-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Τετάρτη 29 Απριλίου 2015

Το House of Cards και η ενσάρκωση του νεοφιλελεύθερου αμερικάνικου όνειρου

Ατέχνως

του 2310net //

Θα μιλήσουμε για μια από τις πιο δημοφιλείς σειρές των τελευταίων ετών, το House of Cards, και για το ρόλο της ως μηχανισμού προπαγάνδας. Σε γενικές γραμμές το στόρι της σειράς, για όσους δεν την έχουν δει, είναι το εξής: ο Φρανκ Αντεργουντ είναι ένας αδίστακτος πολιτικός, ο οποίος από Γραμματέας της Κοινοβουλευτικής Ομάδας των Δημοκρατικών αναρριχάται σταδιακά και μεθοδικά στην Προεδρία των ΗΠΑ, έχοντας στο πλευρό του την φιλόδοξη σύζυγό του Κλερ και τον πιστό του υπάλληλο Νταγκ. Ενώ αρχικά η σειρά μοιάζει να προσφέρει μια σημαντική –ειδικά για τα επίπεδα των ΗΠΑ- κριτική της πολιτικής κατάστασης της υπερδύναμης στη συνέχεια περνάει σε μια ολοφάνερη ιδεολογική και προπαγανδιστική παρέμβαση. Άλλες φορές αυτό γίνεται με πρωτότυπο τρόπο και άλλες μοιάζει σαν μια κουραστική επανάληψη παλαιότερων ιδεολογημάτων που περνάν από ταινίες και σειρές. Ας τα δούμε λίγο πιο αναλυτικά:

Δευτέρα 27 Απριλίου 2015

Το «Άξιον Εστί» στο βωμό του κέρδους

Παντιέρα

του Ειρηναίου Μαράκη

Ο Σάκης Ρουβάς θα τραγουδήσει Μίκη Θεοδωράκη και το Άξιον Εστί του Οδυσσέα Ελύτη στο πλαίσιο του εορτασμού της Εργατικής Πρωτομαγιάς και με αφορμή τα 90α γενέθλια του μουσικοσυνθέτη. Να ποιά είναι η είδηση που μονοπώλησε το ενδιαφέρον αρκετού κόσμου περισσότερο κι από τη ληστεία των αποθεματικών σε δήμους και δημόσιους φορείς από την κυβέρνηση, περισσότερο κι απ” τις δολοφονίες των μεταναστών στη Μεσόγειο και από την έναρξη τη δίκης της Χρυσής Αυγής.

Σάββατο 25 Απριλίου 2015

Η αισθητικοποίηση της πολιτικής


του Νίκου Δασκαλοθανάση

Η τέχνη δεν μπορεί να αλλάξει τον κόσμο. Μόνη η πολιτική δράση το μπορεί. Όταν λοιπόν η πολιτική δράση «αισθητικοποιείται», τότε καθίσταται συμβολική, δηλαδή, εν πολλοίς, ακίνδυνη. Μια ομάδα μαυ­ρο­ντυ­μέ­νων αγο­ριών και κο­ρι­τσιών που κρα­τούν σιω­πη­λά εμπρός από το πρό­σω­πό τους ένα λευκό προ­σω­πείο έχει κα­τα­λά­βει την πλα­τεία Συ­ντάγ­μα­τος δια­μαρ­τυ­ρό­με­νη για τα μέτρα λι­τό­τη­τας. Μια άλλη ομάδα, σε άλλη στιγ­μή, στέ­κε­ται αμί­λη­τη κρα­τώ­ντας αναμ­μέ­να κεριά μπρο­στά από τον κι­νη­μα­το­γρά­φο Ατ­τι­κόν, στο κέ­ντρο της Αθή­νας, για να εκ­δη­λώ­σει τη δια­μαρ­τυ­ρία της για την κα­τα­στρο­φή του κτι­ρί­ου κατά τη διάρ­κεια συ­γκρού­σε­ων δια­δη­λω­τών-αστυ­νο­μί­ας. Εκ­παι­δευ­τι­κοί, πάλι στο Σύ­νταγ­μα, περ­νούν γύρω τους αλυ­σί­δες, για να κα­ταγ­γεί­λουν την κυ­βερ­νη­τι­κή πο­λι­τι­κή στο χώρο της παι­δεί­ας.

Πέμπτη 23 Απριλίου 2015

"Δεν έχω τίποτα": Αποσυναρμολόγηση του ανθρώπινου τοπίου

ΠΡΙΝ 

του Παναγιώτη Φραντζή 

Ο Έντουαρντ Μποντ στην αλλαγή του αιώνα, πριν από το ξέσπασμα της παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης, έγραψε αυτό το έργο που δεν είναι τόσο πρόβλεψη του μέλλοντος όσο άσκηση πάνω σε σενάριο εξέλιξης του ανθρώπινου είδους. Ο κόσμος το 2077 είναι εφιαλτικός. Το περιβάλλον έχει αλλάξει τρομακτικά, οι θάλασσες έχουν συρρικνωθεί. Το νερό δεν επαρκεί για όλους. Οι πόλεις ελέγχονται από δυνάμεις καταστολής. Το παρελθόν έχει καταργηθεί. Οι άνθρωποι αυτοκτονούν ή δέχονται την αναμόρφωσή τους. Αυτοί που ζουν, ζουν μέσα στο φόβο, στη νεύρωση και στην καταστολή. Τα συναισθήματα δεν αναπτύσσονται ποτέ προς την πλευρά του άλλου. Μόνο απέναντι στην εξουσία. Φόβος και φιλοδοξία μοναδική η επιβίωση. 

Τετάρτη 22 Απριλίου 2015

ΤΕΚ: Αλληλεγγύη στον χιπ-χοπ καλλιτέχνη Μιχάλη Αφάζα

Το πρωϊ της Δευτέρας 20 Απριλίου 2015, ο χιπ-χοπ καλλιτέχνης Μιχάλης Αφάζα, βασικός μάρτυρας στη δίκη της Χρυσής Αυγής, φίλος του Παύλου Φύσσα και παρών στη δολοφονία του, ξυλοκοπήθηκε άγρια από χρυσαυγίτες στο δρόμο προς τα δικαστήρια των γυναικείων Φυλακών Κορυδαλλού και βρίσκεται στο Νοσοκομείο. Το γεγονός αυτό σε συνδυασμό και με άλλους ξυλοδαρμούς Ελλήνων και μεταναστών που συμβαίνουν αυτή την περίοδο, έρχεται να γκρεμίσει το ψεύτικο προφίλ του ήρεμου δημοκρατικού πολιτικού κόμματος το οποίο προσπαθεί να οικοδομήσει η Χρυσή Αυγή. Αυτό το εθνικιστικό/ναζιστικό μόρφωμα, ήταν, είναι και θα παραμείνει πιστό στο μίσος του εναντίον των εργαζομένων (ελλήνων και μεταναστών), πιστό στα αφεντικά του: Την ελληνική και διεθνή άρχουσα αστική τάξη.

Δυστυχώς, δεν φτάνει μόνο η όποια καταδίκη της ηγεσίας της Χρυσής Αυγής για να αντιμετωπίσουμε αποτελεσματικά τον φασισμό. Εγγύηση για την ήττα του είναι πρώτα απ' όλα, η ήττα των φασιστικών/εθνικιστικών και ρατσιστικών αντιλήψεων, στο μυαλό και την συνείδηση των εργαζομένων και του λαού. Και -παράλληλα- η νίκη των αντιλήψεων που προάγουν την ταξική/λαϊκή αλληλεγγύη, την αγωνιστική διεκδίκηση των αναγκών και των δικαιωμάτων του λαού, την ενότητα ανάμεσα στους έλληνες και τους μετανάστες εργαζόμενους.

Δηλώνουμε την αλληλεγγύη μας στον χιπ-χοπ καλλιτέχνη Μιχάλη Αφάζα και σε κάθε αγωνιστή του εργατικού/λαϊκού κινήματος, που τραμπουκίζεται από το αστικό κράτος και τους μηχανισμούς του! Να καταδικαστεί η εγκληματική συμμορία της Χρυσής Αυγής: Η επικείμενη δίκη της Χρυσής Αυγής μπορεί και πρέπει να γίνει, σταθμός βαριάς ήττας για τον φασισμό και τον εθνικισμό της χώρας μας!

Τέχνη Εν Κινήσει - ΤΕΚ

Τρίτη 21 Απριλίου 2015

Ο αντιφασιστικός μονόλογος "Μάμμα Τόνι" στο Quilombo, αυτή την Κυριακή 26/4

H ομάδα πείρα(γ)μα παρουσιάζει για πρώτη φορά στην Ελλάδα τον αντιφασιστικό μονόλογο “Μάμμα Τόνι” των Φράνκα Ράμε και Ντάριο Φο, στο Quilombo, αυτή την Κυριακή 26 Απριλίου. Ώρα έναρξης της παράστασης 9 μμ. Η Μετάφραση και η σκηνοθεσία είναι της Αγγελικής Κασόλα. Ερμηνεύει η Ειρήνη Μελά. (Διάρκεια παράστασης 40 λεπτά). Η είσοδος είναι ελεύθερη.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’70 η Φράνκα Ράμε έγραψε και ερμήνευσε μια σειρά μονολόγων βασισμένων σε μαρτυρίες υπαρκτών προσώπων της ιταλικής αντίστασης στο φασισμό. Κείμενα δυναμικά, καταγγελτικά, έμπηγαν το μαχαίρι στο κόκαλο. Της στοίχησαν την απαγωγή και τον βιασμό της από μια ομάδα φασιστών που, μολονότι αποκαλύφθηκε –πολύ αργότερα πάντως- η ταυτότητά τους, και το γεγονός πως δρούσαν κατ’ εντολή της Καραμπινιερίας, δεν τιμωρήθηκαν ποτέ. Η Φράνκα Ράμε έδεσε τις πληγές της και συνέχισε πιο μαχητικά και πιο γενναία. Κάνοντας μαζί με τον σύντροφό της Ντάριο Φο ένα υποδειγματικό πολιτικό θέατρο, που έφτανε στις ρίζες (και την έμπυρη δηκτικότητα) του λαϊκού θεάτρου.

Για να τιμήσουν τον ένα χρόνο από το θάνατό της, η ομάδα «Πείρα(γ)μα» ανέβασε τον αριστουργηματικό μονόλογο «Μάμμα Τόνι», την ιστορία της «μάνας» μιας ομάδας ανταρτών, πρόσωπο πραγματικό, που έχασε το γιο της αλλά συνέχισε να πολεμά καταπίνοντας τον πόνο της. Με εναλλαγές λυρισμού, επικότητας, τραγικότητα, αυτοσαρκασμού ακόμα και στοιχεία γκροτέσκο, η αφήγηση μαστιγώνει τα αυτιά και ραγίζει την ψυχή. Το ταξίδι της "Μάμμα Τόνι" ξεκίνησε στα πλαίσια του Αντιφασιστικού Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών. 

Η ομάδα πείρα(γ)μα με την παράσταση αυτή δηλώνει την αλληλεγγύη της σε όλες τις προσπάθειες που αποδεικνύουν πως η τέχνη μπορεί να είναι ουσιαστική και πρωτοποριακή όταν είναι πολιτική. Από το Μάρτιο επιλέγει χώρους λαϊκούς και όχι απαραίτητα θεατρικούς για να παρουσιάσει αυτόν τον ιδιαίτερο μονόλογο. Πλατείες, χώροι αλληλεγγύης, καφενεία, πολιτιστικά στέκια φιλοξένησαν τη "Μάμμα Τόνι" και μοιράστηκαν μαζί μας την ανάγκη για πολιτικό θέατρο.

