Σε τρένα, σε λεωφορεία και πλατείες. Σε πλοία, σε αυλές και πάνω σε ποδήλατα. Μουσική παντού. Με πολλή λαχτάρα έγραψα και σκηνοθέτησα την εκπομπή (…) Η B&G Productions κατέθεσε την πρόταση και το κανάλι που θα στεγάσει την εκπομπή είναι η Δημόσια Τηλεόραση ή αλλιώς ΝΕΡΙΤ". 

Θα μπορούσε να είναι για γέλια, αν δεν ήταν για κλάματα.

 Ο Μαραβέγιας της διαμαρτυρίας ενάντια στο κλείσιμο της ΕΡΤ πήρε πρώτος-πρώτος μουσική εκπομπή στη ΝΕΡΙΤ. Να το ξαναπώ για να το καταλάβετε. Ο λόγος που ξεποδαριαζόμασταν στην Μεσογείων και πηγαίναμε στις συναυλίες διαμαρτυρίας υπέρ της ΕΡΤ και κατά της «αποφασίζομεν και διατάσσομεν» κυβερνητικής πολιτικής ήταν για να πάρει εκπομπή ο Μαραβέγιας. 

Κάποιος με κοροϊδεύει εδώ, και δεν μου αρέσει να με κοροϊδεύουν. Τη στιγμή που τους χρειαζόμαστε περισσότερο, τη στιγμή της πλήρους καταβαράθρωσης στο νέο Μεσαίωνα της κυβέρνησης και του ΔΝΤ, τη στιγμή του μεγαλύτερου σκοταδισμού και της μεγαλύτερης εκμετάλλευσης, τούτη τη στιγμή διαλέγει η εμπροσθοφυλακή του ελληνικού τραγουδιού για να κοροϊδέψει το λαό – συνειδητά ή ασυνείδητα. Γιατί περί κοροϊδίας πρόκειται, και μάλιστα μεγάλης, τη μια χρονιά να το παίζεις συνείδηση των επαναστατημένων και την άλλη χρονιά να παίρνεις εκπομπή στη ΝΕΡΙΤ. Πώς είπαμε; «Η πολιτική άλλωστε έχει να κάνει και με το πώς χειρίζεσαι τα σύμβολα». 

Είναι δικαίωμά των αγαπημένων μας καλλιτεχνών να στοιβάζονται έξω απ’ τη ΝΕΡΙΤ των ΜΑΤ, και δεν μπορεί κανείς να τους το στερήσει. Καλό θα ήταν όμως να μην περιμένουν να τους πάρει πλέον κανένας στα σοβαρά – τουλάχιστον κανένας απ’ όσους διατηρούν ακόμη ένα ελάχιστο ιδεολογικό, πολιτικό, αισθητικό, και προπαντός ηθικό κριτήριο μέσα τους. 

ΥΓ: Όλα αυτά δεν αφορούν βεβαίως μόνο τον οργανωτή της εκπομπής, αλλά ισχύουν στο ακέραιο και για τους καλεσμένους – συμμετέχοντες…

Δευτέρα 12 Μαΐου 2014

«Εγώ, γιατρέ μου...»

Η θεατρική ομάδα «εν εξάλλω»  παρουσιάζει σε σκηνοθεσία Κωνσταντίνου Κωνσταντόπουλου το έργο της Νατάσσας Αναγνώστου «Εγώ, γιατρέ μου...», στο θέατρο «Διάχρονο» της Μαίρης Βιδάλη (Πυθέου 52, Ν.Κόσμος), κάθε Τρίτη, Τετάρτη & Πέμπτη στις 9 μμ, από 13 Μαΐου έως 5 Ιουνίου. Τηλέφωνο κρατήσεων 6947-841.808

παίζουν:
Νατάσσα Αναγνώστου
Μαρία Βασιλοπούλου
Ορέστης Ζακυνθινός
Μαρία Κολοβού
Μάγδα Κατσιπάνου
Βέρα Μακρομαρίδου 
 

