Ο Χοσέ Μαρτί, ποιητής και κορυφαίος μαχητής της Κουβανικής ανεξαρτησίας,είναι από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της ιστορίας της Κούβας. Αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης γιά τους ηγέτες της Επανάστασης στο νησί και ιδιαίτερα γιά τον Τσε Γκεβάρα και τον Φιντέλ Κάστρο. Γεννημένος σαν σήμερα, 28 Γενάρη, το 1853 στην Αβάνα από ισπανούς γονείς, άρχιζε να δημοσιεύει ποίηματα του σε τοπικές εφημερίδες σε ηλικία μόλις 16 ετών. Το 1869, η υποστήριξη που παρείχε μέσω των γραπτών του στους ξεσηκωμένους κουβανούς ενάντια στο αποικιοκρατικό καθεστώς, τον έβαλε σε σοβαρά προβλήματα.
Κατηγορίες αναρτήσεων
Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015
Χοσέ Μαρτί: Ο ποιητής και κορυφαίος μαχητής της Κουβανικής ανεξαρτησίας
Ο Χοσέ Μαρτί, ποιητής και κορυφαίος μαχητής της Κουβανικής ανεξαρτησίας,είναι από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της ιστορίας της Κούβας. Αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης γιά τους ηγέτες της Επανάστασης στο νησί και ιδιαίτερα γιά τον Τσε Γκεβάρα και τον Φιντέλ Κάστρο. Γεννημένος σαν σήμερα, 28 Γενάρη, το 1853 στην Αβάνα από ισπανούς γονείς, άρχιζε να δημοσιεύει ποίηματα του σε τοπικές εφημερίδες σε ηλικία μόλις 16 ετών. Το 1869, η υποστήριξη που παρείχε μέσω των γραπτών του στους ξεσηκωμένους κουβανούς ενάντια στο αποικιοκρατικό καθεστώς, τον έβαλε σε σοβαρά προβλήματα.
Πέμπτη 29 Ιανουαρίου 2015
Maps To The Stars: Η καινούργια ταινία του Ντέιβιντ Κρόνενμπεργκ
το Περιοδικό
του Δημήτρη Κεχρή
Απεικονίζοντας τη χωρίς επιστροφή σήψη μιας συγκεκριμένου χαρακτήρα πόλης και μέσα από την παρέλαση διαταραγμένων ατόμων και τη διερεύνηση των μεταξύ τους σχέσεων, ο Cronenberg σκιαγραφεί έναν τρόπο για να εξερευνήσει παράξενες και σκοτεινές πλευρές της ανθρώπινης κατάστασης. Η πλοκή της ταινίας θυμίζει τη δομή αρχαίας τραγωδίας, την ίδια στιγμή που ο σκηνοθέτης αναπτύσσει ένα στυλ το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στον τρόμο και τη σάτιρα.
του Δημήτρη Κεχρή
Απεικονίζοντας τη χωρίς επιστροφή σήψη μιας συγκεκριμένου χαρακτήρα πόλης και μέσα από την παρέλαση διαταραγμένων ατόμων και τη διερεύνηση των μεταξύ τους σχέσεων, ο Cronenberg σκιαγραφεί έναν τρόπο για να εξερευνήσει παράξενες και σκοτεινές πλευρές της ανθρώπινης κατάστασης. Η πλοκή της ταινίας θυμίζει τη δομή αρχαίας τραγωδίας, την ίδια στιγμή που ο σκηνοθέτης αναπτύσσει ένα στυλ το οποίο ισορροπεί ανάμεσα στον τρόμο και τη σάτιρα.
Τετάρτη 28 Ιανουαρίου 2015
Cine Λαμπηδόνα: "Gadjo Dilo - Υπάρχουν ακόμα γελαστοί τσιγγάνοι"
Κινηματογραφικές Πέμπτες στη Λαμπηδόνα. Η ομάδα κινηματογραφικών προβολών σας καλεί την Πέμπτη 29 Γενάρη και ώρα 8:30 μμ., στην προβολή της ταινίας "ΓΚΑΤΖΟ ΝΤΙΛΟ: Υπαρχουν ακόμα γελαστοί τσιγγάνοι". Παραγωγή: Ρουμανία - Γαλλία 1997. Σκηνοθεσία: Τόνι Γκάτλιφ. Πρωταγωνιστούν: Ρομέν Ντουρί, Ρόνα Χάρτνερ, Ιζιντόρ Σερμπάν.
