-->

Παρασκευή 20 Φεβρουαρίου 2015

Γιάννος Περλέγκας: Η λέξη «Αριστερά» ποινικοποιείται, ούτε ο Τσίπρας δεν τη λέει πια

Εφημερίδα των Συντακτών

Ο Καντ πρωταγωνιστεί σ' έναν φανταστικό χρόνο και τόπο. Αν και ο φιλόσοφος υπήρξε εργένης και δεν απομακρύνθηκε ποτέ από τη γενέτειρά του –το Κένιξμπεργκ της Πρωσίας– τον βλέπουμε τώρα συνοδευόμενο από σύζυγο σ' ένα υπερωκεάνιο να ταξιδεύει στην Αμερική, προκειμένου να ανακηρυχθεί επίτιμος διδάκτωρ στο Κολούμπια και συγχρόνως να θεραπευτεί από γλαύκωμα. Με μάτια προτεταμένα προς τα έξω, μοιάζει γερασμένος, στο πρώτο στάδιο του Αλτσχάιμερ. Το χειρότερο: ο πατέρας του Διαφωτισμού είναι τυφλός...
Μαζί με τον Καντ συμπλέουν προς στην Αμερική μια εκατομμυριούχος που σχεδιάζει να ανελκύσει τον «Τιτανικό», ένας απατεώνας συλλέκτης κλασικής τέχνης, ένας ναύαρχος και ένας καρδινάλιος που πρόκειται να ανακηρυχθεί πάπας. 

Τετάρτη 18 Φεβρουαρίου 2015

Υπεραστικοί: "Το δίκιο δε χαρίζεται, μονάχα κατακτιέται".

"Είπε ο ψαράς στο σκουληκάκι: πάμε να ψαρέψουμε" 
Μπ. Μπρεχτ

 Ελευθερία, ισότητα και δικαιοσύνη δεν μπορούν να υπάρχουν ταυτόχρονα για καπιταλιστές και εργάτες. Το ζήτημα είναι, λοιπόν, ελευθερία για ποιον; Ισότητα για ποιον; Δικαιοσύνη για ποιον; Ανάσα για τον καπιταλιστή δεν μπορεί παρά να σημαίνει ασφυξία για τον εργάτη. Πραγματική ανάσα για τον εργάτη δεν μπορεί παρά να σημαίνει ασφυξία για τον καπιταλιστή. Και δε θα βρει τέτοια ανάσα ο κόσμος της δουλειάς, αν δεν παλέψει γι’ αυτή, αν δεν την κατακτήσει με τις δικές του δυνάμεις.

Τρίτη 17 Φεβρουαρίου 2015

Εργατική Λέσχη Περιστερίου: Πέμπτη 19/2, το Θέατρο Δρόμου και η Τέχνη εν Κινήσει στον χιπχοπ καφενέ

  (Μια σπονδυλωτή εκδήλωση του χιπχοπ καφενέ με αφορμή την παρουσίαση της συλλογής ποιημάτων-διηγημάτων “Κάτι Οστά”) 

Την Πέμπτη 19 Φλεβάρη στις 8 μμ, η καλλιτεχνική κολλεκτίβα “Θέατρο Δρόμου” εισβάλει στην Εργατική Λέσχη Περιστερίου για μια ξεχωριστή εκδήλωση στον χιπχοπ καφενέ. Μαζί της θα είναι η συλλογικότητα εργαζομένων - καλλιτεχνών "Τέχνη εν κινήσει" συμβάλλοντας στη συζήτηση με θέμα "Το στήσιμο δομών στην τέχνη από τους από κάτω. Πιο συγκεκριμένα η εκδήλωση είναι χωρισμένη σε 3 μέρη:

  1. Προβολή της ντανταϊστικής ταινίας Entr'acte (1924) του Ρενέ Κλερ. 
  2. Παρουσίαση του νέου βιβλίου των Φώντα και Δερβίση με τίτλο “Κάτι Οστά”. Οι πενήντα σελίδες του βιβλίου περιλαμβάνουν ποιήματα και διηγήματα, μερικά εκ' των οποίων έχουν κατά καιρούς δημοσιευτεί σε πρόχειρη μορφή στις Επιτυχημένες απόπειρες, ενώ με τρία ποιήματα συμμετέχει και το Βδέλυγμα.
  3. Ανοιχτή συζήτηση με θέμα “Το στήσιμο δομών στην τέχνη από τους από κάτω την οποία θα ανοίξουν το Θέατρο Δρόμου και η Τέχνη Εν Κινήσει. 