Λίγα λόγια για την παράσταση: '' ...Είναι θέμα γνώσης... Των ορίων σου, των επιθυμιών σου, των αναγκών σου, του ίδιου σου του εαυτού. Ένα μόνο πράγμα χωρίζει αυτούς που την αναζητούν από αυτούς που δεν το κάνουν. Η επιλογή". Μια γιατρός, πέντε ασθενείς. Μία ιστορία.
--------------------------------------------
«Εγώ, γιατρέ μου...»
σκηνοθεσία/σκηνικά/κοστούμια/φωτισμοί: Κωνσταντίνος Κωνσταντόπουλος
βοηθός σκηνοθέτη/ήχος/φως: Έλενα Γιαννακάκη
επιμέλεια παράστασης/τεχνική υποστήριξη/video: Δημήτρης Δουζίνας
φωτογραφίες: Κλεοπάτρα Σάρλη
-------------------------------------------
Προαιρετική συνεισφορά
διάρκεια: 130΄ - διάλειμμα: 10΄
παραγωγή: ομάδα «εν εξάλλω»   

VIDEO

Σάββατο 10 Μαΐου 2014

«ΤΟ ΔΙΛΗΜΜΑ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ» Εκλογές ή Δικτατορία;;;

Συνεχίζουμε τις αναδημοσιεύσεις από το βιβλίο του Φώντα Λάδη: “Μίκης Θεοδωράκης, Το χρονικό μιας επανάστασης 1960-1967, Η Ιστορία της γενιάς του 1-1-4 και των Λαμπράκηδων”. Μια συμβολή στην γνώση της περιόδου πριν τη χούντα που επιβλήθηκε στο λαό μας από την άρχουσα τάξη το 1967.

του Φώντα Λάδη από το blog των Λαμπράκηδων

«Απ’ το μονάρχη πιο βαριά δεν είναι συμφορά σε μια πόλη. Κι όπου ο λαός αφέντης είναι, βλέπει με χαρά του ν’ ακμάζουν παλικάρια. Μα ο βασιλιάς μισεί ένα τέτοιο πράγμα. Κι όπου έξυπνος κι αντρείος, τον ξεπαστρεύει…» Έτσι μας λέει ο Ευριπίδης στις δικές του Ικέτιδες. Μετά το βασιλικό διάγγελμα άρχισαν ξανά, συχνές- πυκνές, οι εκτοπίσεις πολιτών «επικινδύνων διά την δημοσίαν ασφάλειαν». Τους «Λαμπράκηδες» δεν τους είχαν διαλύσει ακόμα. Η κυβέρνηση έβαλε μπροστά το νομοσχέδιο «περί συμπληρώσεως των περί Ενώσεων προσώπων κειμένων διατάξεων». Έγιναν διαδηλώσεις, συγκεντρώσεις, δηλώσεις πολιτικών: κάτω τα χέρια από τη Νεολαία Λαμπράκη.

Πέμπτη 8 Μαΐου 2014

Από τους Wobblies στον Woody Guthrie και τον Nightwatchman Ιστορική αναδρομή στο Αμερικάνικο εργατικό τραγούδι (δεύτερο μέρος)

του Μιχάλη Παπαμακάριου

Συνέχεια από το πρώτο μέρος

Η αναβίωση της δεκαετίας του ‘60  

Ο Seeger θα πρωταγωνιστήσει στην φολκ αναβίωση της δεκαετίας του ‘60. Αρκετά καλλιεργημένος ο ίδιος και έχοντας συνείδηση για το ρόλο που θέλει να παίξει το τραγούδι του, καταφέρνει από τη δεκαετία του ‘50 να συνδεθεί με τις αναζητήσεις των πιο πρωτοπόρων δημιουργών και με το κλίμα της αμφισβήτησης που κυοφορείται εκείνη την περίοδο. Για μια ακόμη φορά, η «ανάπλαση» που είχε καταφέρει ο Guthrie χρόνια πριν, συμβαίνει και πάλι με άλλους πρωταγωνιστές, οι οποίοι βάζουν τη φολκ μουσική στη νεολαία της αμφισβήτησης της δεκαετίας του ‘60. Οι Phill Ocks, Joan Baez, Tom Paxton και άλλοι, αλλά και ο πρώιμος Dylan, όπως και πλευρές της τραγουδοποιίας του Johnny Cash, συνθέτουν το μουσικό μωσαϊκό της δεύτερης αναβίωσης του λαϊκού τραγουδιού διαμαρτυρίας.