Δευτέρα 20 Απριλίου 2015

Ανακοίνωση του Πανελληνίου Μουσικού Συλλόγου, για την απεργία της 1ης Μάη

Συναδέλφισσες, συνάδελφοι,

Η απεργία της 1ης Μάη εκφράζει την σύγκρουση ανάμεσα σε δυο κόσμους: Από την μια είναι αυτοί που παλεύουν να βρουν αγοραστή  για την εργατική τους δύναμη. Από την άλλη είναι αυτοί που όντας κάτοχοι των μέσων παραγωγής ιδιοποιούνται τον πλούτο που παράγουν οι εργαζόμενοι. Αυτή η σύγκρουση δεν διεξάγεται μόνο την 1η Μάη αλλά είναι καθημερινή σύγκρουση μέσα στους χώρους εργασίας, αφού η εργοδοσία ζητάει όλο και πιο φτηνά εργατικά χέρια, ζητάει να συρρικνώσουμε τις ανάγκες μας πέρα από κάθε ανθρώπινο όριο για να υπηρετούμε τα κέρδη της. Στην συζήτηση για την οργάνωση της απεργίας ερχόμαστε αντιμέτωποι με μια σειρά αντιλήψεων. Μερικές χαρακτηριστικές: 

Παρασκευή 17 Απριλίου 2015

Βασίλης Κουκαλάνι: «Χρειαζόμαστε μια νέα καλλιτεχνική πρωτοπορία»

Kommon

Ο ηθοποιός και σκηνοθέτης Βασίλης Κουκαλάνι παίζει στην παράσταση «Δεν έχω τίποτα» του Έντουαρντ Μποντ που ανεβαίνει την Τετάρτη 15 Απριλίου στο Θέατρο του Νέου Κόσμου και μας μιλά για τις καλλιτεχνικές και πολιτικές προκλήσεις της περιόδου.

Συνέντευξη στον Παναγιώτη Φραντζή

 «Δεν έχω τίποτα», του Έντουαρντ Μποντ, στο Θέατρο του Νέου Κόσμου, από την ομάδα ΕΝ ΔΡΑΣΕΙ...

Είμαι πολύ χαρούμενος, είναι ένα πολύ απαιτητικό έργο, κι έχουμε δουλέψει αρκετά σκληρά, με μεγάλο ρίσκο. Αυτό είναι που αναγνωρίζω στην ομάδα, μοιάζει να έχει την τάση να μην επαναπαυθεί, να μην κάνει υποχωρήσεις στο περιεχόμενο και στην καλλιτεχνική έκφραση, το βρίσκω μια πολύ καλή συγκυρία, και πιστεύω πολύ στη δουλειά αυτή.

Πέμπτη 16 Απριλίου 2015

Δήλωση των Banda Bassotti για το 2ο Αντιφασιστικό Καραβάνι

Αντιφασιστική Καμπάνια για την Ουκρανία

Αναδημοσιεύουμε μεταφρασμένη στα ελληνικά τη δήλωση των Banda Bassotti για το 2ο Αντιφασιστικό Καραβάνι, που θα επισκεφτεί το Ντονμπάς για να μεταφέρει ανθρωπιστική βοήθεια και αλληλεγγύη ενώ θα συμμετάσχει και στους εορτασμούς για την 70η Επέτειο της Αντιφασιστικής Νίκης. Εδώ η δήλωση στα ιταλικά, ρωσικά, ισπανικά, αγγλικά. Η Καμπάνια συμμετέχει και φέτος στην πρωτοβουλία αυτή – περισσότερες πληροφορίες θα ακολουθήσουν σύντομα. 

Δήλωση των Banda Bassotti 

Ο βασικός στόχος του δεύτερου Αντιφασιστικού Καραβανιού που διοργανώνεται από τους Banda Bassotti έχει σχεδόν επιτευχθεί. Από σήμερα δε θα δεχόμαστε περαιτέρω δηλώσεις συμμετοχής στο Καραβάνι. Θα θέλαμε να σας ευχαριστήσουμε βαθιά για την υποστήριξη που μας προσφέρατε στη διάρκεια αυτών των δύσκολων μηνών προετοιμασίας. Είμαστε ήδη σχεδόν εκατό άτομα. 