Δευτέρα 16 Φεβρουαρίου 2015

Θέατρο Σκιών: "Ο Καραγκιόζης και το Σόι που είναι μπλε"

 H ιδέα για μια παράσταση Θεάτρου Σκιών με θέμα την «Λαϊκή Αντίσταση» σε αντιστοιχία/παραβολή
με την «Εθνική Αντίσταση», στα χνάρια που είχε χαράξει ο Βασίλης Ρώτας, ξεκίνησε στην Αθήνα τον Μάιο του 2013, μεταξύ των Π. Κουνάδη – Β. Βαβανάτσου στα πλαίσια προγραμματισμένων -τότε- διημερίδων εορταστικών εκδηλώσεων (18 & 19/10/2013), για τα εγκαίνια «Μουσείου Εθνικής Αντίστασης» στη Λαμία. Παράλληλα προωθήθηκε μια ανάλογη ιδέα, για την δημιουργία μιας παράστασης Θεάτρου Σκιών με αντιμνημονιακό ουσιαστικά χαρακτήρα από τον Φώντα Λάδη, στα πλαίσια των δραστηριοτήτων της κίνησης Ενότητα 2012.  Το έναυσμα ήταν η ομιλία-εκδήλωση του Βαγγέλη Βαβανάτσου στο Cabaret Voltaire στις 15 Δεκεμβρίου 2012 με τίτλο «Φταίνε οι Καραγκιόζηδες που δεν υπάρχουν Κατσαντώνηδες;».


Τετάρτη 11 Φεβρουαρίου 2015

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ: Εικόνα και Χρόνος, Αντρέι Ταρκόφσκι

Ταινιοθήκη της Ελλάδος 
Ιερά Οδός 48 & Μεγ. Αλεξάνδρου 134-136 /  Μετρό  Κεραμεικός

12-18 Φεβρουαρίου 2015 

Η Ταινιοθήκη της Ελλάδος έχει την τιμή να παρουσιάσει το αφιέρωμα «Εικόνα και Χρόνος, Αντρέι Ταρκόφσκι». Ένα μεγάλο αναδρομικό αφιέρωμα στον Αντρέι Ταρκόφσκι με ολόκληρη τη φιλμογραφία του κορυφαίου δημιουργού, ο οποίος άλλαξε την κινηματογραφική εμπειρία σμιλεύοντας το χρόνο και διευρύνοντας την εικόνα με ταινίες-σύμβολα για την πίστη, την εξορία, τη μνήμη. Το έργο του Ταρκόφσκι είναι ανεξίτηλα επηρεασμένο από την παράδοση του σοβιετικού κινηματογράφου, και ιδιαίτερα των κορυφαίων εκφραστών του Ρομ, Ντοβζένκο, Αϊζενστάιν. Συνθέτει, όμως, μια απολύτως προσωπική κινηματογραφική γραφή που κατατάσσει τον δημιουργό ανάμεσα στους κορυφαίους όλων των εποχών.

Τρίτη 10 Φεβρουαρίου 2015

A' Προβολή της βραβευμένης ταινίας "5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ" και συζήτηση με τον Παλαιστίνιο σκηνοθέτη της ταινίας Εμάντ Μπουρνάτ

Τη Δευτέρα 2 Μαρτίου, στο Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ, θα πραγματοποιηθεί η πρώτη εκδήλωση της Πρωτοβουλίας "Ένα Καράβι για τη Γάζα", στο πλαίσιο της προετοιμασίας της καινούργιας αποστολής προς τη Γάζα.  

