Κατηγορίες αναρτήσεων
Τρίτη 29 Απριλίου 2014
Δευτέρα 28 Απριλίου 2014
Αφιέρωμα στον Ζαν-Λυκ Γκοντάρ από την Ταινιοθήκη της Ελλάδος
από το TVXS
του Γιώργου Ρούσσου.
του Γιώργου Ρούσσου.
Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος, σε συνεργασία με το Γαλλικό Ινστιτούτο Ελλάδος και το Τμήμα Επικοινωνίας και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης του ΕΚΠΑ, παρουσιάζει ένα σπουδαίο αφιέρωμα στον μεγάλο δημιουργό, Ζαν-Λυκ Γκοντάρ, με τον τίτλο: «Τώρα Γκοντάρ» (Maintenant Godard). Πρόκειται για την τρίτη εκδήλωση που οργανώνει η Ταινιοθήκη της Ελλάδος στo πλαίσιο της πράξης "Η κινηματογραφοφιλία στη Νέα Εποχή". Στο Αφιέρωμα θα προβληθούν τριανταένα ταινίες μεγάλου μήκους, τρεις ταινίες μεσαίου μήκους και εφτά μικρού μήκους ταινίες.
Κυριακή 27 Απριλίου 2014
Σάββατο 26 Απριλίου 2014
Cine Strouga: Αφιέρωμα στις φυλακές
Το Cine Strouga επιστρέφει από αυτή την Κυριακή 27 Απρίλη και για
τρεις εβδομάδες παρουσιάζει ταινίες για τη ζωή στη φυλακή, την ώρα
που το ελληνικό κράτος προωθεί τη δημιουργία φυλακών υψίστης
ασφαλείας.
Κυριακή 27/4, 20.00: "Carandiru"
Στις βραζιλιάνικες φυλακές του Καραντίρου του Σάο Πάολο, ο μόνος νόμος που ίσχυε ήταν εκείνος που επέβαλαν οι βαρυποινίτες τρόφιμοι. Ώσπου μια μέρα του 1992 και μετά από ένοπλη εισβολή των αστυνομικών, εκτελέστηκε η φρικτότερη σφαγή που μπορεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους.
Κυριακή 27/4, 20.00: "Carandiru"
Στις βραζιλιάνικες φυλακές του Καραντίρου του Σάο Πάολο, ο μόνος νόμος που ίσχυε ήταν εκείνος που επέβαλαν οι βαρυποινίτες τρόφιμοι. Ώσπου μια μέρα του 1992 και μετά από ένοπλη εισβολή των αστυνομικών, εκτελέστηκε η φρικτότερη σφαγή που μπορεί να συλλάβει ο ανθρώπινος νους.
Παρασκευή 25 Απριλίου 2014
Μάνος Λοΐζος. Συναυλία στη Σουηδία (1981).
Αναρτούμε τη συναυλία (1o και 2ο μέρος) που έδωσε ο Μάνος Λοϊζος στη Σουηδία το 1981. Μια από τις τελευταίες ενός σπουδαίου τραγουδοποιού μα και αγωνιστή καλλιτέχνη:
1ο μέρος:
2ο μέρος:
1ο μέρος:
2ο μέρος:
Πέμπτη 24 Απριλίου 2014
Μητέρα Φάλαινα Τυφλή: Δεν είναι λίγες οι φορές που όλοι μας νιώθουμε «ναυάγια» στην καθημερινότητά μας. Πάντως η αισιοδοξία και το όραμα, δεν παύουν να μας συντροφεύουν...
από το Avopolis
Η Μητέρα Φάλαινα Τυφλή είναι μία από τις αξιόλογες περιπτώσεις της νέας τραγουδοποιίας στη χώρα μας. Με ζεστή ακόμα τη δεύτερη δουλειά της –και με πολύ πρόσφατη την επίσημη παρουσίασή της– βρήκαμε τον «άνθρωπο πίσω απ’ το κήτος», Διαμαντή Διαμαντίδη, κι εκείνος προθύμως (και εκτενώς) συζήτησε μαζί μας για τον δίσκο Ναυάγια Στη Στεριά, την ιστορία και τα σχέδια της Φάλαινας, αλλά και για θέματα ευρύτερου κοινωνικοπολιτικού ενδιαφέροντος…
Η Μητέρα Φάλαινα Τυφλή είναι μία από τις αξιόλογες περιπτώσεις της νέας τραγουδοποιίας στη χώρα μας. Με ζεστή ακόμα τη δεύτερη δουλειά της –και με πολύ πρόσφατη την επίσημη παρουσίασή της– βρήκαμε τον «άνθρωπο πίσω απ’ το κήτος», Διαμαντή Διαμαντίδη, κι εκείνος προθύμως (και εκτενώς) συζήτησε μαζί μας για τον δίσκο Ναυάγια Στη Στεριά, την ιστορία και τα σχέδια της Φάλαινας, αλλά και για θέματα ευρύτερου κοινωνικοπολιτικού ενδιαφέροντος…
Είχατε την παρουσίαση του νέου
σας δίσκου στον Σταυρό Του Νότου, πριν μία εβδομάδα. Πώς πήγε; Με τι
διάθεση έγιναν αποδεκτά τα καινούργια σας τραγούδια;
Ύστερα από εβδομάδες προετοιμασίας και
προβών, ανεβήκαμε με πολλή όρεξη για να παρουσιάσουμε τα νέα μας
τραγούδια. Πιστεύω πως όσοι ήρθανε να μας δουν και να μας ακούσουν
πέρασαν καλά και το χάρηκαν με την ψυχή τους· αγκάλιασαν τα τραγούδια
και μας το έδειξαν με τον πιο έκδηλο τρόπο. Από τη σκηνή βλέπαμε κόσμο
να χορεύει, να μας χαμογελάει, αλλά και να ψελλίζει τους στίχους μας,
παρότι πρόκειται για τραγούδια που δεν έχουμε παίξει πολύ στις συναυλίες
μας. Κι από άποψη προσέλευσης είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι: φαίνεται
ότι έχουμε αρχίσει να οικοδομούμε έναν πυρήνα ανθρώπων οι οποίοι
ακολουθούν τη Φάλαινα σχεδόν σε σταθερή βάση. Όμορφη διάθεση,
χαμογελαστοί άνθρωποι, κάποιοι ήδη καλοί μας φίλοι, άλλοι καινούργιοι,
πρόθυμοι να μας πιστέψουν και να μας αγκαλιάσουν.
