-->

Παρασκευή 6 Δεκεμβρίου 2013

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Γκέοργκ Μπύχνερ ΒΟΫΤΣΕΚ στο νέο χώρο του θεάτρου ΑΤΤΙΣ

Πρόγραμμα παραστάσεων μέσα στις γιορτές 

Πέρα από την κανονική ροή των παραστάσεων κάθε Παρασκευή και Σάββατο στις 8.30 μμ και Κυριακή στις 7.30 μμ,θα διεξαχθούν δύο επιπλέον παραστάσεις την Πέμπτη 26/12/2013 και την Πέμπτη 2/1/2014 στις 8.30 μμ.

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΛΗΞΗΣ ΤΩΝ ΠΑΡΑΣΤΑΣΕΩΝ: ΚΥΡΙΑΚΗ 12/1/2014 

Ομάδα Σημείο Μηδέν
Ηθοποιοί: 

Ελεάνα Γεωργούλη, Δαυίδ Μαλτέζε, Μιλτιάδης Φιορέντζης, Δέσποινα Χατζηπαυλίδου

Δευτέρα 2 Δεκεμβρίου 2013

Ποιός υπήρξε, λοιπόν, ο δημιουργός; Μια διεισδυτική ματιά του Έβαλντ Ιλιένκοφ στο αίνιγμα της θρησκείας

Έβαλντ Ιλιένκοφ
αναδημοσίευση από τη "Λέσχη"

Το κείμενο που ακολουθεί είναι απόσπασμα από το βιβλίο Για τα Είδωλα και τα Ιδεώδη (1968). Μια πολύτιμη συμβολή του Έβαλντ Ιλιένκοφ, ενός απ’ τους σημαντικότερους σοβιετικούς φιλοσόφους. Στα ελληνικά κυκλοφόρησε από τις εκδόσεις Οδυσσέας, το 1976, με τίτλο Τεχνοκρατία και ανθρώπινα ιδεώδη στο σοσιαλισμό. Αν σας κινήσει το ενδιαφέρον και ψάχνετε απαντήσεις στα ερωτήματα που θέτει στο τέλος, μπορείτε να αναζητήσετε ολόκληρο το βιβλίο εδώ. Η γραφή του Ιλιένκοφ εκτός από απολαυστική, είναι και εξαιρετικά διδακτική!

 του Έβαλντ Ιλιένκοφ 

Ποιός υπήρξε, λοιπόν, ο δημιουργός; 

“Ο Θεός δημιούργησε τον άνθρωπο κατ’ εικόνα και ομοίωσή του”, λέγεται σ’ ένα πολύ γνωστό βιβλίο, και ο άνθρωπος τον αντάμειψε με την πιο μαύρη αχαριστία, πρόσθεσε με δηκτική ειρωνεία ο συγγραφέας ενός άλλου βιβλίου. Αλλά αν αφεθούν κατά μέρος οι πνευματικές διαμάχες, και τα παραμύθια, υποστήριξε ένας τρίτος συγγραφέας, θα χρειαστεί ν’ αναγνωρίσουμε ανοικτά και καθαρά ότι ο άνθρωπος δημιούργησε το θεό, έτσι όπως δημιούργησε βιβλία και αγάλματα, καλύβες και ναούς, το ψωμί και το κρασί, την επιστήμη και την τεχνική. Και γι’ αυτό, το σκοτεινό πρόβλημα για το δημιουργό και το πρότυπο, απ’ όπου αυτός εμπνεύστηκε, βρίσκει τη λύση του σε μια αλήθεια απλή και καθαρή: ο άνθρωπος δημιούργησε τον εαυτό του και μετά την αυτοπροσωπογραφία του, στην οποία έδωσε το όνομα “θεός”. Έτσι, στο πρόσωπο του “θεού” ο άνθρωπος γνώρισε και λάτρεψε μόνο τον εαυτό του, νομίζοντας ωστόσο ότι αναγνωρίζει ένα διαφορετικό πλάσμα, και η θρησκεία στην πραγματικότητα δεν υπήρξε τίποτα’ άλλο, παρά ένας καθρέφτης που έδειχνε στον άνθρωπο τις ίδιες του τις όψεις.

Σάββατο 30 Νοεμβρίου 2013

Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγνώμη

ΜΙΑ ΜΙΚΡΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ 

Με τον Γεράσιμο Γεννατά

ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΧΥΤΗΡΙΟ

κάθε Τετάρτη & Πέμπτη
έναρξη: Τετάρτη 30 Οκτωβρίου  

Ο Γεράσιμος Γεννατάς παρουσιάζει στο θέατρο Χυτήριο την πολιτική επιθεώρηση διαμαρτυρίας "Πατριδογνωσία ή τίποτα πια δεν είναι για συγνώμη". Σατιρίζει καταστάσεις και πρόσωπα, μοιράζεται μαζί μας σκέψεις και συναισθήματα, ιδέες και προβληματισμούς. Στην παράσταση ακούγονται ζωντανά, σε πρώτη εκτέλεση, μελοποιημένα ποιήματα των Μπρεχτ, Μαγιακόφσκι, Λασκαράτου, Έλιοτ, Σαχτούρη, Τζόυς, απ' τον ίδιο τον συνθέτη Γιώργο Κομπογιάννη κι άλλους τρεις μουσικούς.

Η Ελλάδα, η Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά κι ο κόσμος ολόκληρος αποτελούν μια αρένα ανθρώπινης εξαθλίωσης όπου πρωταγωνιστούν σύγχρονοι τύραννοι, με θεατές τους λαούς, και σκηνές από σκληρούς αγώνες και προδομένα όνειρα.