Στην εκδήλωση:  

- Θα προβληθεί σε πανελλαδική πρώτη προβολή (με ελληνικούς υπότιτλους), η πρώτη παλαιστινιακή ταινία που προτάθηκε για βραβείο Όσκαρ, 5 ΣΠΑΣΜΕΝΕΣ ΚΑΜΕΡΕΣ  (5 BROKEN CAMERAS)  σε σκηνοθεσία του Παλαιστίνιου Εμάντ Μπουρνάτ και του Ισραηλινού Γκάι Νταβίντι.

Δευτέρα 9 Φεβρουαρίου 2015

Κάλεσμα για τη στήριξη του βιβλίου «Η ποίηση στην Οκτωβριανή Επανάσταση» – Συζήτηση πάνω σε ζητήματα Τέχνης.

Το βιβλίο είναι το πρώτο μιας σειράς που πραγματεύεται το ζήτημα της σοβιετικής πρωτοπορίας στον τομέα της κουλτούρας και είναι το μοναδικό στην Ελλάδα που εμβαθύνει στον σχηματισμό και στην ανάπτυξη της σοβιετικής ποίησης από την προεπαναστατική στη μετεπαναστατική περίοδο. Η προώθησή του δε στηρίζεται σε μονοπώλια ούτε επιδιώκει να γίνει κρατικοδίαιτο.

Γράφτηκε για τους αγωνιστές που πάλεψαν στις απεργιακές μάχες και στους καθημερινούς αγώνες στους τόπους δουλειάς και τις γειτονιές. Για όσους πιστεύουν σε μια καλύτερη κοινωνία που θα έχει καταργηθεί η εκμετάλλευση του ανθρώπου από άνθρωπο. Γιατί η καλλιτεχνική πρωτοπορία πρέπει να έχει ισχυρούς δεσμούς με την εργατική τάξη, το λαό και τη νεολαία που να ενισχύονται στους ταξικούς αγώνες. 

Ανεξάρτητα από επιμέρους διαφορές, όσοι και όσες πιστεύετε ότι χρειάζεται γραμμή ρήξης και ανατροπής μπορείτε να επικοινωνήσετε στο mauro_flight@yahoo.gr για συζήτηση, εκδήλωση ενδιαφέροντος για δραστηριότητες, εκδηλώσεις, μελέτες πάνω σε ζητήματα Τέχνης. Χρειάζεται η γνώση, η πρόταση, η πείρα του καθενός και της καθεμιάς, ώστε να γίνουμε πιο δυνατοί και πιο ικανοί μαζί, για τις σκληρές μάχες που δίνουμε και θα δώσουμε στο βάρβαρο μέλλον που βρίσκεται ήδη εδώ.

Πέμπτη 5 Φεβρουαρίου 2015

ΔιαβάΖΟΥΜΕ, αυτοδιαχειριζόμενο μπαρ και κινηματογράφος στη Στρούγκα

Αυτή την Παρασκευή 6 Φλεβάρη, στις 9 το βράδυ, θα πραγματοποιηθεί στη Στρούγκα άλλη μια συνάντηση "ΔΙΑΒΑ-ΖΟΥΜΕ" γιατί η μόρφωση μπορεί και πρέπει να είναι στα χέρια όλων μας, η διαδικασία της μάθησης δεν είναι μιας μόνο κατεύθυνσης και η γνώση δεν είναι αποκλειστικά εξειδίκευση ή εμπόρευμα. Ο καθένας μπορεί να φέρει και να διαβάσει κάτι που θεώρησε αξιόλογο, είτε λογοτεχνικό, είτε επιστημονικό, αφού πει και δυο λόγια για τον/την δημιουργό του. Οι παρουσιάσεις πρέπει να είναι μέχρι 10 λεπτά για να μπορέσουν να διαβάσουν κι άλλοι :)

Παράλληλα λειτουργεί το αυτοδιαχειρζόμενο Bar του χώρου, όπως κάθε Παρασκευή. Τα όποια έσοδα του Bar, διατίθενται για την οικονομική ενίσχυση του χώρου.

