-->

Πέμπτη 29 Οκτωβρίου 2015

Θέατρο: Ομάδα quilombola (*) / physicaltheater "Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι (**) : Η συνέντευξη”

"Ιθαγενείς κανίβαλοι, αρσενικοί και θηλυκοί. Μια μοναδική αποικία αυτής της πιο άγριας, παράξενης και δύσμορφης φυλής, που βγήκε από τα βάθη των άγριων τόπων. Η κατώτατη κατηγορία της ανθρωπότητας". Πώς μια διάλεξη για την ανωτερότητα του “δυτικού πολιτισμού “ καταλήγει στην απομυθοποίηση και απορύθμισή του. Πώς μια αιχμαλωσία γίνεται τόπος συνάντησης όσων αισθάνονται ακόμα ελεύθεροι. 

Οι κάτοικοι μιας άγριας φυλής της Πολυνησίας δίνουν συνέντευξη σε μια Ευρωπαία δημοσιογράφο. Σχολιάζουν το σύγχρονο δυτικό πολιτισμό, τις συνήθειες, την ιδεολογία και εντέλει την ίδια μας την ύπαρξη. Καθρεφτιζόμαστε στα μάτια αυτών που συνήθως καθρεφτίζουν τη φύση.

Η παράσταση είναι work in progress του εργαστηρίου σωματικού θεάτρου που συντονίζει η Νέλλη Πουλοπούλου στο Quilombo Centro Cultural και εντάσσεται σε ένα σχέδιο έρευνας με τίτλο “Shake the datas”. Έχει θέμα την αλλοτρίωση και κεντρικό ερώτημα το πως μπορεί κανείς να ταρακουνήσει τα προσωπικά και κοινωνικά δεδομένα σε μια προσπάθεια αναθεώρησής τους. Η ομάδα σε συνεργασία με την “Κίνηση Καλλιτεχνών με Αναπηρία” στα πλαίσια του “Shake the datas” και του “Αντιφασιστικού Φεστιβάλ Παραστατικών Τεχνών” έχει παρουσιάσει την παράσταση “Ανθρώπινοι ζωολογικοί κήποι: Το κλουβί”.

Δραματουργία: Ομάδα quilombola
Σύλληψη, σκηνοθεσία: Νέλλη Πουλοπούλου
Βοηθός σκηνοθέτη: Χριστιάννα Ζησιμοπούλου
Φωτισμοί: Αδάμ Τσαπέκος
Χειρισμός φωτισμών – Αφίσα: Αγγελική Λυμπεροπούλου
Παραγωγή: Quilombo Centro Cultural


Παίζουν:
Αμπντούλ Ναζαρί
Βίκυ Πάντζιου
Γεράσιμος Ζερβός
Δημήτρης Αποστολόπουλος
Νέλλη Πουλοπούλου
Σέργιος Κομπόγιωργας
Χρήστος Καρυστινός
Χριστίνα Παπαδημητρίου


3rd Handmade & Recycled Theater Festival
30/10 Ώρα: 21:30
31/10 Ώρα: 21:30
1/11 Ώρα: 19:00


Τεχνοχώρος Φάμπρικα (Μεγάλου Αλεξάνδρου 125 & Ευρυμέδοντος-Κεραμεικός). Είσοδος ελεύθερη‐ Ελεύθερη συνεισφορά. Υποχρεωτική κράτηση θέσεων: 210 3411651
______________________
(*) Quilombolas λέγονται οι κάτοικοι των Quilombo που ήταν καταφύγια σκλάβων δραπετών στην αποικιοκρατούμενη Βραζιλία.
(**) Οι ανθρώπινοι «ζωολογικοί» κήποι, που ονομάζονταν επίσης «εθνολογικές εκθέσεις» ή «Negro Villages», ήταν περιφραγμένα θεματικά πάρκα στα οποία εκτίθονταν δημόσια ζωντανοί άνθρωποι τον 18ο, τον 19ο και στις αρχές του 20ου αιώνα. Αυτό συνέβαινε ώστε να αναδειχθούν οι πολιτιστικές διαφορές μεταξύτου δυτικού πολιτισμού και των ιθαγενών. Πολλά εκατομμύρια Ευρωπαίων και Αμερικανών επισκέφτηκαναιχμάλωτους Ζουλού, Σενεγαλέζους, Λάπωνες, Πυγμαίους, Νούβιους, Εσκιμώους, Καλμούχους, βουδιστές μοναχούς, Σουδανούς και Ινδιάνους, τους οποίους παρουσίαζαν ως εξωτικά είδη. Τους Αφρικανούς τους φωτογράφιζαν δίπλα σε πιθήκους και χιμπατζήδες, για να δείξουν στους επισκέπτες ότι ήταν πιο συγγενείς με τα ζώα παρά με τον άνθρωπο. Αυτό σταμάτησε στο Β' Παγκόσμιο Πόλεμο. Για τα ζώα το μαρτύριο συνεχίζεται.

