-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

«Η πόλη στο σταυροδρόμι της ιστορίας» (και της λογοκρισίας)

ΠΡΙΝ

της Μαριάννας Τζιαντζή

 Το λογοκριμένο έργο του Μάικ Έιλγουιτς αποτελείται από τέσσερα πάνελ που αφηγούνται τους αγώνες, τις θυσίες, τις ελπίδες και τις δυνατότητες της αμερικανικής εργατικής τάξης: το παρελθόν, το παρόν και το (μη καπιταλιστικό) μέλλον της.

Η περίπτωση λογοκρισίας που παρουσιάζουμε έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πρώτον, γιατί αποσιωπήθηκε ακόμα και από προοδευτικά ΜΜΕ και, δεύτερον, γιατί ασκήθηκε σε βάρος του Μάικ Έιλγουιτς, ενός καταξιωμένου αμερικανού εικαστικού καλλιτέχνη κι ενός εμβληματικού έργου του που επρόκειτο να αναρτηθεί στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Ο Έιλγουιτς είναι γνωστός για τις μεγάλες τοιχογραφίες του που ακολουθούν την παράδοση των τριών μεγάλων Μεξικανών «μουραλίστας» (Ριβέρα, Σικουέιρος και Ορόσκο). 

Το λογοκριμένο αυτό έργο αποτελείται από τέσσερα πάνελ που αφηγούνται τους αγώνες, τις θυσίες και τις ελπίδες και τις δυνατότητες της αμερικανικής εργατικής τάξης: το παρελθόν, το παρόν και το (μη καπιταλιστικό) μέλλον της.
Στις αρχές του 2009 το Ίδρυμα Πάφιν (κάτι σαν το γνωστό μας Ίδρυμα Φορντ) ανέθεσε επισήμως στον Έιλγουιτς να φιλοτεχνήσει ένα έργο που θα κάλυπτε έναν ολόκληρο τοίχο και θα ήταν μόνιμο έκθεμα στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης του οποίου το ίδρυμα είναι χορηγός. Το έργο θα ήταν αφιερωμένο στην «ιστορία του κοινωνικού ακτιβισμού». 

Η αμοιβή του καλλιτέχνη για περίπου πενταετή δουλειά θα ήταν μόνο 25.000 δολάρια, εκ των οποίων τελικά έλαβε 15.000, μια που η παραγγελία ακυρώθηκε επισήμως στα τέλη του 2014. Είχαν προηγηθεί εξωφρενικές παρεμβάσεις εκ μέρους της επιτροπής ανάθεσης του μουσείου, στις οποίες θ’ αναφερθούμε εκτενώς παρακάτω. Διόλου τυχαίος και ο τίτλος που επέλεξε ο Έιλγουιτς για το έργο του: Η πόλη στο σταυροδρόμι της Ιστορίας. Πρόκειται για άμεση αναφορά στην περίφημη τοιχογραφία του Ντιέγκο Ριβέρα στο Ροκφέλερ Σέντερ, η οποία καταστράφηκε το 1934 κατ’ εντολή του αμερικανού μεγιστάνα (που ο ίδιος το είχε παραγγείλει). Εκείνο το μνημειώδες έργο είχε τίτλο Ο άνθρωπος στο σταυροδρόμι. Ατενίζοντας με ελπίδα και όραμα ένα νέο και καλύτερο μέλλον. Τότε ο Ριβέρα τόλμησε να τοποθετήσει στο κέντρο της σύνθεσης τον Λένιν – κι αυτό στάθηκε η αφορμή της αποκαθήλωσης και καταστροφής του έργου. 

Ομοίως το έργο του Έιλγουιτς το κατάπιε σήμερα το σκοτάδι, με τη διαφορά ότι το 1934 είχαν σηκωθεί και οι πέτρες, ενώ σήμερα μόνο λίγα χαλικάκια διαμαρτυρήθηκαν… Μια άλλη πηγή έμπνευσης του Έιλγουιτς ήταν ο περίφημος πίνακας του Ιερώνυμου Μπος Ο κήπος των γήινων απολαύσεων (1505). Όπως ο ίδιος εξηγεί, «ο Μπος δημιούργησε το αριστούργημά του στη χαραυγή του καπιταλισμού, προτού οι προοδευτικές πτυχές του νέου βάρβαρου οικονομικού συστήματος δώσουν στην επιστήμη και τη βιομηχανία την ευκαιρία να αναπτυχθούν. Ο Μπος έβλεπε με νοσταλγία το φεουδαρχικό παρελθόν και προειδοποιούσε με εφιαλτικές εικόνες για το μέλλον που έφερνε η απληστία του καπιταλισμού». 

Τώρα, στο λυκόφως του καπιταλισμού, ο Έιλγουιτς διασκεύασε τον κήπο του Μπος ζωγραφίζοντας «έναν κήπο που είναι το πεδίο των κοινωνικών αγώνων μέσα στο οποίο έδεσαν όλοι οι καρποί της κοινωνικής προόδου». Ένα από τα πάνελ, με τίτλο Η κόλαση της εκμετάλλευσης, περιγράφει τις κτηνωδίες του αμερικανικού καπιταλισμού: τη δουλεία, την εξόντωση των Ινδιάνων, την παιδική εργασία, το ρατσισμό, την καταπίεση των γυναικών. Ένα άλλο πάνελ, με τίτλο Ένας άλλος κόσμος είναι εφικτός, εμπνέεται από το περίφημο Μνημείο της Τρίτης Διεθνούς του Βλαντίμιρ Τάτλιν, ένα οραματικό και μεγαλεπήβολο έργο των πρώτων χρόνων της Ρωσικής Επανάστασης το οποίο δεν υλοποιήθηκε ποτέ. Εδώ δύο ελικοειδείς α λα Τάτλιν κεκλιμένες σκαλωσιές οδηγούν σε έναν χρυσαφένιο ουρανό με κτήρια που αιωρούνται στον αέρα (όπως τα οραματιζόταν η σοβιετική πρωτοπορία) και δυο εργατικά χέρια που κρατούν ψωμί και τριαντάφυλλα. Στο κάτω μέρος βλέπουμε μια γκρίζα χωματερή με «τα όπλα όλου του κόσμου». 