Τις Κυριακές του Φλεβάρη στη Στρούγκα, απολαμβάνουμε σουηδικό κινηματογράφο. Αυτή την Κυριακή 8/2 προβάλεται η πρώτη από τις τρεις ταινίες του Roy Andersson που προβάλονται το Φλεβάρη: "Τραγούδια από το δεύτερο όροφο" (2000).

Ένας υπάλληλος απολύεται με εξευτελιστικό τρόπο, ένας μετανάστης δέχεται βίαιη επίθεση σ' ένα πολυσύχναστο δρόμο, ένας μάγος τα κάνει θάλασσα με το νούμερό του και ο Καρλ βάζει φωτιά στο κατάστημα επίπλων του για να εισπράξει την ασφάλεια. 


Είσοδος φυσικά ελεύθερη

Δευτέρα 2 Φεβρουαρίου 2015

Οι Magic de Spell κατηγορούν την ατομική ιδιοκτησία

του Μιχάλη Παπαμακάριου από το «Πριν»

Κυκλοφόρησε το καινούργιο άλμπουμ των Magic de Spell Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες; με τη πολύτιμη συμβολή του τραγουδιστή των Apocalypsis και της Λένας Πλάτωνος Γιάννη Παλαμίδα, που συνεργάζεται πρώτη φορά έπειτα από χρόνια με γκρουπ. Το όνομα του άλμπουμ, όπως δηλώνει και το ίδιο το συγκρότημα, είναι εμπνευσμένο από την εποχή και τα -διαχρονικά τελικά- θέματα που αυτή θέτει.  Ένα concept άλμπουμ με 14 τραγούδια που συνδέονται μεταξύ τους και ακολουθούν τη ροή της αφήγησης μιας ιστορίας.

Οι Magic de Spell έχουν φτιάξει ένα από τα πολιτικά άλμπουμ των τελευταίων χρόνων, τέκνο συλλογικών εμπειριών και βιωμάτων από την πάλη ενάντια στη πολιτική των Μνημονίων και τη σύγχρονη καπιταλιστική βαρβαρότητα. Το ομώνυμο τραγούδι άλλωστε αποτελεί μια σύνδεση της κοινωνίας της αγοράς με την οπισθοδρόμηση: «Πρόγονε πίθηκε εσύ τι λες / Πώς βλέπεις τις καινούργιες αγορές / Βρυξέλες, Βερολίνο, Μαρακές / Πρόγονε πίθηκε για μας τι λες / Νιώθεις περήφανος ή μήπως κλαις / Νέα Υόρκη, Σαντιάγκο, Μπαγκλαντές».

Κατηγορούν την ατομική ιδιοκτησία που μας στέρησε τα πάντα, μελοποιώντας το κατηγορητήριο του «ποιητή που έκανε τις πέτρες να γελούν» Ρόκε Ντάλτον, από το Ελ Σαλβαδόρ. Απαντούν στο «καθεστώς των αριθμών» που κάνουν τους ανθρώπους, μας προτρέπουν να σηκώσουμε κεφάλι στο «Κοίτα ψηλά» και μελοποιούν το «Τόξο των φτωχών» του Δημήτρη Ποντικά, του ποιητή που μας άφησε πρόωρα.

Βέβαια, οι Magic δεν μένουν μόνο σε αυτά. Ροκάρουν με το «Δεν μπαίνω στον Παράδεισο», συνεργάζονται με τον γάλλο ράπερ  Le Sale Gosse στο πολύ όμορφο «Καράβι χάρτινο», διασκευάζουν το «Σαμποτάζ» της Λένας Πλάτωνος και της Μαριάνας Κριεζή και «χορεύουν» απτάλικο ζεϊμπέκικο στο «Αλαφροΐσκιωτος», με τους εξαιρετικούς στίχους του Δημήτρη Pixel, που παίρνει τη σκυτάλη από το «Αερικό» του Θανάση Παπακωνσταντίνου.

