Ποιός είναι ο ρόλος της τέχνης, της μνήμης και της ιστορίας σε μια χώρα όπου χάνονται τα πάντα;
Κατηγορίες αναρτήσεων
Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016
ΘΙΑΣΟΣ "ΕΝ ΕΞΑΛΛΩ"- ΑΛΜΑΝΑΚ της Μαριάννας Κάλμπαρη
Ποιός είναι ο ρόλος της τέχνης, της μνήμης και της ιστορίας σε μια χώρα όπου χάνονται τα πάντα;
Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016
Κατεβαίνει η παράσταση από το Εθνικό με αποσπάσματα από κείμενα του Σάββα Ξηρού
MusicPaper
Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την επιλογή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει παράσταση στην οποία περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το βιβλίο του καταδικασμένου της 17 Νοέμβρη, Σάββα Ξηρού, η παράσταση κατέβηκε! Πρόκειται για την παράσταση της Πηγής Δημητρακοπούλου «Ισορροπία του Νας» και η κουβέντα που θα ξεκινήσει από δω και πέρα θα είναι μάλλον ακόμα μεγαλύτερη. Διαβάστε την ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου ΕΔΩ. Η τοποθέτηση της Πηγής Δημητρακοπούλου ΕΔΩ.
Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την επιλογή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει παράσταση στην οποία περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το βιβλίο του καταδικασμένου της 17 Νοέμβρη, Σάββα Ξηρού, η παράσταση κατέβηκε! Πρόκειται για την παράσταση της Πηγής Δημητρακοπούλου «Ισορροπία του Νας» και η κουβέντα που θα ξεκινήσει από δω και πέρα θα είναι μάλλον ακόμα μεγαλύτερη. Διαβάστε την ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου ΕΔΩ. Η τοποθέτηση της Πηγής Δημητρακοπούλου ΕΔΩ.
Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016
Π.Μ.Σ.: Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ»
Οι εποχές των μεγάλων διακηρύξεων για ΕΡΤ της «ακηδεμόνευτης» δημοσιογραφίας και του Πολιτισμού προσγειώνονται ανώμαλα στην ανάγκη στήριξης μιας σκληρής κυβερνητικής πολιτικής και ενός πολύ μικρού προϋπολογισμού για να καλυφθούν οι διευρυμένες πολιτιστικές ανάγκες του λαού μας. Η Διοίκηση της ΕΡΤ για πρώτη φορά στην ιστορία των δύο Ορχηστρικών της Συνόλων προχωρά σε λειτουργική συγχώνευσή τους για να καλύψει την παραγωγή της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής στις 30/12/2015 στο Θέατρο Badmington. Μάλιστα ο λόγος που επικαλούνται γι’ αυτή την κίνηση είναι η «λογική» του χαμηλού κόστους λειτουργίας της ΕΡΤ, που σύμφωνα με τα λόγια τους είναι αίτημα των φτωχών και των ανέργων που πληρώνουν το ανταποδοτικό για την ΕΡΤ στο λογαριασμό της ΔΕΗ.
Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015
Θεατρική παράσταση "Πλην όμως" στη Στρούγκα
Θεατρική παράσταση "Πλην όμως..." από την ακτιβιστική ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου(ΘτΚ)
Κυριακή 13 Δεκέμβρη, στις 8 μμ., στον χώρο της Στρούγκας.
“Είσαι έτοιμος να δώσεις τα πάντα για την δουλειά σου; Εργοδοτική αυθαιρεσία, τρομοκράτηση των εργαζομένων, καταστρατήγηση εργατικών δικαιωμάτων και επιδείνωση των όρων εργασίας. Υπάρχει αντίλογος; Η νέα μας παράσταση διεκδικεί πίσω τα δικαιώματα που έγιναν πολυτέλειες.”
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ!
Κυριακή 13 Δεκέμβρη, στις 8 μμ., στον χώρο της Στρούγκας.
“Είσαι έτοιμος να δώσεις τα πάντα για την δουλειά σου; Εργοδοτική αυθαιρεσία, τρομοκράτηση των εργαζομένων, καταστρατήγηση εργατικών δικαιωμάτων και επιδείνωση των όρων εργασίας. Υπάρχει αντίλογος; Η νέα μας παράσταση διεκδικεί πίσω τα δικαιώματα που έγιναν πολυτέλειες.”
ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ!
Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015
Προβολή του ντοκιμαντέρ "Η μάχη της Χιλής"
Η ομάδα κινηματογραφικών προβολών του Κοινωνικού Κέντρου Βύρωνα σε συνδιοργάνωση με την Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, σας καλεί να συμμετάσχετε στην προβολή του πολύ καλού και επίκαιρου ντοκιμαντέρ "Η μάχη της Χιλής" του Patricio Guzman (1977). Το ντοκιμαντέρ θα προβληθεί σε τρεις συνέχειες, Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 4 και Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου, στη Λαμπηδόνα. Μετά το τέλος της 3ης προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση. ώρα έναρξης προβολών: 9 μμ.
Λίγα λόγια για το ντοκυμαντέρ: Το 1973 ο Chris Marker στέλνει στον Patricio Guzmán πακεταρισμένο ασπρόμαυρο φίλμ. Ο τριανταδιάχρονος τότε χιλιανός σκηνοθέτης, με την πολύτιμη συνεισφορά του Γάλλου συναδέλφου του, μία Éclair κάμερα, μία συσκευή εγγραφής ήχου Nagra και ένα πενταμελές συνεργείο, δημιουργεί την Μάχη της Χιλής χωρισμένη σε τρία μέρη (Η εξέγερση της αστικής τάξης, Το πραξικόπημα, Η δύναμη του λαού) -ένα βαθιά πολιτικό ντοκιμαντέρ, μοναδικής αισθητικής και στυλιστικής πρωτοπορίας.
Το ντοκιμαντέρ του Guzmán εξιστορεί ενδελεχώς το χρονικό της εκλογής του αριστερού σοσιαλδημοκράτη Σαλβαδόρ Αλιέντε και της Λαϊκής Ενότητας στην κυβέρνηση της Χιλής. Εξιστορεί τις αυταπάτες σχετικά με τον ειρηνικό δρόμο προς τον σοσιαλισμό, τους αγώνες του λαϊκού κινήματος για κοινωνική δικαιοσύνη, την οργανωμένη αντίσταση του λαού στις επιθέσεις των καπιταλιστικών-εντός και εκτός Χιλής- κέντρων στην κυβέρνηση και εντέλει το πραξικόπημα Πινοσέτ.
Ρίχνοντας φως σε όλες τις σκοτεινές πτυχές των γεγονότων, ο Χιλιανός ντοκιμαντερίστας μας παραδίδει μια τοιχογραφία της εποχής, όχι σαν μια πανοραμική ματιά στην ιστορία, αλλά αποκαλύπτοντας τα αίτια των συμβάντων. Επίκαιρος όσο ποτέ -εν μέσω μιας παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης που έχει εξαντλήσει τις αντοχές των λαών- μας υπενθυμίζει πως οι τύχες μας βρίσκονται στα χέρια μας και μας ωθεί να αντιληφθούμε ότι η βάση των λαϊκών κινημάτων πρέπει να είναι η δημοκρατία και ο αγώνας για την μέχρι τέλους ανατροπή της καπιταλιστικής τάξης πραγμάτων.
Δανειζόμενος πολλά στοιχεία από το σινεμά βεριτέ- βρίσκοντας όμως το προσωπικό του ύφος- ο Patricio Guzmán μας χάρισε ένα επικό ντοκιμαντέρ, που τον τοποθετεί επάξια δίπλα στους μεγάλους δημιουργούς του είδους όπως οι Chris Marker, Peter Watkins και D. A. Pennebak.
Λίγα λόγια για το ντοκυμαντέρ: Το 1973 ο Chris Marker στέλνει στον Patricio Guzmán πακεταρισμένο ασπρόμαυρο φίλμ. Ο τριανταδιάχρονος τότε χιλιανός σκηνοθέτης, με την πολύτιμη συνεισφορά του Γάλλου συναδέλφου του, μία Éclair κάμερα, μία συσκευή εγγραφής ήχου Nagra και ένα πενταμελές συνεργείο, δημιουργεί την Μάχη της Χιλής χωρισμένη σε τρία μέρη (Η εξέγερση της αστικής τάξης, Το πραξικόπημα, Η δύναμη του λαού) -ένα βαθιά πολιτικό ντοκιμαντέρ, μοναδικής αισθητικής και στυλιστικής πρωτοπορίας.
