του Μιχάλη Παπαμακάριου
Πρόκειται για τη μορφή που απέκτησε το λατινοαμερικάνικο λαϊκό
τραγούδι από τη δεκαετία του 60 και μετά, αρχικά στη Χιλή με τη
προσωπικότητα της κομμουνίστριας Βιολέτα Πάρα
να ξεχωρίζει. Ολόκληρη η οικογένεια της Πάρα ταύτισε τη ζωή της με το
νουέβα κανσιόν, αν συνυπολογίσει κανείς ότι τα 2 της αδέρφια ο ποιητής Νίκανορ και ο μουσικός Ρομπέρτο συνέβαλαν στην τραγουδοποιΐα της , αλλά και το ότι τα 2 της παιδιά, ο Άγγελος και η Ισαμπέλα εκπροσωπούν ακόμη αυτό το ρεύμα. Σε αυτούς αξίζει να προσθέσουμε τους ΠΑΤΡΙΤΣΙΟ ΜΑΝΣ, και ΡΟΛΑΝΤΟ ΑΛΑΡΚΟΝ, 2 επίσης πολύ σημαντικές μορφές αυτής της περιόδου. Το πιο γνωστό τραγούδι της Βιολέτα είναι αναμφισβήτητα το Gracias a la vida, το οποίο έκανε διάσημο μια άλλη μεγάλη φωνή του νουέβα κανσιόν η Αργεντίνα Μερσέντες Σόσα. Η νεώτερη γενιά της αντικαπιταλιστικής αριστεράς και στη χώρα μας το έχει γνωρίσει από την εκρηκτική διασκευή των Banda Bassotti.