Λίγα λόγια: «Γκάτζο ντιλό» στη γλώσσα των τσιγγάνων σημαίνει «τρελός ξένος»... Ο Στεφάν, ένας νεαρός Γάλλος που ζει στο Παρίσι, ταξιδεύει στη Ρουμανία, ψάχνοντας να βρει την τραγουδίστρια Νόρα Λούκα. Ενώ περιπλανιέται σ' ένα δρόμο συναντά τον Ιζιντορ, μέλος της φυλής των Ρομ. Ο Στεφάν του μιλά για τη Νόρα και πιστεύει ότι ο Ιζιντορ τη γνωρίζει και την κατάλληλη στιγμή θα τους φέρει σε επαφή. Οι μήνες περνούν και φιλοξενείται στον καταυλισμό των Τσιγγάνων, παρακολουθώντας τις καθημερινές τους δραστηριότητες, μαγεμένος από τη μουσική, τα ήθη και τα έθιμα. Εκεί, θα γνωρίσει τη Σαμπίνα, μια νεαρή ελκυστική Τσιγγάνα... Πολυβραβευμένη ταινία που σε παρασύρει στη μαγεία μιας άλλης πραγματικότητας.
Λίγα λόγια: «Γκάτζο ντιλό» στη γλώσσα των τσιγγάνων σημαίνει «τρελός ξένος»... Ο Στεφάν, ένας νεαρός Γάλλος που ζει στο Παρίσι, ταξιδεύει στη Ρουμανία, ψάχνοντας να βρει την τραγουδίστρια Νόρα Λούκα. Ενώ περιπλανιέται σ' ένα δρόμο συναντά τον Ιζιντορ, μέλος της φυλής των Ρομ. Ο Στεφάν του μιλά για τη Νόρα και πιστεύει ότι ο Ιζιντορ τη γνωρίζει και την κατάλληλη στιγμή θα τους φέρει σε επαφή. Οι μήνες περνούν και φιλοξενείται στον καταυλισμό των Τσιγγάνων, παρακολουθώντας τις καθημερινές τους δραστηριότητες, μαγεμένος από τη μουσική, τα ήθη και τα έθιμα. Εκεί, θα γνωρίσει τη Σαμπίνα, μια νεαρή ελκυστική Τσιγγάνα... Πολυβραβευμένη ταινία που σε παρασύρει στη μαγεία μιας άλλης πραγματικότητας.
Cine Strouga: "Το μικρό ψάρι"
Την Κυριακή 1 Φλεβάρη, στις 9 το βράδυ, το Cine Strouga προβάλλει
"Το μικρό ψάρι" του Γιάννη Οικονομίδη. Στα 19 του, ο Στράτος διέπραξε ένα έγκλημα πάθους. Πέρασε τη μισή
του ζωή στη φυλακή, κάτω από την προστασία ενός αρχινονού του
υποκόσμου, του Λεωνίδα. Μια μέρα, κατά τη διάρκεια μιας συμπλοκής
ανάμεσα σε αντίπαλες συμμορίες, ο Λεωνίδας του έσωσε τη ζωή. Ο
Στράτος αυτό δεν το ξέχασε ποτέ.
Ελεύθερος πια, ο Στράτος δουλεύει τη νύχτα σε ένα αρτοποιείο, ενώ τη μέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Όλα του τα χρήματα τα δίνει στον Γιώργο, τον αδελφό του Λεωνίδα, που οργανώνει ένα παράτολμο σχέδιο απόδρασης για να βγάλουν τον Λεωνίδα από την φυλακή. Το μόνο πράγμα που απασχολεί τον Στράτο είναι να εξοφλήσει το χρέος του στον Λεωνίδα. Η μέρα της απόδρασης, η πιο σημαντική μέρα της ζωής του, πλησιάζει...
Ελεύθερος πια, ο Στράτος δουλεύει τη νύχτα σε ένα αρτοποιείο, ενώ τη μέρα εκτελεί συμβόλαια θανάτου. Όλα του τα χρήματα τα δίνει στον Γιώργο, τον αδελφό του Λεωνίδα, που οργανώνει ένα παράτολμο σχέδιο απόδρασης για να βγάλουν τον Λεωνίδα από την φυλακή. Το μόνο πράγμα που απασχολεί τον Στράτο είναι να εξοφλήσει το χρέος του στον Λεωνίδα. Η μέρα της απόδρασης, η πιο σημαντική μέρα της ζωής του, πλησιάζει...
