-->

Δευτέρα 25 Μαΐου 2015

Το πολιτικό έργο γράφεται με μια αφορμή, αλλά στοχεύει ευρύτερα!

Αισίως φτάσαμε στην 3η συλλογή έργων της ΤΕΚ

Η κοινωνική απελευθέρωση είναι μια υπόθεση που βρίσκεται στα δικά μας χέρια! Στα χέρια των εργαζομένων, των ανέργων, των νέων όλου του κόσμου. Τα τραγούδια που γράφουμε και βάζουμε στις συλλογές που εκδίδουμε, οι θεατρικές παραστάσεις που ανεβάζουμε, οι εκδηλώσεις που διοργανώνουμε, ΔΕΝ αφορούν μόνο ένα συγκεκριμένο γεγονός ή αγώνα... Ο στόχος είναι να συμβάλλουν από καλλιτεχνική σκοπιά, στην γενικότερη προσπάθεια κοινωνικής χειραφέτησης/απελευθέρωσης! 

Ο αγώνας των απεργών χαλυβουργών, η αντιφασιστική πάλη, οι αγώνες του παλαιστινιακού λαού είναι στιγμές μόνο, του συνολικού αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση. Αυτό θέλουν να εκφράσουν και οι 3 συλλογές που έχουμε εκδώσει μέχρι τώρα: 

https://www.youtube.com/user/TexniEnKinisei

ΤΕΚ - "Για όσο χρειαστεί... Μέχρι την Απελευθέρωση και την Επιστροφή"

Η νέα συλλογή έργων από την ΤΕΚ, είναι αφιερωμένη στον αγωνιζόμενο παλαιστινιακό λαό.

Τη συλλογή μπορείτε να την βρείτε και στον σύνδεσμο: http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/p/blog-page_32.html

Πέμπτη 21 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: 10ο Φεστιβάλ Πολιτιστικών Ομάδων Φ.Ε.Π.Α.

Είμαστε οι Πολιτιστικές Ομάδες της Φοιτητικής Εστίας του Πανεπιστημίου Αθηνών (Π.Ο.Φ.Ε.Π.Α.)και διοργανώνουμε και φέτος, όπως κάθε χρόνο, το 10o φεστιβάλ μας το οποίο θα πραγματοποιηθεί στις 22,23 και 24 Μαΐουστο χώρο των Εστιών, στην Πανεπιστημιούπολη Αθηνών.

Το φεστιβάλ στήνεται κάθε χρόνο από τις ίδιες τις πολιτιστικές ομάδες της Εστίας (θεατρική ομάδα, 2 χορευτικά τμήματα: λάτιν και παραδοσιακών χορών, χορωδία, κινηματογραφική ομάδα, ομάδα πολεμικών τεχνών, ομάδα γιόγκα), χωρίς κανένα οικονομικό αντίκρισμα (είσοδος δωρεάν, κανένας χορηγός, καμία επιχορήγηση από κανένα ίδρυμα ή το Πανεπιστήμιο). Οι ομάδες δε χρηματοδοτούνται ούτε από κάποιο επίσημο φορέα ούτε από χορηγούς. Στηριζόμαστε μόνο στη βοήθεια των φοιτητών και του κόσμου της γειτονιάς. 

Τετάρτη 20 Μαΐου 2015

Εργατική Λέσχη Κερατσινίου: "Η εργασία θα είναι ελεύθερη και το κάθε τι θα είναι τέχνη"

Η Εργατική Λέσχη Κερατσινίου-Δραπετσώνας σας προσκαλεί σε εκδήλωση-συζήτηση με θέμα "Ο Πολιτισμός και η Τέχνη των από κάτω". Θα παρέμβουν:
  • Γ.Ζιόβας-Ηθοποιός/Ποιητής
  • Α.Κασόλα-Σκηνοθέτης/Μέλος της ομάδας Πείρα(γ)μα
  • Σ.Τέσκος-Σκηνοθέτης
  • Εκπρόσωπος της "Τέχνη Εν Κινήσει- ΤΕΚ"
Μετά τη συζήτηση θα ακολουθήσει λαϊκό-παραδοσιακό γλέντι στην πλατεία, με τους Σεμέν και τις Ομάδες Χορού των Εργατικών Λεσχών Ν.Σμύρνης και Κερατσινίου-Δραπετσώνας

http://ergatikilesxi-kd.blogspot.gr/2015/05/blog-post_19.html
Χάρτης εδώ

Πέμπτη 14 Μαΐου 2015

Cine Strouga: "Arizona Dream"

Το αφιέρωμα στα όνειρα των παιδιών της άλλης Αμερικής στο θερινό σινεμά στην πίσω αυλή της Στρούγκας συνεχίζεται κι αυτή την εβδομάδα:
Κυριακή 17 Μάη: «Arizona Dream»
Εμίρ Κουστουρίτσα, 1992, διάρκεια 142΄
 

Ένας Εσκιμώος γυρίζει με το έλκηθρό του στο σπίτι με ένα φρεσκοπιασμένο ψάρι. Στο μεταξύ, ο Άξελ βάζει ετικέτες σε ψάρια στη Νέα Υόρκη, δουλεύοντας για έναν φυσιοδίφη, μέχρι που πρέπει να πάει στην Αριζόνα για τον γάμο του θείου του…  

Δεκελείας 116, Ν. Φιλαδέλφεια
Οι προβολές αρχίζουν στις 9 το βράδυ
Είσοδος ελεύθερη

Δικτύωση: Συγκέντρωση έξω από την Ισραηλινή πρεσβεία, Παρασκευή 15 Μάη, 6 μμ

15 Μάη είναι η μέρα της Νάκμπα, της μεγάλης Καταστροφής, η μέρα που εκατομμύρια Παλαιστίνιοι οδηγήθηκαν σε βίαιο ξεριζωμό από τις πατρογονικές τους εστίες, από τάγματα ένοπλων σιωνιστών τρομοκρατών, που δεν δίστασαν να εξοντώσουν χιλιάδες αμάχους, να σβήσουν Παλαιστινιακά χωριά και πόλεις από τον χάρτη, προκειμένου να δημιουργήσουν ένα ενιαίο πληθυσμιακά κράτος με συμπαγή εβραϊκό πληθυσμό, το κράτος του Ισραήλ. Φέροντας σε πέρας με σύστημα, προσχεδιασμένα και προμελετημένα το σιωνιστικό σχέδιο εθνικής εκκαθάρισης των Παλαιστινίων, οι πρώτοι ηγέτες του Ισραήλ έθεταν τα θεμέλια για την σταθεροποίηση του ιμπεριαλιστικού ζυγού στη Μέση Ανατολή. 67 χρόνια μετά την Νάκμπα, 6 εκατομμύρια Παλαιστίνιοι -εκ των οποίων τα 4,5 εκατομμύρια είναι δικαιούχοι αρωγής της UNRWA (Υπηρεσία Αρωγής του ΟΗΕ)- είναι πρόσφυγες από το 1948. Οι ξεριζωμένοι πρόσφυγες, φτωχοί αγρότες στην πλειοψηφία τους, εκτοπίστηκαν σε στρατόπεδα προσφύγων σε γειτονικές χώρες: στην Ιορδανία, το Λίβανο, τη Συρία, και αλλού, εκτοπίστηκαν και εσωτερικά στη Λωρίδα της Γάζας και την Δυτική Όχθη. 

Τετάρτη 13 Μαΐου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Την Παρασκευή 15 Μαϊου δημοσιεύεται στο διαδίκτυο, η νέα συλλογή της ΤΕΚ "Για όσο χρειαστεί... Μέχρι την Απελευθέρωση και την Επιστροφή"

Η νέα συλλογή είναι αφιερωμένη στην παλαιστινιακή αντίσταση 

Η 15η Μάη για τους όπου γης Παλαιστίνιους, συμβολίζεται με μια λέξη: Nakbah (Νάκμπα) που σημαίνει Καταστροφή. Είναι η μέρα στη διάρκεια της οποίας το 1948 οι Σιωνιστές εξαπέλυσαν την πρώτη τους δολοφονική επίθεση στα παλαιστινιακά εδάφη. Βομβάρδισαν χωριά, γκρέμισαν σπίτια, δολοφόνησαν εν ψυχρώ αμάχους, με στόχο να διώξουν τους Παλαιστίνιους από τις εστίες τους. Με αυτό τον τρόπο, δημιουργήθηκε το κράτος του Ισραήλ. Εκατοντάδες χιλιάδες Παλαιστίνιοι, διασκορπίστηκαν στις γύρω χώρες (Συρία, Λίβανο, Ιορδανία), αλλά και στα υπόλοιπα εδάφη της Παλαιστίνης (Δυτική Όχθη και Λωρίδα της Γάζας), όπου εξακολουθούν να ζουν ως σήμερα, 67 χρόνια μετά, σε καταυλισμούς προσφύγων.