Τρίτη 27 Οκτωβρίου 2015

Η Θάτσερ Της Σελήνης

Χρήστος Θηβαίος: Ένας χορτάτος καλλιτέχνης μιλά στους πεινασμένους και τους εγκαλεί λέγοντάς τους, πως δεν πρέπει να τρώνε κάθε μέρα αρνί, μπορούν να τρώνε και παξιμάδια! Να, η απάντηση:

Τετάρτη 21 Οκτωβρίου 2015

Κόντρα: Η ΤΡΙΛΟΓΙΑ ΤΟΥ ΜΑΞΙΜ, ΠΡΟΒΟΛΕΣ & ΣΥΖΗΤΗΣΕΙΣ

Τιμώντας την 98η επέτειο της Οκτωβριανής Επανάστασης επιστρέφουμε στην περίφημη Τριλογία του Μαξίμ (1935-1939) των πρωτοπόρων κινηματογραφιστών Γκριγκόρι Κοζίντσεφ και Λεονίντ Τράουμπεργκ. 80 χρόνια μετά την πρώτη προβολή τους, οι τρεις αυτές ταινίες εξακολουθούν να αποτελούν σημείο αναφοράς για το σοβιετικό αλλά και τον παγκόσμιο κινηματογράφο, δρέποντας δάφνες ακόμη και από τους ιδεολογικούς πολέμιούς τους. Παρακολουθώντας την αριστοτεχνικά δομημένη πορεία του νεαρού προλετάριου Μαξίμ, ο οποίος από απολίτικος εργάτης εξελίσσεται σε πρωτοπόρο μπολσεβίκο, επαναστάτη και αγωνιστή, βλέπουμε την ιστορία των ανθρώπων που αποτέλεσαν τη «μαγιά» της Επανάστασης του 1917 και της μετέπειτα σοσιαλιστικής οικοδόμησης. 

Δευτέρα 19 Οκτωβρίου 2015

Συναυλιακές δραστηριότητες πολιτικού/πολιτιστικού περιεχομένου, από το Κοινωνικό Κέντρο Βύρωνα

Local Act, ή αλλιώς, πώς η μουσική δημιουργία και έκφραση ενδυναμώνουν τις έννοιες της αλληλεγγύης και της διεκδίκησης σε κάθε γειτονιά.

Με πρωτοβουλία του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα (Κ.Π.Κ.Β.) και των ανθρώπων που το στηρίζουν, η κίνηση της Local Act είναι γεγονός! Η Local Act είναι μία ομάδα στο πλαίσιο του Κοινωνικού Κέντρου Βύρωνα, η οποία θα διοργανώνει ανά 15ήμερο συναυλιακές δράσεις στην Λαμπηδόνα. Ύστερα από ανοιχτό κάλεσμα στους καλλιτέχνες και στα συγκροτήματα της ευρύτερης περιοχής, ξεκινά μια διαδικασία που στόχο έχει να συσπειρώσει κάθε δημιουργική και μουσική φωνή που δρα στις γειτονιές αυτές, γύρω από έναν χώρο όπου, εκτός όλων των άλλων, επιχειρείται να αναδειχθεί και μία εναλλακτική πρόταση κοινωνικής οργάνωσης μέσα από την αυτοοργάνωση, την ισότιμη συμμετοχή και την αλληλεγγύη. 

Επιπλέον, με την Local Act γίνεται μια προσπάθεια να αναδειχθεί τόσο η ανάγκη σύνδεσης της τέχνης με τους κοινωνικούς αγώνες όσο και η ανάγκη συλλογικοποίησης της καλλιτεχνικής δράσης. Ακόμα, σημαντική είναι η ενίσχυση της τοπικής μουσικής παραγωγής που παράγεται κυρίως, από κοινωνικά ενεργούς ανθρώπους και δεν πραγματώνεται με κυρίαρχους τους όρους της εμπορευματοποίησης.

Έτσι, η προσπάθεια αυτή είναι ανάγκη να υλοποιηθεί δίχως χορηγούς ή κρατικές/δημοτικές επιχορηγήσεις, ενάντια στη λογική της ιδιωτικοποίησης/εμπορευματοποίησης στην Τέχνη, πάντοτε με κύριους συντελεστές τους εργαζόμενους, τους άνεργους και τους νέους της περιοχής και πάντοτε κοντά στην ντόπια καλλιτεχνική παραγωγή.