Εκατό εργάτες, σύντροφοι, εθελοντές προερχόμενοι από διάφορες κομμουνιστικές, διεθνιστικές και αντιφασιστικές οργανώσεις από την Ισπανία, το Περού, τη Χώρα των Βάσκων, τη Γερμανία, την Ελλάδα, την Πολωνία, τη Γαλλία, την Ελβετία, την Τουρκία, τις ΗΠΑ, τη Σουηδία, την Ιρλανδία, τη Βουλγαρία και τη Ρωσία, που θα συμμετάσχουν στους εορτασμούς για την Ημέρα της Αντιφασιστικής Νίκης στη Λαϊκή Δημοκρατία του Λουγκάνσκ. 

Πιθανότατα θα συμμετάσχουμε σε ένα φόρουμ με τους συντρόφους της Λαϊκής Δημοκρατίας του Λουγκάνσκ, για να συζητήσουμε τις μελλοντικές δράσεις για την υποστήριξή τους και να προχωρήσουμε για να συντρίψουμε εντελώς κάθε μορφή φασισμού στο Ντονμπάς και στις χώρες μας. Θα μεταφέρουμε την απτή αλληλεγγύη της αντιφασιστικής σκηνής της Ευρώπης και του υπόλοιπου κόσμου που δεν ενδίδει στη θορυβώδη σιωπή των μέσων μαζικής ενημέρωσης. 

Μπροστά μας έχουμε δύσκολες μέρες, αλλά δε φοβόμαστε, είμαστε γεμάτοι ενέργεια για αυτή τη δεύτερη πράξη της υποστήριξής μας. Θα φέρουμε την υποστήριξη και με κάποιο τρόπο και τα τραγούδια μας ως soundtrack αυτού του ταξιδιού. Τώρα που ακόμη και οι Ηνωμένες Πολιτείες του Προέδρου Ομπάμα αποκάλυψαν τις σαφείς τους προθέσεις να στείλουν στρατεύματα και όπλα στην Ουκρανία, πρέπει να κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε για να σπάσει αυτό το τείχος της σιωπής. 

Κατά τη διάρκεια αυτού του μήνα που μας χωρίζει από την έναρξη του δευτέρου Καραβανιού θα επικεντρωθούμε κυρίως στην οικονομική στήριξη και τη δημοσιοποίηση. Προσπαθούμε να οργανώσουμε σε κάθε χώρα όλο και περισσότερες πρωτοβουλίες για την υποστήριξη του Καραβανιού. Όποιος ενδιαφέρεται να το στηρίξει παρακαλούμε να μας ενημερώσει. 

NO PASARAN! Banda Bassotti – Πλανήτης Γη – Μάρτης του 2015

Τρίτη 14 Απριλίου 2015

Μάθε τέχνη κι άστηνε...

…κι αν πεινάσεις, πιάστηνε, λέει ο θυμόσοφος λαός μας. Αν και για την αληθινή τέχνη το σχήμα (πρέπει να) λειτουργεί ανάποδα. Να ξεκινά εκεί που σταματά ο καταναγκασμός της εργασίας, εκεί που η δραστηριότητα γίνεται παιχνίδι κι αυτοσκοπός, υπακούοντας μόνο στη φαντασία, στην εσωτερική ανάγκη για δημιουργία κι αισθητική ευχαρίστηση και όχι στο κυνήγι της επιβίωσης –αν και πάλι, πενία τέχνας κατεργάζεται…  