Τετάρτη 7 Μαΐου 2014

“Τραγεδία ὀνομασμένη Ἰφιγενεία” 9 Μάη στη Στρούγκα

Οι Τσιριτσάντσουλες φιλοξενούνται για άλλη μια φορά στη Στρούγκα, για να παρουσιάσουν την “Tραγεδία ὀνομασμένη Ἰφιγενεία” τοῦ Πέτρου Κατσαΐτη, συντεθεῖσα ἐν ἔτει 1720 ἐν Κεφαλληνίᾳ. Πρόκειται για μια διασκευή της τραγωδίας του Ευριπίδη «Ἰφιγένεια ἐν Αὐλίδι», μια κωμωδία της πρώιμης επτανησιακής λαϊκής θεατρικής παράδοσης που ακροβατεί ανάμεσα στον λυρισμό της κρητικής λογοτεχνίας και τη χρήση των τεχνικών της commedia dell’arte, με ζωντανή μουσική, χορό και τραγούδι.

Η παράσταση θα πραγματοποιηθεί αυτή την Παρασκευή 9 Μάη 2014 στις 9 το βράδυ στην πίσω αυλή μας. Η είσοδος είναι όπως πάντα ελεύθερη.

Δευτέρα 5 Μαΐου 2014

Ο μετανάστης

Ένα ντοκιμαντέρ που το α΄ μέρος του αφορά την ελληνική μετανάστευση των αρχών του 20ου αιώνα στην Αμερική, τα αίτια που την προκάλεσαν, τις συνθήκες ταξιδιού καθώς και τι συναντούσαν οι μετανάστες βγαίνοντας τότε στη Νέα Υόρκη και στη Βοστώνη. Στο β΄ μέρος, παρακολουθώντας τη μεταναστευτική πορεία μιας οικογένειας από τη Μεσσηνία, προσεγγίζουμε τις ιστορικές συνθήκες, τα γεγονότα και τις κοινωνικές καταστάσεις που διαδραματίστηκαν τότε στην Ελλάδα.

Σάββατο 3 Μαΐου 2014

Από τους Wobblies στον Woody Guthrie και τον Nightwatchman Ιστορική αναδρομή στο Αμερικάνικο εργατικό τραγούδι (πρώτο μέρος)


του Μιχάλη Παπαμακάριου

Εκατό χρόνια πέρασαν από τη σφαγή του Ludlow και εβδομήντα χρόνια από το τραγούδι του Woody Guthrie για το ίδιο γεγονός. Η επέτειος αυτή και η σύμπτωσή της μέσα σε ένα δεκαήμερο με την επέτειο της εφετινής εργατικής πρωτομαγιάς, αποτέλεσαν την αφορμή για να γραφτούν οι γραμμές που ακολουθούν, στις οποίες καταπιανόμαστε με το σάουντρακ αυτών των γεγονότων, δηλαδή με το αμερικανικό εργατικό και συνδικαλιστικό τραγούδι και το σημαντικό του ρόλο συνολικά στην εξέλιξη του αμερικανικού λαϊκού τραγουδιού.

Το θέμα αυτό δίνει και μια απάντηση στην άποψη που υποστηρίζει ότι το στρατευμένο τραγούδι, ή, αλλιώς, η οργανική ένταξη της τέχνης στο εργατικό και λαϊκό κίνημα δεν οδηγεί σε  καλλιτεχνικού επιπέδου δημιουργία. Εννοείται ότι κάθε είδους στρατευμένη δημιουργία δεν είναι και καλλιτεχνικά αξιόλογη, πολλές φορές μπορεί να είναι απλά δημαγωγική. Άλλο αυτό κι άλλο η άποψη ότι η στράτευση «σκοτώνει το τραγούδι» και την τέχνη γενικότερα. Όσοι υποστηρίζουν αυτό, ερμηνεύουν επιλεκτικά την ιστορία των λαϊκών πολιτισμών και  αναφέρονται μάλλον σε  καρικατούρες πολιτικής τέχνης.