Η συναυλιακή δράση της Local Act ξεκινάει την Κυριακή 25 Οκτώβρη. Πρόγραμμα συναυλιών:

Κυριακή 25 Οκτώβρη: Magic de Spell, Μητέρα Φάλαινα Τυφλή,Υπεραστικοί
Κυριακή 8 Νοέμβρη: The Cave Children, Leaving Tomorrow
Κυριακή 22 Νοέμβρη: Deux Points, Freq Professors
Κυριακή 6 Δεκέμβρη: JK One & dj Wheel M., KinGorilla8
Κυριακή 20 Δεκέμβρη: Earth of Distrust, Flesh of Gaia, Lavalanche


Λαμπηδόνα, Άλσος Αγ. Τριάδας, Βύρωνας. Οι συναυλίες ξεκινούν στις 8.00 μμ. Είσοδος ελεύθερη, προαιρετική οικονομική ενίσχυση 

www.facebook.com/byronlocalact

Επικοινωνία-Συμμετοχές:byron.local.act@gmail.com

Κυριακή 18 Οκτωβρίου 2015

Υπεραστικοί: Σπλάχνο της λευτεριάς

Νέο τραγούδι των Υπεραστικών το οποίο περιέχεται στη συλλογή της ΤΕΚ "Για όσο χρειαστεί, μέχρι την Απελευθέρωση και την Επιστροφή":

Τρίτη 13 Οκτωβρίου 2015

Μάγδα, μάνα μας...*

Μάγδα, μάνα μας,
Όλων μας, 
Της δύναμης μας απέμεινε να παλεύουμε,
Της ξερής ομορφιάς και της λαϊκής συγκίνησης μας,
Της περήφανης κουλτούρας των από κάτω,
που την φανερώνεις πλούσια, διαυγή, και 
κοφτερή.


Μάγδα, μάνα όλων μας.

Συνειδητή μάνα του σκοτωμένου αδερφού μας.-
Δεν έτυχε να βγει από τα σωθικά σου.
Τον γέννησες επίτηδες.

Μάγδα, μάνα του ιστορικού μας σθένους,
Πάνω στο σπαραγμό σου, το βλέπουμε μπροστά μας.
Κουβαλώντας στα χέρια σου το χρόνο ολόκληρο,
και τη στιγμή που έγινε, κι έσχισε το χρόνο στα δύο.
 


Με κόκκινα τα μάτια από το δίκιο,
με οργή που στριμώχνεται ανάμεσα στο στόμα σου,

σηκώνεις με τα δόντια τα βουνά του πόνου σου,
για να δούμε το κουράγιο που εσύ μας δίνεις.

Μάγδα, μάνα μου.


* ...με αφορμή την κατάθεση στη δίκη των νεοναζί της Χρυσής Αυγής, της μητέρας του δολοφονημένου Παύλου Φύσσα...

Παύλος Κατσιβέλης (Παυλέας)

Πέμπτη 8 Οκτωβρίου 2015

Social Waste & Κωσταντής Παπακωνσταντίνου - Ποτοσί ft DJ Magnum

Ένα τραγούδι αφιερωμένο στον αγώνα των κατοίκων της Χαλκιδικής εναντίον της εξόρυξης χρυσού και της λεηλασίας της φύσης της περιοχής:

Τετάρτη 30 Σεπτεμβρίου 2015

LOCAL ACT: Δεκαπενθήμερη συναυλιακή δράση του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα

Μια από τις κατευθύνσεις των κοινωνικών κέντρων είναι η ανασύσταση του κοινωνικού ιστού σε μια ποιοτικά ανώτερη βάση. Έτσι, τα κοινωνικά κέντρα λειτουργούν ως "εργαστήρια", όπου, εκτός των άλλων, δοκιμάζονται και άλλου τύπου σχέσεις - αντιπαραθετικές προς την κυρίαρχη αντίληψη - που αμφισβητούν την κυριαρχία του εμπορευματικού πλαισίου, αντιπαλεύουν τη λογική της ανάθεσης και, γενικότερα, δοκιμάζουν στοιχεία από τη μελλοντική κοινωνία που οραματιζόμαστε. Το Κοινωνικό Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα (ΚΠΚΒ) έχει κατακτήσει ένα σημαντικό επίπεδο ωριμότητας, οργάνωσης αλλά και αναγνώρισης και μπορεί να παίξει έναν αναβαθμισμένο ρόλο στον διαρκή αγώνα για την κοινωνική χειραφέτηση των κατοίκων της περιοχής στις συγκεκριμένες ιστορικές και κοινωνικές συνθήκες. Ένα τμήμα της παρέμβασης στη συνείδηση της τοπικής κοινωνίας επιδιώκεται να γίνει μέσω σχεδιασμένων και προγραμματισμένων πολιτιστικών δράσεων. 

Τρίτη 29 Σεπτεμβρίου 2015

ΑΛΛΗΛΕΓΓΥΗ ΣΤΗΝ ΕΡΓΑΤΙΚΗ ΛΕΣΧΗ ΠΕΡΙΣΤΕΡΙΟΥ


Καταγγέλλουμε με τον πιο κατηγορηματικό τρόπο τη στοχοποίηση της Εργατικής Λέσχης Περιστερίου από την αστυνομία. Το τελευταίο διάστημα σημειώνονται συνεχείς οχλήσεις των μελών της από την ασφάλεια Περιστερίου που «αναζητά» στοιχεία σε σχέση με το μισθωτήριο της Λέσχης, με τον κόσμο που δραστηριοποιείται σε αυτήν, με τις δραστηριότητές της, ενώ αφήνονται υπαινιγμοί για δήθεν φορολογικές και άλλου τύπου παραβάσεις. Μάλιστα σε πρόσφατη επικοινωνία μελών της Λέσχης με την αστυνομική διεύθυνση Περιστερίου τονίστηκε πως υπάρχει άνωθεν (!!!) εντολή για έλεγχο της λειτουργίας της.

Η Εργατική Λέσχη Περιστερίου είναι μια συλλογικότητα εργαζομένων, ανέργων, νέων που στα δύο χρόνια της δράσης της στο Περιστέρι έχει δείξει με τη δράση της με ποιους είναι: 

  •   είναι με τα συμφέροντα του κόσμου της δουλειάς, που πλήττεται από την πολιτική των μνημονίων,
  •  είναι με τους χιλιάδες νέους που στοιβάζονται στις ουρές του ΟΑΕΔ ή αναζητούν ένα κομμάτι ψωμί στα πεντάμηνα προγράμματα μισοεργασίας-μισοανεργίας και ανακύκλωσης των ανέργων,
  • είναι στο πλευρό των φτωχών, των απολυμένων, των καθημαγμένων από την κρίση γονιών και στο πλευρό των παιδιών τους, των μαθητών «ενός κατώτερου θεού», που με τα δωρεάν μαθήματα αλληλεγγύης της Λέσχης διεκδικούν με καλύτερους όρους το δικαίωμα στη μόρφωση
  • είναι με όσους αναζητούν έναν άλλο πολιτισμό κόντρα στην κυρίαρχη αποχαύνωση των ΜΜΕ, οργανώνοντας προβολές ταινιών, συζητήσεις, λογοτεχνικές βραδιές.

Δευτέρα 28 Σεπτεμβρίου 2015

Tο αντάρτικο τραγούδι Θεματολογία, δημιουργοί, τρόποι διάδοσης (Α' ΜΕΡΟΣ)


της Νατάσας Κεφαλληνού

Παρακάτω θα προσπαθήσουμε να σκιαγραφήσουμε την ιστορία του «αντάρτικου τραγουδιού» που εμφανίστηκε την περίοδο της Κατοχής. Πρόκειται για καλλιτεχνική δημιουργία που κάλυψε τις ανάγκες του απελευθερωτικού αγώνα, εξέφρασε τη λαϊκή αντίσταση ενάντια στις κατοχικές δυνάμεις και παράλληλα αποτέλεσε το ίδιο πράξη αντίστασης. Το δίπολο Κατοχή-Αντίσταση δημιούργησε νέες δυναμικές στην ελληνική κοινωνία. Η πολιτική, εκείνη την εποχή, έπαψε να είναι αφηρημένο πάρεργο για φιλόδοξους άνδρες ή για τη σπουδαγμένη διανόηση· έγινε για εκατομμύρια ανθρώπους (άντρες και γυναίκες) ένα μέσο για την τελική λύτρωση από τα αίτια και τις συνέπειες ενός κόσμου που επιδίδονταν στην καταστροφή και την τρομοκρατία. Το εαμικό κίνημα αποτέλεσε μια από τις πιο έντονες εκδηλώσεις ριζοσπαστικής ρήξης με τις καθιερωμένες πολιτικές παραδόσεις, που ενέπνευσε ο Β’ Παγκόσμιος Πόλεμος μέσα και έξω από την Ευρώπη.[i]  Ο πολιτικο-κοινωνικός ριζοσπαστισμός που εκδηλώθηκε εντός του ΕΑΜ-ΕΛΑΣ την περίοδο αυτή έψαχνε νέες «γλώσσες» για να εκφραστεί. Σε αυτό το πλαίσιο διάφοροι έλληνες λόγιοι, συμμετέχοντες στην Αντίσταση, έγραψαν τραγούδια για τα βιώματα της Κατοχής. Αυτές οι λόγιες δημιουργίες, που τραγουδήθηκαν από τα χείλη των ανταρτών στα βουνά, μαζί με τα τραγούδια που έφτιαξαν ανώνυμοι αγωνιστές συγκροτούν το «αντάρτικο τραγούδι».