-->

Παρασκευή 29 Ιανουαρίου 2016

Σήμερα 7:30 μμ., μπροστά από το Εθνικό Θέατρο: ΟΧΙ στην λογοκρισία!

Έγινε και αυτό! Στην Ελλάδα του 2016 και της "δεύτερης φοράς Αριστεράς", κατεβαίνει θεατρικό έργο επειδή το περιεχόμενό του κρίνεται επικίνδυνο για τη δημόσια τάξη. Η απαγόρευση της θεατρικής παράστασης "ισορροπία του Νας", συνιστά πράξη λογοκρισίας. Υπεύθυνοι δεν είναι οι μουλάδες του ISIS, αλλά ο γνωστός ακροδεξιός συρφετός του "αντιτρομοκρατικού" σκοταδισμού, όλοι αυτοί οι κατ' επάγγελμα ανησυχούντες για την "ασφάλεια". Όπως πάντα, στο πλευρό τους οι ΗΠΑ και τα καθεστωτικά ΜΜΕ. Όπως πάντα επίσης, η κυβέρνηση αποδείχθηκε συνένοχη στην λογοκρισία.

Είναι φανερό ότι όσο δεν αντιστεκόμαστε στους τραμπούκους, τόσο αυτοί θα αποθρασύνονται. Για αυτό να δώσουμε μαζικά το παρών, σήμερα Παρασκευή στις 7:30 μμ., μπροστά από το Εθνικό Θέατρο (Αγίου Κωνσταντίνου 22) για να πούμε ένα μεγάλο ΟΧΙ στη λογοκρισία και την τρομοϋστερία.

Πέμπτη 28 Ιανουαρίου 2016

ΘΙΑΣΟΣ "ΕΝ ΕΞΑΛΛΩ"- ΑΛΜΑΝΑΚ της Μαριάννας Κάλμπαρη

Ο Θίασος «εν Εξάλλω» παρουσιάζει το θεατρικό έργο της Μαριάννας Κάλμπαρη «ΑΛΜΑΝΑΚ» στο Studio Μαυρομιχάλη (Μαυρομιχάλη 134, Αθήνα, τηλ. 210 6453330). Το Αλμανάκ είναι ένα βιβλίο αναμνήσεων. Μια καταγραφή ημερομηνιών που αξίζει να μείνουν στην ιστορία. Τι θα γράφουν για εμάς τα τεύχη του μέλλοντος; Τι θα πρέπει να θυμόμαστε και τι όχι; Στην Ελλάδα που ξημερώνει, ποιές ημερομηνίες αξίζει να φυλάξουμε και ποιές επετείους να γιορτάσουμε;
Ποιός είναι ο ρόλος της τέχνης, της μνήμης και της ιστορίας σε μια χώρα όπου χάνονται τα πάντα;

Τετάρτη 27 Ιανουαρίου 2016

Κατεβαίνει η παράσταση από το Εθνικό με αποσπάσματα από κείμενα του Σάββα Ξηρού

MusicPaper

Μετά τις αντιδράσεις που προκλήθηκαν από την επιλογή της Πειραματικής Σκηνής του Εθνικού Θεάτρου να ανεβάσει παράσταση στην οποία περιλαμβάνονται αποσπάσματα από το βιβλίο του καταδικασμένου της 17 Νοέμβρη, Σάββα Ξηρού, η παράσταση κατέβηκε! Πρόκειται για την παράσταση της Πηγής Δημητρακοπούλου «Ισορροπία του Νας» και η κουβέντα που θα ξεκινήσει από δω και πέρα θα είναι μάλλον ακόμα μεγαλύτερη. Διαβάστε την ανακοίνωση του Εθνικού Θεάτρου ΕΔΩ. Η τοποθέτηση της Πηγής Δημητρακοπούλου ΕΔΩ.

Κυριακή 3 Ιανουαρίου 2016

Π.Μ.Σ.: Ανακοίνωση για τις εξελίξεις στην ΕΡΤ

«ΠΑΝΕΛΛΗΝΙΟΣ ΜΟΥΣΙΚΟΣ ΣΥΛΛΟΓΟΣ»

Σαπφούς 10 -Αθήνα,

τηλ.: 210.3213694,
φαξ: 210.3240827
Website : www.pmu.gr 
e-mail: pmu@pmu.gr
                                                        28/12/2015

Οι εποχές των μεγάλων διακηρύξεων για ΕΡΤ της «ακηδεμόνευτης» δημοσιογραφίας και του Πολιτισμού προσγειώνονται ανώμαλα στην ανάγκη στήριξης μιας σκληρής κυβερνητικής πολιτικής και ενός πολύ μικρού προϋπολογισμού για να καλυφθούν οι διευρυμένες πολιτιστικές ανάγκες του λαού μας. Η Διοίκηση της ΕΡΤ για πρώτη φορά στην ιστορία των δύο Ορχηστρικών της Συνόλων προχωρά σε λειτουργική συγχώνευσή τους για να καλύψει την παραγωγή της Ορχήστρας Σύγχρονης Μουσικής στις 30/12/2015 στο Θέατρο Badmington. Μάλιστα ο λόγος που επικαλούνται γι’ αυτή την κίνηση είναι η «λογική» του χαμηλού κόστους λειτουργίας της ΕΡΤ, που σύμφωνα με τα λόγια τους είναι αίτημα των φτωχών και των ανέργων που πληρώνουν το ανταποδοτικό για την ΕΡΤ στο λογαριασμό της ΔΕΗ.

Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου 2015

Θεατρική παράσταση "Πλην όμως" στη Στρούγκα

Θεατρική παράσταση "Πλην όμως..." από την ακτιβιστική ομάδα Θεάτρου του Καταπιεσμένου(ΘτΚ)  

Κυριακή 13 Δεκέμβρη, στις 8 μμ., στον χώρο της Στρούγκας.


“Είσαι έτοιμος να δώσεις τα πάντα για την δουλειά σου; Εργοδοτική αυθαιρεσία, τρομοκράτηση των εργαζομένων, καταστρατήγηση εργατικών δικαιωμάτων και επιδείνωση των όρων εργασίας. Υπάρχει αντίλογος; Η νέα μας παράσταση διεκδικεί πίσω τα δικαιώματα που έγιναν πολυτέλειες.”

ΕΙΣΟΔΟΣ ΕΛΕΥΘΕΡΗ!

Τετάρτη 2 Δεκεμβρίου 2015

Προβολή του ντοκιμαντέρ "Η μάχη της Χιλής"

Η ομάδα κινηματογραφικών προβολών του Κοινωνικού Κέντρου Βύρωνα σε συνδιοργάνωση με την Ανοιχτή Συνέλευση Μηχανικών, σας καλεί να συμμετάσχετε στην προβολή του πολύ καλού και επίκαιρου ντοκιμαντέρ "Η μάχη της Χιλής" του Patricio Guzman (1977). Το ντοκιμαντέρ θα προβληθεί σε τρεις συνέχειες, Πέμπτη 3 Δεκεμβρίου, Παρασκευή 4 και Πέμπτη 10 Δεκεμβρίου, στη Λαμπηδόνα. Μετά το τέλος της 3ης προβολής θα ακολουθήσει συζήτηση. ώρα έναρξης προβολών: 9 μμ.

Λίγα λόγια για το ντοκυμαντέρ: Το 1973 ο Chris Marker στέλνει στον Patricio Guzmán πακεταρισμένο ασπρόμαυρο φίλμ. Ο τριανταδιάχρονος τότε χιλιανός σκηνοθέτης, με την πολύτιμη συνεισφορά του Γάλλου συναδέλφου του, μία Éclair κάμερα, μία συσκευή εγγραφής ήχου Nagra και ένα πενταμελές συνεργείο, δημιουργεί την Μάχη της Χιλής χωρισμένη σε τρία μέρη (Η εξέγερση της αστικής τάξης, Το πραξικόπημα, Η δύναμη του λαού) -ένα βαθιά πολιτικό ντοκιμαντέρ, μοναδικής αισθητικής και στυλιστικής πρωτοπορίας.

Το ντοκιμαντέρ του Guzmán εξιστορεί ενδελεχώς το χρονικό της εκλογής του αριστερού σοσιαλδημοκράτη Σαλβαδόρ Αλιέντε και της Λαϊκής Ενότητας στην κυβέρνηση της Χιλής. Εξιστορεί τις αυταπάτες σχετικά με τον ειρηνικό δρόμο προς τον σοσιαλισμό, τους αγώνες του λαϊκού κινήματος για κοινωνική δικαιοσύνη, την οργανωμένη αντίσταση του λαού στις επιθέσεις των καπιταλιστικών-εντός και εκτός Χιλής- κέντρων στην κυβέρνηση και εντέλει το πραξικόπημα Πινοσέτ.

Ρίχνοντας φως σε όλες τις σκοτεινές πτυχές των γεγονότων, ο Χιλιανός ντοκιμαντερίστας μας παραδίδει μια τοιχογραφία της εποχής, όχι σαν μια πανοραμική ματιά στην ιστορία, αλλά αποκαλύπτοντας τα αίτια των συμβάντων. Επίκαιρος όσο ποτέ -εν μέσω μιας παγκόσμιας καπιταλιστικής κρίσης που έχει εξαντλήσει τις αντοχές των λαών- μας υπενθυμίζει πως οι τύχες μας βρίσκονται στα χέρια μας και μας ωθεί να αντιληφθούμε ότι η βάση των λαϊκών κινημάτων πρέπει να είναι η δημοκρατία και ο αγώνας για την μέχρι τέλους ανατροπή της καπιταλιστικής τάξης πραγμάτων.

Δανειζόμενος πολλά στοιχεία από το σινεμά βεριτέ- βρίσκοντας όμως το προσωπικό του ύφος- ο Patricio Guzmán μας χάρισε ένα επικό ντοκιμαντέρ, που τον τοποθετεί επάξια δίπλα στους μεγάλους δημιουργούς του είδους όπως οι Chris Marker, Peter Watkins και D. A. Pennebak.

Παρασκευή 27 Νοεμβρίου 2015

Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17, της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου | ερμηνεύουν: Ηλιάνα Μαυρομάτη - Ισίδωρος Πάτερος

            Η παράσταση Αθηνά Χατζηεσμέρ, ετών 17 σε κείμενο της Θαλασσιάς Αντωνοπούλου, ανεβαίνει για λίγες παραστάσεις στη Σκηνή Black Box του Επί Κολωνώ.  Η παράσταση έκανε πρεμιέρα το Σάββατο 14 Νοεμβρίου 2015 και θα διαρκέσει μέχρι την Κυριακή 17 Ιανουαρίου 2016.

Παιδί προσφύγων από την Ιωνία, η Αθηνά Χατζηεσμέρ ή Εσμερίδου
γεννήθηκε το 1927 και έζησε στον Ταύρο. Έφηβη ακόμα, οργανώθηκε στην ΕΠΟΝ και αγωνίστηκε μαζί με χιλιάδες νέους για μια ελεύθερη από τους φασίστες κατακτητές Ελλάδα και μια πιο δίκαιη κοινωνία. Στις 2 Οκτωβρίου 1944, στα 17 της χρόνια, και, αφού βασανίστηκε για να καταδώσει τους συναγωνιστές της, εκτελέστηκε από τους Γερμανούς στο σκοπευτήριο της Καισαριανής, λίγες μέρες πριν την αποχώρηση των κατοχικών στρατευμάτων  από την Αθήνα.

Τέσσερις νέοι καλλιτέχνες, με όχημα την ιστορία της Αθηνάς, συμπράττουν και συνομιλούν με το νέο άνθρωπο εκείνης της εποχής,  ερευνώντας τις συνθήκες και το ήθος που οδηγούν στην αντίσταση και την επανάσταση.

Μέσα από τις αναμνήσεις, τις σκέψεις, τις αισθήσεις και τις μουσικές
παρακολουθούμε τις άχρονες στιγμές που συνθέτουν το ψυχικό και το
πνευματικό τοπίο της Αθηνάς. Ένα σώμα που έχει υποστεί βασανισμό και επανατοποθετείται στον χώρο και στον χρόνο. Ένα πνεύμα που ανατροφοδοτείται από την αγάπη για τη ζωή και δυναμώνει με το όραμα της απελευθέρωσης:

«Έρχεται η απελευθέρωση, σιμώνει! Και τότε στα γαλάζια ταμπελάκια των δρόμων θα μπουν τα ονόματα των δικών μας ηρώων. Οδός Ηλέκτρας Αποστόλου, οδός Νικόλαου Σουκατζίδη, οδός Γιάννη Ιωακειμίδη ετών 17. Και σαν περάσει λίγος καιρός ακόμη, θ’ αλλάξουν κι αυτά μαζί μ’ ολάκερο τον κόσμο. Ανάγκη για ήρωες δε θα υπάρχει πια. Τα παιδιά θα παίζουν μπάλα στη συμβολή των δρόμων ευτυχίας και λαού».

Τον ρόλο της Αθηνάς θα ερμηνεύσει η Ηλιάνα Μαυρομάτη, μαζί της στη σκηνή και ο μουσικοσυνθέτης Ισίδωρος Πάτερος. Το έργο υπογράφει η Θαλασσιά Αντωνοπούλου.

Συντελεστές

                                                   Κείμενο:    Θαλασσιά Αντωνοπούλου
                                            Σκηνοθεσία:    Φαίδρα Σούτου, Ηλιάνα Μαυρομάτη,
                                                                    Ισίδωρος Πάτερος
                       Καλλιτεχνικός σύμβουλος:  Σάββας Στρούμπος
                 Δραματουργική επεξεργασία:    Η ομάδα
                              Πρωτότυπη Μουσική:    Ισίδωρος Πάτερος
                                  Επιμέλεια Κίνησης:    Φαίδρα Σούτου
                                              Κοστούμια:    Λένα Καφαντάρη
                                                Φωτισμοί:    Δημήτρης Σταμάτης
                                         Φωτογραφίες:    Μυρτώ Κουτούλια
                                                   Τρέιλερ:    Σήφης Στάμου
                                                               
                                                               
Ερμηνεύουν 

   Ηλιάνα Μαυρομάτη, Ισίδωρος Πάτερος

Πέμπτη 26 Νοεμβρίου 2015

Κοινωνικό Κέντρο Βύρωνα: Συζητήσεις στο Ανοιχτό Κοινωνικό Πανεπιστήμιο κάθε Κυριακή. Τωρινή ενότητα: "Τέχνη και λαϊκή κουλτούρα"

Την Κυριακή 29-11 στις 11 πμ., στην Λαμπηδόνα ξεκινάει η ενότητα «Τέχνη και Λαϊκή Κουλτούρα». Η πρώτη παράδοση έχει τίτλο «εισαγωγή στην Ανθρωπολογία της Τέχνης» και εισηγητής θα είναι ο Σωτήρης Δημητρίου. Ακολουθεί ολόκληρη η εισήγηση: 

ΑΝΘΡΩΠΟΛΟΓΙΑ ΤΗΣ ΤΕΧΝΗΣ: ΕΙΣΑΓΩΓΗ

1. Πώς Διαμορφώθηκε η θεωρία για την τέχνη, η αισθητική
 

Η τέχνη δεν συνιστά καθολικό φαινόμενο της ανθρωπότητας –όπως είναι το εργαλείο, η γλώσσα, η συγγένεια, ο καταμερισμός κ.ά. Υπάρχουν κοινωνίες που δεν έχουν ονομασία για την τέχνη, όπως επίσης και κοινωνίες που δεν έχουν ούτε τέχνη, όπως π.χ. η αρχαία Σπάρτη. Η τέχνη δεν είναι ούτε και αιώνιο στοιχείο. Έχει στενή εξάρτηση με την κουλτούρα της κοινωνίας που την παράγει, γι’ αυτό κάθε πολιτισμός δεν κατανοεί την τέχνη των άλλων λαών. Πριν την Αναγέννηση στη Δύση και πριν την Τουρκοκρατία στην Ελλάδα, έλειωναν τα αρχαία μνημεία –του Φόρουμ και του Ολυμπίου Διός- για να κάνουν ασβέστη, οι Ευρωπαίοι δεν κατανοούσαν το γιαπωνέζικο θέατρο Νο και μέχρι το 1910 οι λευκοί θεωρούσαν αδιανόητο ότι υπήρχε «πρωτόγονη τέχνη». Τα μνημεία τέχνης αποτελούν έμβλημα της κάθε κουλτούρας, συμβολική έκφραση της πολιτικής δύναμής της. Γι’ αυτό, πολλοί πολιτισμοί κατέστρεφαν τα μνημεία τέχνης των άλλων πολιτισμών με βανδαλισμούς. 

Οι Ισπανοί και Πορτογάλοι κατέστρεψαν τα μνημεία των Ινδιάνικων πολιτισμών, τον 16ο αιώνα, και οι Χριστιανοί κατέστρεψαν τους αρχαίους ναούς και μνημεία, εκτός από τα αγάλματα που τα θεωρούσαν εμψυχωμένα και τα φοβόντουσαν. Σκοπός της ανθρωπολογίας είναι να μελετήσει συγκριτικά το φαινόμενο της τέχνης και να απομυθοποιήσει τη σημασία που του έχει δώσει,  η κουλτούρα μας.

συνέχεια...

Συναυλία Υποστήριξης στους Πρόσφυγες 27/11 Αθήνα