Στον διαδικτυακό τοπο www.redwedgemagazine.com μπορεί κανείς να διαβάσει όλο το χρονικό της ματαίωσης της έκθεσης του έργου, να βρει λινκ που παραπέμπουν σε περισσότερες πληροφορίες, κυρίως όμως να δει και να θαυμάσει στις λεπτομέρειές του το λογοκριμένο αυτό έργο. Στο ίδιο περιοδικό ο Έιλγουιτς αναπτύσσει τις απόψεις του για το αν είναι δυνατό στην εποχή μας να υπάρξει επαναστατική τέχνη, τουλάχιστον στον εικαστικό τομέα. Η απάντησή του είναι αισιόδοξη, όπως αισιόδοξες και χαρούμενες είναι και άλλες συνθέσεις του Έιλγουιτς: ιστορικά γειωμένες και επαναστατικά, καλλιτεχνικά απογειωμένες, φτερωτές. 

Και μια λεπτομέρεια, διόλου άσχετη: το 1970 ο Μάικ Έιλγουιτς, φοιτητής στο Πανεπιστήμιο του Κεντ, στο Οχάιο, ήταν παρών στη δολοφονία των τεσσάρων φοιτητών από τα πυρά της Εθνοφυλακής. Ο ίδιος ήταν ο βασικός οργανωτής του μαζικού φοιτητικού αντιπολεμικού κινήματος που ακολούθησε. Επομένως δρουν και σήμερα άνθρωποι εκείνης της γενιάς που δεν μετάνιωσαν, δεν ξεπουλήθηκαν.

Δεν άντεχαν ούτε τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ – Ζητούσαν εύπεπτη και ασφαλή κριτική 

Η επιτροπή του Ιδρύματος Πάφιν, που ανέθεσε το έργο στον Έιλγουιτς, απαρτίζεται από γνωστά και προοδευτικά ονόματα της «τέχνης και του ακτιβισμού». Το κείμενο της ανάθεσης, όπως και οι μετέπειτα εκτιμήσεις της επιτροπής για το έργο, το οποίο είχε παρουσιαστεί με Πάουερ Πόιντ, βρίθει επαίνων για την υψηλή καλλιτεχνική αξία του έργου. Ωστόσο μετά τα εγκώμια ήρθαν τα παρατράγουδα και οι υποδείξεις που είχαν ακόμα και τεχνικό χαρακτήρα. 

Ο Έιλγουιτς τόλμησε να τοποθετήσει στο κεντρικό πάνελ τον… Μάρτιν Λούθερ Κινγκ σε πρώτο πλάνο. Ε, όχι και πρώτο τραπέζι πίστα ο Κινγκ! του είπε περίπου η επιτροπή. Βάλ’ τον πιο πίσω, στη γαλαρία, μαζί με τον Τζον Λένον που αχνοφαίνεται στο βάθος. Στο πάνελ αυτό, που έχει τίτλο Ακολουθούμε το λιγότερο πατημένο μονοπάτι, απεικονίζονται 30 αναγνωρίσιμα πρόσωπα του εργατικού, του γυναικείου, του αντιπολεμικού κινήματος, καθώς και του κινήματος για τα πολιτικά δικαιώματα. Η επιτροπή του ζήτησε να περιλάβει στη σύνθεση και άλλους μη ζώντες Νεοϋορκέζους, κάποιοι από τους οποίους ήταν πασίγνωστοι ρατσιστές και πολεμοκάπηλοι! 

Ο Έιλγουιτς αρνήθηκε. Και το τίμημα ήταν φέτος, στην εθνική αργία για τον Μάρτιν Λούθερ Κινγκ, να παραλάβει μια λακωνική επιστολή της διευθύντριας του μουσείου με την οποία απορρίπτει το έργο επειδή «δεν ικανοποιεί τα αισθητικά πρότυπα και τους σκοπούς του μουσείου». Γράφει ο Έιλγουιτς: «Η διευθύντρια του μουσείου και τα πλούσια φιλαράκια της θα δέχονταν μια τοιχογραφία για τον ακτιβισμό, αρκεί να ήταν μια ασφαλής, αποστειρωμένη, ξεδοντιασμένη ιστορία στα πρότυπα της κρατικής τηλεόρασης. Παιδάκια-σκλαβάκια που θα ξυπνάνε τον οίκτο μας. Υφαντουργίνες-ζωάκια που θα καίγονται στην πυρκαγιά του Τράιανγκλ. Αισθηματολογία αντί για αλληλεγγύη. Τίποτα που να αποκαλύπτει την ωμή πραγματικότητα πίσω από τη φιλανθρωπία θεσμών όπως το μουσείο». 

Αυτή η πράξη λογοκρισίας πέρασε σχεδόν απαρατήρητη, κάτι διόλου παράξενο αφού το Ίδρυμα Πάφιν είναι χορηγός ακόμα και προοδευτικών ΜΜΕ, π.χ. του Nation και του Democracy Now!, όπως επισημαίνει ο ίδιος ο Έιλγουιτς. Ελάχιστα ήταν τα άρθρα στον Τύπο, ούτε μια απλή αναφορά στο ραδιόφωνο και άκρα του τάφου σιωπή από τον κόσμο των εικαστικών καλλιτεχνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου