-->

Δευτέρα 8 Νοεμβρίου 2010

Πάρτυ υποστήριξης του 3ου Φεστιβάλ Εν Κινήσει

Εν όψει του 3ου Φεστιβάλ Εν Κινήσει διοργανώνουμε το πάρτυ οικονομικής ενίσχυση για την μερική κάλυψη υλικοτεχνικού εξοπλισμού.

Ημερομηνία: 13/11/2010
Ώρα: 22:00
Διεύθυνση: Στέκι Μεταναστών, Τσαμαδού 15 Εξάρχεια

Έισοδος Ελεύθερη

Τετάρτη 7 Ιουλίου 2010

Ανοιχτό κάλεσμα της «Τέχνης εν Κινήσει» προς τους καλλιτέχνες - Ιούλιος 2010, Αθήνα

ΟΙ ΚΑΛΛΙΤΕΧΝΕΣ ΣΤΟ ΠΛΕΥΡΟ ΤΟΥ ΚΟΣΜΟΥ ΤΗΣ ΕΡΓΑΣΙΑΣ

Στο σύγχρονο, παγκοσμιοποιημένο τοπίο βιώνουμε μια απ’ τις σφοδρότερες, αν όχι τη σφοδρότερη, οικονομικές κρίσεις του καπιταλιστικού συστήματος, κρίσεις που αποτελούν εγγενές χαρακτηριστικό της λειτουργίας του. Ο οξυμένος ανταγωνισμός μεγάλων χρηματοπιστωτικών ιδρυμάτων οδήγησε κάποια από αυτά σε χρεωκοπία. Προκειμένου να αποφευχθεί η πλήρης κατάρρευση του παγκόσμιου τραπεζικού συστήματος αρκετές κυβερνήσεις ενίσχυσαν τα ιδρύματα αυτά δημιουργώντας ταυτόχρονα μεγάλα εθνικά ελλείμματα. 


Η Τ.Ε.Κ. στο 15ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ.

Η Τέχνη εν Κινήσει συμμετέχει στο 15ο Αντιρατσιστικό Φεστιβάλ. Ημερομηνία διεξαγωγής Παρασκευή 9-7 ως και Κυριακή 11-7 2010 στο Πάρκο Γουδή.

Τρίτη 2 Μαρτίου 2010

2ο Φεστιβάλ Τέχνη Εν Κινήσει

Αναδημοσίευση από το "Κόκκινο"  

Στις 28 και 29 Δεκεμβρίου 2009 οι απομακρυσμένες ανηφόρες του Βύρωνα φιλοξένησαν, στο παλιό Ταπητουργείο, την ομάδα της «Τέχνη Εν Κινήσει» (Τ.Ε.Κ.) - μια συλλογικότητα μουσικών με κύριο στόχο την ενεργοποίηση τόσο των ίδιων αλλά και του ακροατηρίου, μέσα από διαδικασίες που ανυψώνουν το μουσικό-καλλιτεχνικό κριτήριο και ενισχύουν τη συλλογική δράση. Η θέλησή τους να απομακρυνθούν από ατομικιστικές νοοτροπίες και αντιλήψεις που έχει δημιουργήσει το «σύστημα» σε κάθε πτυχή της ζωής μας, τους οδήγησε στη λύση του D.I.Y (Do-It-Yourself), μια πρακτική που έχει εφαρμοστεί πολλές φορές στο παρελθόν σε Live, πάρτι, φεστιβάλ, συζητήσεις. Παρόλο που οι DIY εκδηλώσεις είναι, αρκετές φορές, για να είμαστε ειλικρινείς, συνυφασμένες με προχειρότητα και κακή ποιότητα οργάνωσης (χωρίς αυτό να σημαίνει ότι υστερούν απαραίτητα σε προσέλευση κόσμου), η Τ.Ε.Κ. αποφάσισε να τις υιοθετήσει και να τους δώσει ένα χαρακτήρα που αρμόζει στο σημερινό μουσικό. Δεν είναι λίγες οι φορές, που οι μουσικοί, στην Ελλάδα και στο εξωτερικό, πέφτουν θύματα εκμετάλλευσης από ιδιοκτήτες ζωντανών σκηνών και μπαρ· τα πενιχρά ή μηδενικά νυχτοκάματα συμπληρώνωνται από την αδιαφορία ακόμα και για τα λειτουργικά έξοδα των μουσικών, το μηδαμινό ενδιαφέρον για την ποιότητα του ήχου και τις άπειρες εκφράσεις ασέβειας απέναντι στην προσωπικότητα του καλλιτέχνη. Όμως, οι μουσικοί οι ίδιοι, έχοντας άμεση ανάγκη αυτούς τους ανθρώπους, και τα μαγαζιά τους, για να βγάλουν προς τα έξω τις δημιουργίες τους και να εκφραστούν καλλιτεχνικά, και αναλογιζόμενοι ότι μπορεί να πάνε χαμένα τα λεφτά και οι ώρες προετοιμασίας και πρόβας, συνεχίζουν να παίζουν με αυτούς τους όρους, διαιωνίζοντας μια κατάσταση που δεν βλάπτει μόνο τους ίδιους αλλά όλους. Βάσει των παραπάνω, τα μέλη της Τ.Ε.Κ. αποφάσισαν να επιλέξουν μια δικιά τους πορεία μακριά από σπόνσορες (εκτός από την ταλαιπωρημένη τσέπη των μελών) και να στήσουν ένα διήμερο φεστιβάλ με ηχητική και οργανωτική αξιοπρέπεια.  