«Όμως εσείς,
θα το μπορούσατε ποτέ καθώς εγώ,
τον εαυτό σας να γυρίσετε τα μέσα του όξω,
Έτσι που να γενείτε ολάκεροι ένα στόμα;» 

ΠΟΛΥΧΩΡΟΣ ΧΥΤΗΡΙΟ
Ιερά Οδός 44, Κεραμεικός
Ώρα έναρξης: Τετάρτη 20.00, Πέμπτη: 21.00

Τετάρτη 27 Νοεμβρίου 2013

Υπεραστικοί: "Μην κάνεις πίσω"

"Μην κάνεις πίσω" 

Τώρα πια μην κάνεις πίσω, τώρα πια μη φοβηθείς.
Όση ανάσα κι αν κρατήσεις, ο αέρας δεν αρκεί.
 Τώρα πια μην κάνεις πίσω, τώρα πια μη φοβηθείς.
Όποιο χώμα κι αν πατήσεις, γη δεν έχεις να σταθείς.

Τώρα πια μην κάνεις πίσω, τώρα πια μη φοβηθείς.
Όσο ήλιο κι αν διψάσεις, φως δε βρίσκεις την αυγή.
Τώρα πια μην κάνεις πίσω, τώρα πια μη φοβηθείς.
Όσο κι αν νερό γυρέψεις, του νερού η πηγή στεγνή. 

Αν παλέψεις, ίσως χάσεις, μ’ αν σωπάσεις, θα χαθείς.
Άλλος δρόμος δε μας μένει απ’ το δρόμο της ζωής
και ζωή σημαίνει αγώνας, να μη ζήσουμε σκυφτοί.

Υπεραστικοί
Νοέμβρης 2013

Κυριακή 24 Νοεμβρίου 2013

ΤΕΚ: Μια προσέγγιση της παραγωγής και απεύθυνσης σύγχρονου πολιτικού τραγουδιού*

Την Παρασκευή 22.11.2013, διοργανώθηκε εκ μέρους του Κοινωνικού Πολιτιστικού Κέντρου Βύρωνα στη Λαμπηδόνα, συζήτηση για το πολιτικό τραγούδι. Στη συζήτηση η οποία κράτησε πάνω από δύο ώρες, συμμετείχαν γύρω στα 50 άτομα. Ακολούθησε συναυλία με τις hip hop Μπάντες "Belladona" και "Φράξια". Δημοσιεύουμε την αρχική τοποθέτηση της ΤΕΚ.

Εκ μέρους της ΤΕΚ θέλουμε να ευχαριστήσουμε το Κοινωνικό-Πολιτιστικό Κέντρο Βύρωνα για την πρόσκληση σε αυτή τη συζήτηση. Για όσους δε γνωρίζουν την ΤΕΚ, είμαστε μια συλλογικότητα εργαζομένων-καλλιτεχνών που ξεκινήσαμε από αυτές τις γειτονιές πριν από 5 χρόνια. Στην αρχή είμασταν μόνο μουσικοί αλλά τώρα η σύνθεσή μας έχει εμπλουτιστεί και από άλλες τέχνες. Προσπαθούμε να αναπτύξουμε καλλιτεχνική-κινηματική δράση, και ταυτόχρονα να προάγουμε τη συνεργασία, την αλληλεγγύη μεταξύ των καλλιτεχνών, και την αδιαμεσολάβητη απεύθυνση της καλλιτεχνικής παραγωγής στην κοινωνία. Στο παρελθόν έχουμε συμμετάσχει σε εκδηλώσεις συμπαράστασης σε κοινωνικούς και εργατικούς αγώνες, οργανώσαμε συναυλίες, κάναμε το θεματικό φεστιβάλ «Which Side Are You On – Για μια τέχνη αντίστασης στο πλευρό των εργαζομένων» και κυκλοφορήσαμε τη συλλογή «Μέρες από Ατσάλι» για την απεργία των χαλυβουργών με έργα μελών της συλλογικότητας.

Πέμπτη 21 Νοεμβρίου 2013

ΤΕΚ: Τέχνη και Αντιφασιστικό Κίνημα*

Στις 16.11.2013 διοργανώθηκε με πρωτοβουλία της Αντιφασιστικής Πρωτοβουλίας Κεραμεικού/Μεταξουργείου/Ακαδημίας Πλάτωνος, συζήτηση με θέμα "Τέχνη και αντιφασιστικό κίνημα". Στη συζήτηση συμμετετείχαν γύρω στα 80 άτομα. Ακολούθησε συναυλία η οποία κράτησε μέχρι τελικής πτώσης! Δημοσιεύουμε την αρχική τοποθέτηση της ΤΕΚ.

Τι είναι και τι δεν είναι ο φασισμός?

Κατά μια ανάγνωση αρκετά διαδεδομένη, ο φασισμός μπορεί να προσεγγιστεί σαν μια ακραία, μαζική, εκδήλωση αυταρχισμού και απόλυτων ιδεολογικών σχημάτων που δύναται να επιβληθούν από ένα ισχυρό -πιθανότατα στρατιωτικοποιημένο- υποκείμενο. Υπό το ίδιο -μάλλον πασιφιστικό- πρίσμα ο φασισμός είναι μόνο δολοφονίες, πόλεμοι, δικτατορίες και θηριωδίες. Επίσης δημοφιλής φαίνεται η έμφαση στα χαρακτηριστικά του φασισμού που σχετίζονται με άρνηση-στέρηση της ελευθερίας του λόγου και του πνεύματος, της αναλγησίας, καταπίεσης της διαφορετικότητας, μια προσέγγιση αναδεικνεύει σημαντικά ζητήματα και η οποία εκκινά μάλλον από φιλελεύθερες αφετηρίες.