Το ντοκιμαντέρ του Guzmán εξιστορεί ενδελεχώς το χρονικό της εκλογής του αριστερού σοσιαλδημοκράτη Σαλβαδόρ Αλιέντε και της Λαϊκής Ενότητας στην κυβέρνηση της Χιλής. Εξιστορεί τις αυταπάτες σχετικά με τον ειρηνικό δρόμο προς τον σοσιαλισμό, τους αγώνες του λαϊκού κινήματος για κοινωνική δικαιοσύνη, την οργανωμένη αντίσταση του λαού στις επιθέσεις των καπιταλιστικών-εντός και εκτός Χιλής- κέντρων στην κυβέρνηση και εντέλει το πραξικόπημα Πινοσέτ.
Ρίχνοντας φως σε όλες τις σκοτεινές πτυχές των γεγονότων, ο Χιλιανός ντοκιμαντερίστας μας παραδίδει μια τοιχογραφία της εποχής, όχι σαν μια πανοραμική ματιά στην ιστορία, αλλά αποκαλύπτοντας τα αίτια των συμβάντων. Επίκαιρος όσο ποτέ -εν μέσω μιας παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης που έχει εξαντλήσει τις αντοχές των λαών- μας υπενθυμίζει πως οι τύχες μας βρίσκονται στα χέρια μας και μας ωθεί να αντιληφθούμε ότι η βάση των λαϊκών κινημάτων πρέπει να είναι η δημοκρατία και ο αγώνας για την μέχρι τέλους ανατροπή της καπιταλιστικής τάξης πραγμάτων.
Δανειζόμενος πολλά στοιχεία από το σινεμά βεριτέ- βρίσκοντας όμως το προσωπικό του ύφος- ο Patricio Guzmán μας χάρισε ένα επικό ντοκιμαντέρ, που τον τοποθετεί επάξια δίπλα στους μεγάλους δημιουργούς του είδους όπως οι Chris Marker, Peter Watkins και D. A. Pennebak.
Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015
Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17, της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου | ερμηνεύουν: Ηλιάνα Μαυρομάτη - Ισίδωρος Πάτερος
Η παράσταση Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17 σε κείμενο της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου,
ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις στη Σκηνή Black Box του Επί Κολωνώ. Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015 και θα διαρκέσει
μέχρι την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016.
Παιδί προσφύγων από την Ιωνία, η Αθηνά Χατζηεσμέρ
ή Εσμερίδου
γεννήθηκε το 1927 και έζησε στον Ταύρο. Έφηβη ακόμα, οργανώθηκε στην
ΕΠΟΝ και αγωνίστηκε μαζί με χιλιάδες νέους για μια ελεύθερη από τους φασίστες
κατακτητές Ελλάδα και μια πιο δίκαιη κοινωνία. Στις 2 Οκτωβρίου 1944, στα 17
της χρόνια, και, αφού βασανίστηκε για να καταδώσει τους συναγωνιστές της,
εκτελέστηκε από τους Γερμανούς στο σκοπευτήριο της Καισαριανής, λίγες μέρες πριν
την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων από την Αθήνα.
Τέσσερις νέοι καλλιτέχνες, με όχημα την ιστορία
της Αθηνάς, συμπράττουν και συνομιλούν με το νέο άνθρωπο εκείνης της εποχής,
ερευνώντας τις συνθήκες και το ήθος που οδηγούν στην αντίσταση και την
επανάσταση.
Μέσα από τις αναμνήσεις, τις σκέψεις, τις
αισθήσεις και τις μουσικές
παρακολουθούμε τις άχρονες στιγμές που συνθέτουν το ψυχικό και το
πνευματικό τοπίο της Αθηνάς. Ένα
σώμα που έχει υποστεί βασανισμό και επανατοποθετείται στον χώρο και στον χρόνο.
Ένα πνεύμα που ανατροφοδοτείται από την αγάπη για τη ζωή και δυναμώνει με το
όραμα της απελευθέρωσης:
«Έρχεται η
απελευθέρωση, σιμώνει! Και τότε στα γαλάζια ταμπελάκια των δρόμων θα μπουν τα
ονόματα των δικών μας ηρώων. Οδός Ηλέκτρας Αποστόλου, οδός Νικόλαου Σουκατζίδη,
οδός Γιάννη Ιωακειμίδη ετών 17. Και σαν περάσει λίγος καιρός ακόμη, θ’ αλλάξουν
κι αυτά μαζί μ’ ολάκερο τον κόσμο. Ανάγκη για ήρωες δε θα υπάρχει πια. Τα
παιδιά θα παίζουν μπάλα στη συμβολή των δρόμων ευτυχίας και λαού».