Παρόλο που έχουν περάσει δεκαετίες από τότε, οι Παλαιστίνιοι δεν απεμπόλησαν ποτέ το δικαίωμά τους να επιστρέψουν στις πατρογονικές τους εστίες. Είναι η αντίσταση, με χιλιάδες νεκρούς, που κρατάει ακόμα ζωντανό το όραμα της επιστροφής των προσφύγων, το όραμα μιας ελεύθερης Παλαιστίνης. Και είναι αυτή η αντίσταση που έχει κάνει τον παλαιστινιακό λαό σύμβολο για όλους τους λαούς του κόσμου, φωτεινό φάρο αντίστασης και πάλης για λευτεριά. Σύμβολο στον αγώνα, ενάντια στον ιμπεριαλισμό, την καταπίεση και την εκμετάλλευση, για την αρμονική συνύπαρξη των λαών!  
Νίκη στον αγώνα του παλαιστινιακού λαού, για Απελευθέρωση και Επιστροφή! 

Με αφορμή τη φετινή Νάκμπα, η Τέχνη Εν Κινήσει παρουσιάζει την -αφιερωμένη στην παλαιστινιακή Αντίσταση και στον αγωνιζόμενο παλαιστινιακό λαό- συλλογή έργων:

"Για όσο χρειαστεί... 
Μέχρι την Απελευθέρωση και την Επιστροφή"

 Ολόκληρη η συλλογή θα αναρτηθεί στο διαδίκτυο την Παρασκευή 15 Μαϊου, ημέρα-επέτειος της Νάκμπα. Τη συλλογή θα την βρείτε στον σύνδεσμο: http://techni-en-kinisei.blogspot.gr/p/blog-page_32.html 

Τα έργα των καλλιτεχνών είναι τα εξής: 

1. Παράξενος: "Απ' το ποτάμι πίνω αίμα"

2. Υπεραστικοί: "Σπλάχνο της λευτεριάς" [Συμμετοχή: Παυλέας (JazzMatazz)]

3. Boxcar Betty: "A giant to withhold" [Συμμετοχή: Παύλος, Νίκος (Υπεραστικοί), Παυλέας (JazzMatazz)]

4. MC Yinka: "Γειτονιές"

5. Δημήτρης Καρούσος: "Κατάσταση πολιορκίας"

6. Revolted Masses: "Bloodshed in Eden"

Κυριακή 10 Μαΐου 2015

Εργατική Λέσχη Καλλιθέας: Κυριακή 10/5 στις 8:30 μ.μ. θεατρική παράσταση «Ο Μαρξ στο Σόχο»

Η Εργατική Λέσχη Καλλιθέας και η θεατρική ομάδα «Φάντης Μπαστούνι» την Κυριακή 10/5 στις 8:30 μ.μ. παρουσιάζουν το θεατρικό έργο του Howard Zinn, «Ο Μαρξ στο Σόχο» (διεύθυνση, Λασκαρίδου 134-Καλλιθέα). Η είσοδος είναι ελεύθερη. Λίγα λόγια για το έργο,σημείωμα του σκηνοθέτη: Ο “Μαρξ στο Σόχο”, μολονότι δεν προέρχεται από την πένα ενός επαγγελματία δραματουργού, αποτελεί ένα από τα πιο εμβληματικά έργα της εποχής μας, τουλάχιστον για όσους πιστεύουν ακόμα ότι το ριζοσπαστικό θέατρο δεν πέθανε.

Η φανταστική επιστροφή του Μαρξ στην πατρίδα του καπιταλισμού και η εξίσου φανταστική ανάκληση της συνάντησής του με τον Μπακούνιν στο σπίτι του πρώτου, αποτελούν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία για τον αναρχο-μαρξιστή Χ. Ζινν, προκειμένου να ανασυστήσει το ελευθεριακό αίτημα σήμερα. Το έργο είναι μακροσκελές, με διπλού χαρακτήρα ανάπτυξη (προσωπικές αναμνήσεις και επίκαιρη επαναστατική κριτική) κι έτσι επιλέξαμε να περιορίσουμε τη διάρκειά του. 