Όπως δηλώνουν οι ίδιοι: «Χρησιμοποιήσαμε τη συλλογική δύναμη. Τη δύναμη της παρέας που τόσο πολύ δοκιμάζεται σ’ αυτές τις δύσκολες μέρες της κρίσης. Προσκαλέσαμε φίλους νεότερους και παλιότερους, της σκηνής μας και όχι μόνο. Να παίξουμε όλοι μαζί. Ο ήχος αυτού του δίσκου είναι το αποτέλεσμα συνύπαρξης 14 μουσικών στο στούντιο. Θελήσαμε να κάνουμε ένα άλμπουμ όπως παλιά. Ένα έργο με θεματικό άξονα, αρχή, μέση και τέλος. Έξω δηλαδή από τις επιταγές του σύγχρονου lifestyle. Όπως τότε που η μουσική ήταν ένα αυτοδύναμο έργο κι όχι μια ακόμη επιδερμική επιλογή και, πάνω απ’ όλα, μια όσο μας αναλογεί ανατρεπτική παρέμβαση, στις δοκιμαζόμενες κοινωνίες του «21 st Centuiy Darkness -»

Προσωπικά, αν και δύσκολα πλέον εκπλήσσομαι από δίσκους, αυτή η δουλειά με εξέπληξε θετικά. Δεν μπορώ να πω ότι κομίζει κάποια αισθητική ανατροπή στην ελληνική ροκ σκηνή - εξάλλου δεν πιστεύω ότι μπορεί πλέον να συμβεί κάτι τέτοιο στο χώρο. Ωστόσο οι Magic de Spell, αν και «βετεράνοι» του εγχώριου ροκ ήχου, έχουν φτιάξει ένα φρέσκο, πολύ καλοφτιαγμένο και συνθετικά πλούσιο άλμπουμ, που θα ζηλέψουν πολλοί νέοι ή «νέοι» δημιουργοί. Ένα άλμπουμ κοινωνικό, πολιτικής και πολιτιστικής παρέμβασης, που όχι μόνο δεν θυσιάζει τη καλλιτεχνική του υπόσταση στο όνομα του «μηνύματος», αλλά αντίθετα ενοποιεί μέσω της ροκ έκφρασης και αισθητικής το καλοφτιαγμένο τραγούδι με την επίκαιρη πολιτική ματιά. Γιατί όπως λέει και το τραγούδι: «Ο κόσμος τρίζει όπως και χτες, έρχονται άλλες εποχές φανταστικές, χαοτικές, θα γκρεμιστούν οι φυλακές».

Ο δίσκος κυκλοφορεί από τη δισκογραφική εταιρεία Καθρέφτης, με την υποστήριξη του ραδιοφωνικού σταθμού 105,5 Στο Κόκκινο.



Παρασκευή 30 Ιανουαρίου 2015

Χοσέ Μαρτί: Ο ποιητής και κορυφαίος μαχητής της Κουβανικής ανεξαρτησίας

το Περιοδικό

Ο Χοσέ Μαρτί, ποιητής και κορυφαίος μαχητής της Κουβανικής ανεξαρτησίας,είναι από τις πλέον εμβληματικές φυσιογνωμίες της ιστορίας της Κούβας. Αποτέλεσε σημείο αναφοράς και έμπνευσης γιά τους ηγέτες της Επανάστασης στο νησί και ιδιαίτερα γιά τον Τσε Γκεβάρα και τον Φιντέλ Κάστρο. Γεννημένος σαν σήμερα, 28 Γενάρη, το 1853 στην Αβάνα από ισπανούς γονείς, άρχιζε να δημοσιεύει ποίηματα του σε τοπικές εφημερίδες σε ηλικία μόλις 16 ετών. Το 1869, η υποστήριξη που παρείχε μέσω των γραπτών του στους ξεσηκωμένους κουβανούς ενάντια στο αποικιοκρατικό καθεστώς, τον έβαλε σε σοβαρά προβλήματα.