Τον ρόλο της Αθηνάς θα ερμηνεύσει η Ηλιάνα
Μαυρομάτη, μαζί της στη σκηνή και ο μουσικοσυνθέτης Ισίδωρος Πάτερος. Το έργο
υπογράφει η Θαλασσιά Αντωνοπούλου.
Συντελεστές
Κείμενο: Θαλασσιά Αντωνοπούλου
Σκηνοθεσία: Φαίδρα Σούτου, Ηλιάνα Μαυρομάτη,
Ισίδωρος
Πάτερος
Καλλιτεχνικός σύμβουλος: Σάββας
Στρούμπος
Δραματουργική
επεξεργασία: Η ομάδα
Πρωτότυπη Μουσική: Ισίδωρος Πάτερος
Επιμέλεια Κίνησης: Φαίδρα Σούτου
Κοστούμια: Λένα Καφαντάρη
Φωτισμοί: Δημήτρης
Σταμάτης
Φωτογραφίες: Μυρτώ Κουτούλια
Τρέιλερ: Σήφης Στάμου
Ερμηνεύουν
Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος
Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος
Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015
Κοινωνικό Κέντρο Βύρωνα: Συζητήσεις στο Ανοιχτό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο κάθε Κυριακή. Τωρινή ενότητα: "Τέχνη και λαϊκή κουλτούρα"
Την Κυριακή 29-11 στις 11 πμ., στην Λαμπηδόνα ξεκινάει η ενότητα «Τέχνη και Λαϊκή
Κουλτούρα». Η πρώτη παράδοση έχει τίτλο «εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της
Τέχνης» και εισηγητής θα είναι ο Σωτήρης Δημητρίου. Ακολουθεί ολόκληρη η
εισήγηση:
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. Πώς Διαμορφώθηκε η θεωρία για την τέχνη, η αισθητική
Η τέχνη δεν συνιστά καθολικό φαινόμενο της ανθρωπότητας –όπως είναι το εργαλείο, η γλώσσα, η συγγένεια, ο καταμερισμός κ.ά. Υπάρχουν κοινωνίες που δεν έχουν ονομασία για την τέχνη, όπως επίσης και κοινωνίες που δεν έχουν ούτε τέχνη, όπως π.χ. η αρχαία Σπάρτη. Η τέχνη δεν είναι ούτε και αιώνιο στοιχείο. Έχει στενή εξάρτηση με την κουλτούρα της κοινωνίας που την παράγει, γι’ αυτό κάθε πολιτισμός δεν κατανοεί την τέχνη των άλλων λαών. Πριν την Αναγέννηση στη Δύση και πριν την Τουρκοκρατία στην Ελλάδα, έλειωναν τα αρχαία μνημεία –του Φόρουμ και του Ολυμπίου Διός- για να κάνουν ασβέστη, οι Ευρωπαίοι δεν κατανοούσαν το γιαπωνέζικο θέατρο Νο και μέχρι το 1910 οι λευκοί θεωρούσαν αδιανόητο ότι υπήρχε «πρωτόγονη τέχνη». Τα μνημεία τέχνης αποτελούν έμβλημα της κάθε κουλτούρας, συμβολική έκφραση της πολιτικής δύναμής της. Γι’ αυτό, πολλοί πολιτισμοί κατέστρεφαν τα μνημεία τέχνης των άλλων πολιτισμών με βανδαλισμούς.
Οι Ισπανοί και Πορτογάλοι κατέστρεψαν τα μνημεία των Ινδιάνικων πολιτισμών, τον 16ο αιώνα, και οι Χριστιανοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς και μνημεία, εκτός από τα αγάλματα που τα θεωρούσαν εμψυχωμένα και τα φοβόντουσαν. Σκοπός της ανθρωπολογίας είναι να μελετήσει συγκριτικά το φαινόμενο της τέχνης και να απομυθοποιήσει τη σημασία που του έχει δώσει, η κουλτούρα μας.
συνέχεια...
ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ
1. Πώς Διαμορφώθηκε η θεωρία για την τέχνη, η αισθητική
Η τέχνη δεν συνιστά καθολικό φαινόμενο της ανθρωπότητας –όπως είναι το εργαλείο, η γλώσσα, η συγγένεια, ο καταμερισμός κ.ά. Υπάρχουν κοινωνίες που δεν έχουν ονομασία για την τέχνη, όπως επίσης και κοινωνίες που δεν έχουν ούτε τέχνη, όπως π.χ. η αρχαία Σπάρτη. Η τέχνη δεν είναι ούτε και αιώνιο στοιχείο. Έχει στενή εξάρτηση με την κουλτούρα της κοινωνίας που την παράγει, γι’ αυτό κάθε πολιτισμός δεν κατανοεί την τέχνη των άλλων λαών. Πριν την Αναγέννηση στη Δύση και πριν την Τουρκοκρατία στην Ελλάδα, έλειωναν τα αρχαία μνημεία –του Φόρουμ και του Ολυμπίου Διός- για να κάνουν ασβέστη, οι Ευρωπαίοι δεν κατανοούσαν το γιαπωνέζικο θέατρο Νο και μέχρι το 1910 οι λευκοί θεωρούσαν αδιανόητο ότι υπήρχε «πρωτόγονη τέχνη». Τα μνημεία τέχνης αποτελούν έμβλημα της κάθε κουλτούρας, συμβολική έκφραση της πολιτικής δύναμής της. Γι’ αυτό, πολλοί πολιτισμοί κατέστρεφαν τα μνημεία τέχνης των άλλων πολιτισμών με βανδαλισμούς.
Οι Ισπανοί και Πορτογάλοι κατέστρεψαν τα μνημεία των Ινδιάνικων πολιτισμών, τον 16ο αιώνα, και οι Χριστιανοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς και μνημεία, εκτός από τα αγάλματα που τα θεωρούσαν εμψυχωμένα και τα φοβόντουσαν. Σκοπός της ανθρωπολογίας είναι να μελετήσει συγκριτικά το φαινόμενο της τέχνης και να απομυθοποιήσει τη σημασία που του έχει δώσει, η κουλτούρα μας.
συνέχεια...
ΠΜΣ: Να μην εκδοθούν οι 5 φοιτητές στην Ιταλία
«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ»
Σαπφούς 10 – Αθήνα, τηλ.: 210.3213694, 210.3215246, φαξ : 210.3240827
Website : www.pmu.gr - e-mail : pmu@pmu.gr
Η Ε.Ε. με την συνεργασία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά τις τελευταίες μέρες σε νέα προκλητική επίθεση στα λαϊκά δημοκρατικά δικαιώματα. Με πρόσχημα την τρομοκρατία η κυβέρνηση ενεργοποίησε το Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και την ημέρα της Πανελλαδικής Απεργίας προχώρησε στη σύλληψη 5 Ελλήνων φοιτητών, των οποίων η Ιταλική δικαιοσύνη ζητάει την έκδοση για συμμετοχή σε επεισόδια την 1/5/2015 που έγιναν στο Μιλάνο σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
Σαπφούς 10 – Αθήνα, τηλ.: 210.3213694, 210.3215246, φαξ : 210.3240827
Website : www.pmu.gr - e-mail : pmu@pmu.gr
26/11/2015, ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ
Η Ε.Ε. με την συνεργασία της κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ προχωρά τις τελευταίες μέρες σε νέα προκλητική επίθεση στα λαϊκά δημοκρατικά δικαιώματα. Με πρόσχημα την τρομοκρατία η κυβέρνηση ενεργοποίησε το Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης και την ημέρα της Πανελλαδικής Απεργίας προχώρησε στη σύλληψη 5 Ελλήνων φοιτητών, των οποίων η Ιταλική δικαιοσύνη ζητάει την έκδοση για συμμετοχή σε επεισόδια την 1/5/2015 που έγιναν στο Μιλάνο σύμφωνα με το κατηγορητήριο.
Είναι φανερό
ότι στόχος της Ε.Ε. και της κυβέρνησης, που δεν εξυπηρετεί τα λαϊκά συμφέροντα
αλλά την πάση θυσία ανάκαμψη της καπιταλιστικής οικονομίας, δεν είναι το
χτύπημα της τρομοκρατίας. Είναι το
χτύπημα του οργανωμένου λαϊκού κινήματος, ο εκφοβισμός του λαού, των
εργαζομένων και της νεολαίας.
Απαιτούμε:
·
Να μην εφαρμοστεί το Ευρωπαϊκό ένταλμα σύλληψης των 5 φοιτητών.
· Να μην εκδοθούν οι 5 φοιτητές στις Ιταλικές αρχές.
Για το Δ.Σ.
· Να μην εκδοθούν οι 5 φοιτητές στις Ιταλικές αρχές.
Για το Δ.Σ.
Ο Πρόεδρος
Ο Γ. Γραμματέας
Βασίλης Παρασκευόπουλος
Κώστας Σταυρόπουλος
Πέμπτη 19 Νοεμβρίου 2015
Φώντας Λάδης: Πολυτεχνείο 1973-Τέσσερα τραγούδια και δυο παραλλαγές
ΤΑΝΚΣ ΘΑ ΣΤΕΙΛΩ ΣΤΗΝ ΑΘΗΝΑ
Το ψωμάκι έχω χορτάσει
μα δεν χόρτασα τον ύπνο.
Πίνω σε χρυσό ποτήρι
μα τον ήλιο έχω ξεχάσει.
Απ’ το σπίτι στο γραφείο
κι από κει στο μαύρο αμάξι.
Χίλιοι αστυφυλάκοι γύρω
κι εκατό μοτοσικλέτες.
Τανκς θα στείλω στην Αθήνα
και στα Μέγαρα μπουλντόζες
και στην Κύπρο πέντε φίλους
νύχτα τον παπά να σφάξουν.
***
ΑΧΟΣ ΒΑΡΥΣ ΑΚΟΥΓΕΤΑΙ
Αχός βαρύς ακούγεται
κι ερπύστριες κυλάνε.
κι ερπύστριες κυλάνε.
Πατήσια κι Αμπελόκηποι
καίγoνται
σα λαμπάδες.
Ξένοι δεν είναι τούτοι εδώ.
Eλληνικά μιλάνε.
Όπου μωρό πυροβολούν,
όπου γυναίκα ρίχνουν.
Βαρούν ντουφέκια από παντού,
βαρούν τα πολυβόλα.
Σφαλούν πορτοπαράθυρα.
Στο δρόμο κάποιος τρέχει.
Καρδιά, για πάψε να χτυπάς,
καρδιά, που πας να σπάσεις.
Η πόλη τούτη είν’ άπαρτη.
Τα σπίτια είναι δικά μας.
Τουτ’ η ελιά που χάλασες, έχει κακές
τις ρίζες.
Κι αν την σκεπάσεις σίδερο, κι αν τήνε
χτίσεις πέτρα,
θε ν’ ανασαίνει μες στη γη, θε να
μαζεύει πόνο,
θε να μιλά μερόνυχτα, μέχρι να την
ακούσουν.
Κι αν χτίσεις φάμπρικα τρανή, θ’
ακούσουν οι εργάτες.
Κι αν χτίσεις ταρσανά βαθύ, θ’
ακούσουν οι μαστόροι.
Κι αν την αφήσεις ξέσκεπη, μπροστά σου
θα ‘ναι πάντα.
Τουτ’ η ελιά που χάλασες, αυτή θα σε
χαλάσει.
***
Μεριάσανε τα σύννεφα κι ο ήλιος κατεβαίνει
κι ένα μικρό μελαχροινό φυσάει μες στο σουράβλι.
Η πίκρα είναι στο στόμα του, στα μάτια πάλι η πίκρα
κι ένα ντουφέκι δίπλα του, παλιό και πλουμισμένο.
Ξανοίγει πάλι ο ουρανός κι ο ήλιος κατεβαίνει
κι ένα μικρό μελαχροινό κοιτάζει και σωπαίνει.
Κάτι είναι σα χαρούμενο, κάτι σα θυμωμένο
κι ένα ντουφέκι δίπλα του, παλιό και πλουμισμένο.
Στείλ’ ένα γύρω μήνυμα και ρώτα τους δικούς μας,
τι θέλουν τουτ’ οι Έλληνες κι όλο παραπονιούνται
κι οι χωρικοί στα Μέγαρα στήσαν μαύρες σημαίες.
Φάμπρικες φτιάχνω και σχολειά και φάμπρικες δε θέλουν
κι οι φοιτητές
κλειστήκανε μες στο Πολυτεχνείο
κι απέξω μάνες κι αδερφές, κι απέξω ένα μιλιούνι.
Εγγραφή σε:
Αναρτήσεις (Atom)