Ο Μαρξ συνδιαλέγεται με τα πρόσωπα που αγάπησε, καθώς και με αυτούς που τον ανάγκασαν να αποφανθεί: “εγώ δεν είμαι μαρξιστής!”. Συνεπώς, παρουσιάζονται παράλληλα ενδιαφέροντα στοιχεία από τη βιογραφία του και μια χαρτογράφηση των κινημάτων που σημάδεψαν την τύχη του ελευθεριακού κομμουνισμού. Επιλέξαμε μια λιτή σκηνική αναπαράσταση (χωρίς π.χ. οπτικοακουστικά μέσα), προκειμένου να αναδείξουμε τόσο τον θεατρικό λόγο όσο και την υποκριτική ως όπλο της κριτικής. 

Ο αυτοσχεδιασμός επάνω στην επικαιρότητα είναι περιορισμένος, καθώς το ίδιο το κείμενο είναι πλούσιο σε ιδέες προς αξιοποίηση. Καθαρά θεωρητικά, δόθηκε έμφαση στα Χειρόγραφα 1844 του Μαρξ, εφόσον αποτελούν το πιο σημαντικό ίσως έργο για την ιστορική εξέλιξη του μαρξισμού. Ο Μαρξ δεν εμφανίζεται σκηνικά ως “φάντασμα”, αλλά στον φυσικό του χώρο, ενώπιον των μαζών. Τέλος, σκηνοθετικά ο μονόλογος κορυφώνεται ακριβώς στα σημεία όπου ο πολιτικός λόγος αναδύεται μέσα από τον θεατρικό, δηλαδή το περιεχόμενο ορίζει τελικά τη μορφή του έργου”.

Πέμπτη 7 Μαΐου 2015

Απόψε αντιφασχεδιάζουμε → μικρό φεστιβάλ πειραματικής μουσικής για την οικονομική ενίσχυση της πολιτικής αγωγής κατά της Χρυσής Αυγής

 Πέμπτη 7 Μαΐου, από τις 19:00 @ Κέντρο Ελέγχου Τηλεοράσεων

Την Πέμπτη 7 Μαΐου ξαναρχίζει η δίκη των εγκληματιών της ναζιστικής οργάνωσης Χρυσή Αυγή. Η παρουσία του αντιφασιστικού κινήματος έξω από το χώρο διεξαγωγής της δίκης είναι απαραίτητη. Εξίσου αναγκαία όμως είναι και η στήριξη της πρωτοβουλίας των δικηγόρων της πολιτικής αγωγής, οι οποίοι έχουν επιφορτιστεί με το δύσκολο έργο να παλέψουν νομικά τη βαρβαρότητα και τη λάσπη των δολοφόνων της νεοναζί συμμορίας που απολαμβάνουν καταχρηστικά τα προνόμια ενός «νόμιμου πολιτικού κόμματος».

Τρίτη 5 Μαΐου 2015

«Η πόλη στο σταυροδρόμι της ιστορίας» (και της λογοκρισίας)

ΠΡΙΝ

της Μαριάννας Τζιαντζή

 Το λογοκριμένο έργο του Μάικ Έιλγουιτς αποτελείται από τέσσερα πάνελ που αφηγούνται τους αγώνες, τις θυσίες, τις ελπίδες και τις δυνατότητες της αμερικανικής εργατικής τάξης: το παρελθόν, το παρόν και το (μη καπιταλιστικό) μέλλον της.

Η περίπτωση λογοκρισίας που παρουσιάζουμε έχει ιδιαίτερο ενδιαφέρον, πρώτον, γιατί αποσιωπήθηκε ακόμα και από προοδευτικά ΜΜΕ και, δεύτερον, γιατί ασκήθηκε σε βάρος του Μάικ Έιλγουιτς, ενός καταξιωμένου αμερικανού εικαστικού καλλιτέχνη κι ενός εμβληματικού έργου του που επρόκειτο να αναρτηθεί στο Μουσείο της Πόλης της Νέας Υόρκης. Ο Έιλγουιτς είναι γνωστός για τις μεγάλες τοιχογραφίες του που ακολουθούν την παράδοση των τριών μεγάλων Μεξικανών «μουραλίστας» (Ριβέρα, Σικουέιρος και Ορόσκο).