Σάββατο 17 Ιανουαρίου 2015
«Η Μάχη του Αλγερίου» (La Battaglia Di Algeri, 1966)
Ως συμβολή στην προσπάθεια κατανόησης της αποτρόπαιας και καταδικαστέας δολοφονίας των 10 δημοσιογράφων της εβδομαδιαίας πολιτικής/σατιρικής εφημερίδας Charlie Hebdo στο Παρίσι από φανατικούς ισλαμιστές, αναρτούμε ένα αφιέρωμα στην υπέροχη ταινία του Gillo Pontekorvo, "η μάχη του Αλγερίου".
Redflecteur
Όποιος αποικιοκράτης/κατακτητής βρίσκεται στη γη κάποιου άλλου εφαρμόζοντας κάτω από τον έλεγχο του στρατού το ειδικό νομικό καθεστώς γνωστό και ως «Κώδικας των Ιθαγενών» (Code d’ Indigénat), που μεταβάλλει τους πολίτες σε υπηκόους λεηλατώντας τον πλούτο, τα δικαιώματα, τη γλώσσα, την κουλτούρα και την ιστορία μέσω διώξεων, φυλακίσεων, μαζικών δολοφονιών και πογκρόμ, μπορεί να ρίξει μια ματιά στη «Μάχη του Αλγερίου» για να δει τι τον περιμένει…
Τετάρτη 14 Ιανουαρίου 2015
Γιελένα Ομπραζτσόβα: Η «ντίβα» που χάρισε την ψυχή της στον κόσμο...
Το περιοδικό
του Γρηγόρη Τραγγανίδα
Μια θρυλική μορφή του παγκόσμιου λυρικού θεάτρου, η ρωσίδα μέτζο σοπράνο, Γιελένα Ομπραζτσόβα, «έφυγε» χθες Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου, από τη ζωή, στα 75 της χρόνια, σε κλινική της Λειψίας. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η αιτία του θανάτου ήταν η ανακοπή καρδιάς. Αύριο η σορός της θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα στο θέατρο Μπολσόι.
του Γρηγόρη Τραγγανίδα
Μια θρυλική μορφή του παγκόσμιου λυρικού θεάτρου, η ρωσίδα μέτζο σοπράνο, Γιελένα Ομπραζτσόβα, «έφυγε» χθες Δευτέρα, 12 Ιανουαρίου, από τη ζωή, στα 75 της χρόνια, σε κλινική της Λειψίας. Σύμφωνα με την επίσημη ανακοίνωση, η αιτία του θανάτου ήταν η ανακοπή καρδιάς. Αύριο η σορός της θα τεθεί σε λαϊκό προσκύνημα στο θέατρο Μπολσόι.
Δευτέρα 12 Ιανουαρίου 2015
Οι Magic de Spell μελοποιούν τον μεγάλο κομμουνιστή ποιητή Ρόκε Ντάλτον
Infowar
Την Παρασκευή 16/1 ξεκινούν οι εμφανίσεις των Magic de Spell από το ΚΥΤΤΑΡΟ, σε συνεργασία με τον 105,5 στο Κόκκινο. Πιο πολιτικοί και αιχμηροί από ποτέ επιστρέφουν οι Magic de Spell στη νέα τους δισκογραφική δουλειά όπου μελοποιούν και το ποίημα “Στο όνομα εκείνων” του Ρόκε Ντάλτον. Ο Ρόκε Ντάλτον γεννήθηκε στις 14 του Μάη 1935 στο Σαν Σαλβαδόρ, πρωτεύουσα του Ελ Σαλβαδόρ, σε συνθήκες που δεν γνώριζε ούτε ο ίδιος όπως έλεγε όταν τον ρωτούσαν. Ο πατέρας του ήταν ένας πλούσιος βορειοαμερικανός που στην πραγματικότητα δεν έζησε ποτέ μαζί τους αν και πλήρωνε για τη μόρφωσή του. Η μητέρα του ήταν μια φτωχή σαλβαδοριανή νοσοκόμα.
Την Παρασκευή 16/1 ξεκινούν οι εμφανίσεις των Magic de Spell από το ΚΥΤΤΑΡΟ, σε συνεργασία με τον 105,5 στο Κόκκινο. Πιο πολιτικοί και αιχμηροί από ποτέ επιστρέφουν οι Magic de Spell στη νέα τους δισκογραφική δουλειά όπου μελοποιούν και το ποίημα “Στο όνομα εκείνων” του Ρόκε Ντάλτον. Ο Ρόκε Ντάλτον γεννήθηκε στις 14 του Μάη 1935 στο Σαν Σαλβαδόρ, πρωτεύουσα του Ελ Σαλβαδόρ, σε συνθήκες που δεν γνώριζε ούτε ο ίδιος όπως έλεγε όταν τον ρωτούσαν. Ο πατέρας του ήταν ένας πλούσιος βορειοαμερικανός που στην πραγματικότητα δεν έζησε ποτέ μαζί τους αν και πλήρωνε για τη μόρφωσή του. Η μητέρα του ήταν μια φτωχή σαλβαδοριανή νοσοκόμα.
Παρασκευή 9 Ιανουαρίου 2015
Σουπρεματισμός Εκατό Χρόνια: Το Όριο όλων των Καλλιτεχνικών Καινοτομιών του Παρελθόντος
Παντιέρα
του Θεόδωρου Μαριόλη*
Σύντροφοι εγερθείτε, ελευθερώστε τους εαυτούς σας από την τυραννία των αντικειμένων.
του Θεόδωρου Μαριόλη*
Σύντροφοι εγερθείτε, ελευθερώστε τους εαυτούς σας από την τυραννία των αντικειμένων.
Καζιμίρ Μαλέβιτς
Ι. Σε ένα από τα ελάχιστα πρωτοποριακά κείμενα που έχουν συνταχθεί στη νέα ελληνική γλώσσα, ο ποιητής Νίκος Φωκάς (1981) πραγματεύτηκε το ακόλουθο ερώτημα: «[Γ]λώσσα χωρίς αναφορές δεν υπάρχει. Επομένως, κι η Ποίηση, εφόσον κάνει χρήση της γλώσσας, δεν μπορεί παρά να είναι αναφορική. […] Είναι δυνατό να υπάρξει ποίηση χωρίς εξωτερικές αναφορές; Είναι δυνατό να έχουμε ποιήματα ή κείμενα που δε παραπέμπουν σε τίποτε έξω από τον εαυτό τους, σε κανένα μέρος του «όλου», σε κανένα συμβολισμό του κόσμου από τα μέρη του; – ποιήματα που συνιστούν τα ίδια απόλυτη και στεγανή πραγματικότητα; κείμενα στα οποία όλα τους τα στοιχεία λειτουργούν ως σημαίνοντα και σημαινόμενα ταυτόχρονα;».
Ι. Σε ένα από τα ελάχιστα πρωτοποριακά κείμενα που έχουν συνταχθεί στη νέα ελληνική γλώσσα, ο ποιητής Νίκος Φωκάς (1981) πραγματεύτηκε το ακόλουθο ερώτημα: «[Γ]λώσσα χωρίς αναφορές δεν υπάρχει. Επομένως, κι η Ποίηση, εφόσον κάνει χρήση της γλώσσας, δεν μπορεί παρά να είναι αναφορική. […] Είναι δυνατό να υπάρξει ποίηση χωρίς εξωτερικές αναφορές; Είναι δυνατό να έχουμε ποιήματα ή κείμενα που δε παραπέμπουν σε τίποτε έξω από τον εαυτό τους, σε κανένα μέρος του «όλου», σε κανένα συμβολισμό του κόσμου από τα μέρη του; – ποιήματα που συνιστούν τα ίδια απόλυτη και στεγανή πραγματικότητα; κείμενα στα οποία όλα τους τα στοιχεία λειτουργούν ως σημαίνοντα και σημαινόμενα ταυτόχρονα;».
Τρίτη 6 Ιανουαρίου 2015
56 χρόνια Κουβανικής Επανάστασης: Φεστιβάλ Κουβανικού Κινηματογράφου παρουσία του Αλεχάντρο Κάστρο
φεστιβαλ
κουβανικου κινηματογραφου προς τιμην των 56 χρονων της κουβανικησ επαναστασησ
Την Ελλάδα επισκέπτεται ο Αλεχάντρο Κάστρο Εσπίν με αφορμή την έκδοση στα ελληνικά του βιβλίου του, «Το τίμημα της ισχύος- Η αυτοκρατορία του τρόμου», από τη New Star.
Από από τις 8 έως τις 14 Ιανουαρίου 2015, στον κινηματογράφο STUDIO new star art cinema θα πραγματοποιηθεί το Φεστιβάλ κουβανικού κινηματογράφου, προς τιμήν των 56 χρόνων της Κουβανικής Επανάστασης, που διοργανώνει η NEW STAR σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τέχνης και Κινηματογραφικής Βιομηχανίας της Κούβας ( ICAIC).
Την Ελλάδα επισκέπτεται ο Αλεχάντρο Κάστρο Εσπίν με αφορμή την έκδοση στα ελληνικά του βιβλίου του, «Το τίμημα της ισχύος- Η αυτοκρατορία του τρόμου», από τη New Star.
Από από τις 8 έως τις 14 Ιανουαρίου 2015, στον κινηματογράφο STUDIO new star art cinema θα πραγματοποιηθεί το Φεστιβάλ κουβανικού κινηματογράφου, προς τιμήν των 56 χρόνων της Κουβανικής Επανάστασης, που διοργανώνει η NEW STAR σε συνεργασία με το Ινστιτούτο Τέχνης και Κινηματογραφικής Βιομηχανίας της Κούβας ( ICAIC).
Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015
Cine Λαμπηδόνα: Προβολή της ταινίας «Jimmy's Hall»
Η ομάδα κινηματογραφικών προβολών του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα, ξεκινά τις κινηματογραφικές Πέμπτες για το 2015 αυτή την Πέμπτη 8 Γενάρη, με την προβολή της ταινίας ''Jimmy's Hall'' του Κεν Λόουτς. Ώρα έναρξης 8:30 μμ στην Λαμπηδόνα (άλσος Αγ. Τριάδας-Βύρωνας).
Λίγα λόγια για την ταινία: Το 1921, σε μια Ιρλανδία στα πρόθυρα του εμφυλίου πολέμου, η αμαρτία του Τζίμι Γκράλτον ήταν να στήσει με δικά του χρήματα, μια αίθουσα χορού σ' ένα αγροτικό σταυροδρόμι. Το Pearse - Connolly Hall ήταν ένα μέρος όπου οι νέοι της κοινότητας θα μπορούσαν να συγκεντρώνονται, να μαθαίνουν, να διαφωνούν, να ονειρεύονται... πάνω απ’ όλα όμως να χορεύουν και να διασκεδάζουν. Με τη δημοτικότητα της αίθουσας να αυξάνεται, ο χαρακτήρας της κοινοκτημοσύνης και της ανθρώπινης αλληλεγγύης, σε συνδυασμό με το ελεύθερο πνεύμα που προήγαγε, δε θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα από την Εκκλησία και τους καθεστωτικούς ολιγάρχες πολιτικούς, οι οποίοι αντιδρούν και απαντούν με βία, αναγκάζοντας τον Τζίμι να φύγει από την περιοχή και την αίθουσα να κλείσει. Μια δεκαετία αργότερα, κατά την κορύφωση της μεγάλης οικονομικής κρίσης, ο Τζίμι επιστρέφει στη γενέτειρά του από τις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο να φροντίσει τη μητέρα του και να ζήσει μια ήσυχη ζωή καλλιεργώντας το οικογενειακό χωράφι, μακριά από μπλεξίματα με την εξουσία. Υπολόγιζε όμως χωρίς τους κατοίκους που είχαν μείνει πίσω, παλιούς φίλους αλλά και τη νεολαία που έχει μεγαλώσει με τις αναφορές στο όνομά του...
Λίγα λόγια για την ταινία: Το 1921, σε μια Ιρλανδία στα πρόθυρα του εμφυλίου πολέμου, η αμαρτία του Τζίμι Γκράλτον ήταν να στήσει με δικά του χρήματα, μια αίθουσα χορού σ' ένα αγροτικό σταυροδρόμι. Το Pearse - Connolly Hall ήταν ένα μέρος όπου οι νέοι της κοινότητας θα μπορούσαν να συγκεντρώνονται, να μαθαίνουν, να διαφωνούν, να ονειρεύονται... πάνω απ’ όλα όμως να χορεύουν και να διασκεδάζουν. Με τη δημοτικότητα της αίθουσας να αυξάνεται, ο χαρακτήρας της κοινοκτημοσύνης και της ανθρώπινης αλληλεγγύης, σε συνδυασμό με το ελεύθερο πνεύμα που προήγαγε, δε θα μπορούσαν να περάσουν απαρατήρητα από την Εκκλησία και τους καθεστωτικούς ολιγάρχες πολιτικούς, οι οποίοι αντιδρούν και απαντούν με βία, αναγκάζοντας τον Τζίμι να φύγει από την περιοχή και την αίθουσα να κλείσει. Μια δεκαετία αργότερα, κατά την κορύφωση της μεγάλης οικονομικής κρίσης, ο Τζίμι επιστρέφει στη γενέτειρά του από τις Ηνωμένες Πολιτείες, με στόχο να φροντίσει τη μητέρα του και να ζήσει μια ήσυχη ζωή καλλιεργώντας το οικογενειακό χωράφι, μακριά από μπλεξίματα με την εξουσία. Υπολόγιζε όμως χωρίς τους κατοίκους που είχαν μείνει πίσω, παλιούς φίλους αλλά και τη νεολαία που έχει μεγαλώσει με τις αναφορές στο όνομά του...
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)