Παρασκευή 18 Απριλίου 2014
Τετάρτη 16 Απριλίου 2014
ΦΑΣΙΣΜΟΣ Α.Ε. - ΕΛΛΗΝΙΚΟΙ ΥΠΟΤΙΤΛΟΙ
Το νέο ντοκιμαντέρ του Infowar, όπου με ατράνταχτα στοιχεία αποδεικνύεται πως ο φασισμός και ο εθνικισμός πάντα στην ιστορική τους διαδρομή υπήρξαν γέννημα/θρέμμα της αμάθειας και του καπιταλισμού. Όταν οι οικονομικές ελίτ τα βρίσκουν σκούρα καταφεύγουν στην υπηρεσία του φασισμού για να στηρίξουν τα συμφέροντά τους. Δείτε το!
Κυριακή 13 Απριλίου 2014
Νεκρανάσταση ή Δευτέρα Παρουσία;*
ιστορική φωτό, από την ίδρυση του ΣΦΕΜ |
*Ομιλία σε πρόσφατη εκδήλωση για την ανασύσταση του Συλλόγου Φίλων Ελληνικής Μουσικής. Από τον ιστορικό αυτό σύλλογο, τον ΣΦΕΜ, "ξεπήδησαν" στην δεκαετία του ’60 οι περισσότεροι από τους συνθέτες, ποιητές και τραγουδιστές που ανανέωσαν το ελληνικό τραγούδι στην σημαντική εκείνη περίοδο.
Αγαπητοί φίλοι και φίλες,
Τι ακριβώς είναι και τι σημαίνει η σημερινή μας σύναξη; Ας βάλουμε μερικά σκληρά ερωτήματα στον εαυτό μας. Μόνον έτσι μπορούμε να φτάσουμε σε ρεαλιστικά συμπεράσματα και απαντήσεις. Ας δούμε πώς θα έβλεπε το εγχείρημα όσων πήραν τη πρωτοβουλία για την επανασύσταση του ΣΦΕΜ, κάποιος παρατηρητής που θα στεκόταν απέξω, ας πούμε ένας νέος άνθρωπος.
Σάββατο 12 Απριλίου 2014
Cine Strouga: "Ο θάνατος ενός γραφειοκράτη"
του Τόμας Γκουτιέρεζ Αλέα, Κούβα, 1966′ διάρκεια 85′
Την Κυριακή 13 Απρίλη στις 8 το απόγευμα, το Cine Strouga επιστρέφει. H ταινία είναι μια εξαιρετικά ευρηματική σάτιρα κατά της γραφειοκρατίας και των εντελώς παράλογων κανόνων λειτουργίας και των μηχανισμών της. Σκηνοθετημένη με πρωτοτυπία και οίστρο είναι και ένας φόρος τιμής στο κινηματογραφικό είδος του μπουρλέσκ και στους μεγάλους κωμικούς του. Ο κεντρικός ήρωας του Αλέα είναι ένας φτωχοδιάβολος που τινάζει τα πάντα στον αέρα, διακωμωδώντας τον ακατανόητο όσο και παρανοϊκό κόσμο της γραφειοκρατικής εξουσίας. Η ταινία δεν είναι μονάχα μια από τις κορυφαίες στιγμές του κουβανικού κινηματογράφου, αλλά και μια από τις καλύτερες που έγιναν ποτέ για την εγγενή τρέλα κάθε γραφειοκρατικού μηχανισμού σε κάθε κοινωνία και σε κάθε εποχή.
Είσοδος ελεύθερη
Την Κυριακή 13 Απρίλη στις 8 το απόγευμα, το Cine Strouga επιστρέφει. H ταινία είναι μια εξαιρετικά ευρηματική σάτιρα κατά της γραφειοκρατίας και των εντελώς παράλογων κανόνων λειτουργίας και των μηχανισμών της. Σκηνοθετημένη με πρωτοτυπία και οίστρο είναι και ένας φόρος τιμής στο κινηματογραφικό είδος του μπουρλέσκ και στους μεγάλους κωμικούς του. Ο κεντρικός ήρωας του Αλέα είναι ένας φτωχοδιάβολος που τινάζει τα πάντα στον αέρα, διακωμωδώντας τον ακατανόητο όσο και παρανοϊκό κόσμο της γραφειοκρατικής εξουσίας. Η ταινία δεν είναι μονάχα μια από τις κορυφαίες στιγμές του κουβανικού κινηματογράφου, αλλά και μια από τις καλύτερες που έγιναν ποτέ για την εγγενή τρέλα κάθε γραφειοκρατικού μηχανισμού σε κάθε κοινωνία και σε κάθε εποχή.
Είσοδος ελεύθερη
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)