Η τέχνη δηλ ξεκινάει εκεί που η επιβίωση είναι εξασφαλισμένη και τις πράξεις μας, τις κινήσεις μας, δεν τις διατάζει η κοιλιά με τις «χυδαίες υλικές απαιτήσεις της», αλλά η ανάπτυξη του καλλιτεχνικού πνεύματος. Όσο όμως δε συμβαίνει αυτό, το πνεύμα, για να είναι πρωτοπόρο, πρέπει να επιστρέφει κι όχι να δραπετεύει από τον υλικό κόσμο, να φωτίζει τις αιτίες της υποδούλωσής του, το δρόμο για να σπάσουν αυτά τα δεσμά. Η τέχνη εκφράζει το περιττό που είναι απολύτως απαραίτητο, καλύπτει μια βασική, πολύτιμη ανάγκη για την ψυχαγωγία του ανθρώπου κι όχι απλώς για τη διασκέδασή του, που τον διασκορπίζει, όπως δηλώνει κι η ετυμολογία της λέξης «διασκέδαση». 

Πώς μπορεί λοιπόν να υπάρξει τέχνη σε μια εποχή, που κάθε τι «περιττό», χωρίς απτή χρηστική και ανταλλακτική αξία στην αγορά και άμεση δυνατότητα κέρδους, μπαίνει στο κρεβάτι του σύγχρονου Προκρούστη της κρίσης και περικόπτεται; Πώς θα καλύψει το κοινό την ανάγκη του για ψυχαγωγία, όταν περιορίζει τα έξοδα και τις εξόδους του στο ελάχιστο, προτιμώντας την πεπατημένη της τηλεόρασης και άλλων φτηνών υποκατάστατων; Πώς μπορεί να ευδοκιμήσει η τέχνη σήμερα, που η συντριπτική πλειοψηφία των καλλιτεχνών δεν μπορεί να βγάλει τα προς το ζην και ρίχνεται στη μάχη της επιβίωσης, βάζοντας τις καλλιτεχνικές της αξίες σε εκπτώσεις διαρκείας, για να γίνει κι αυτή πιο... ανταγωνιστική; 

Εικόνα σου είμαι κοινωνία και σου μοιάζω. Κι η τέχνη είναι κι αυτή καθρέφτης της κοινωνίας, αλλά όχι παραμορφωτικός, ούτε κάποια παθητική της αντανάκλαση, περισσότερο σα μεγεθυντικός φακός, που εστιάζει κι αναδεικνύει την ουσία, τη γενική τάση, τη διέξοδο. 

Γιατί αποτυγχάνει να το κάνει όμως αυτό στην εποχή μας; Πού έχει χαθεί στις μέρες η συλλογική έκφραση και η καλλιτεχνική έμπνευση; Γιατί δεν παίρνει ερείσματα από τους γεμάτους καιρούς που ζούμε, για να τους εκφράσει και να καταπιαστεί με τα μεγάλα ερωτήματα που βάζουν; Και γιατί έχει περιοριστεί στο ρόλο του καταφύγιου, της απόδρασης από την πραγματικότητα και δε γίνεται όπλο για να την αλλάξει; 

Σε κάθε περίπτωση η τέχνη παραμένει η καρδιά ενός άκαρδου κόσμου, ομορφαίνει αισθητικά και ευαισθητοποιεί μια ακαλαίσθητη κι αναίσθητη πολλές φορές κοινωνία. Η οποία κατακλύζεται από τα επιτεύγματα της τεχνολογικής επανάστασης, αλλά φαίνεται να πάσχει από ένα τελείως διαφορετικό είδος τεχνοφοβίας, απέναντι στα γράμματα και τον πολιτισμό, αυτόν το μεγάλο άγνωστο. Και στην οποία τον πρώτο λόγο τον έχουν οι τεχνοκράτες, χωρίς καμία απολύτως σχέση με την κουλτούρα και την αληθινή τέχνη –απλή συνωνυμία.  

Κι αυτός ο εξανθρωπισμός της απάνθρωπης διάστασής μας και η συμβολή στο ευ (και ανθρωπίνως) ζην είναι ίσως η σημαντικότερη προσφορά της τέχνης διαχρονικά.

Βασίλης Κρίτσας