Δευτέρα 1 Φεβρουαρίου 2010

Έρευνα για τις καλλιτεχνικές συλλογικότητες του παρελθόντος.

Η Τέχνη εν Κινήσει δεν αποτελεί προϊόν παρθενογένεσης. Ούτε οι δράσεις της καταγράφονται ως καινοφανείς στον ρου της ιστορίας. Στο παρελθόν έχουν υπάρξει αντίστοιχα εγχειρήματα. Η μελέτη της ιστορικής τους εξέλιξης, δηλαδή οι συνθήκες κάτω από τις οποίες γεννήθηκαν, έδρασαν και εξαφανίστηκαν οι διάφορες καλλιτεχνικές συλλογικότητες του παρελθόντος είναι το αντικείμενο της έρευνας που ξεκινάμε. Τα πρώτα-λιγοστά- στοιχεία βρίσκονται εδώ.

Δευτέρα 4 Ιανουαρίου 2010

Το αποτύπωμα του 2ου Φεστιβάλ της ΤΕΚ "εν Κινήσει"


Τη νύχτα της Τρίτης 29/12/2009 έπεσε η αυλαία και του 2ου Φεστιβάλ εν Κινήσει. Πολύς ο κόσμος που συνέρρευσε και γέμισε το Στέκι Νεολαίας Βύρωνα και τις δυο μέρες του φεστιβάλ. Τα πολλά και ποιοτικά συμμετέχοντα σχήματα, η ελεύθερη είσοδος – με προαιρετική οικονομική ενίσχυση- και ο χαρακτήρας που προσπαθεί να προσδώσει στις εκδηλώσεις της η Τ.Ε.Κ. ήταν σημαντικά κίνητρα για τον κόσμο που στήριξε την προσπάθεια αυτή.

Σ’ αυτό το συναυλιακό διήμερο συμμετείχαν οκτώ συγκροτήματα με ισόχρονες εμφανίσεις. Δόθηκε μεγάλη σημασία στα μέσα γνωστοποίησης του φεστιβάλ αλλά και στον τρόπο παρουσίασης των σχημάτων ώστε να εξασφαλιστεί η ισότιμη παρουσία τους. Μέλη τους, συνεργάστηκαν με μεγάλη διάθεση και ενθουσιασμό επί αρκετές εβδομάδες με τους συμμετέχοντες στην Τ.Ε.Κ. αναλαμβάνοντας τόσο να διεκπεραιώσουν ορισμένες διαδικασίες προεργασίας όσο και να καλύψουν και αναγκαίες οργανικές θέσεις του φεστιβάλ, πέρα από το αμιγώς καλλιτεχνικό μέρος. Στο τελευταίο είδαμε, την πρώτη μέρα και κατά σειρά εμφάνισης, τους πρωτοεμφανιζόμενους Killing Grannies με την πειστική τους παρουσία να μας κερδίζουν, τους Grain με την απέριττη και ουσιαστική τους εμφάνιση, τον μεστό ελληνικό στίχο και τα εκφραστικά φωνητικά τους, τους Magic De Spell με το πλούσιο, από την πολύχρονη ιστορία τους, υλικό τους και τους Mighty Shakers με το αυθεντικό rock ‘n’ roll τους. 

Τετάρτη 2 Σεπτεμβρίου 2009

Τοποθέτηση Μιχάλη Παπαμακάριου, εκπροσώπου της ΝΚΑ στο φεστιβάλ "Αναιρέσεις 09"

Παρασκευή 29/05/2009

ΟΙ ΠΡΟΟΠΤΙΚΕΣ ΤΗΣ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΗΣ ΔΙΣΚΟΓΡΑΦΙΑΣ

Στη συζήτηση συμμετείχαν οι: Χρήστος Αλεξόπουλος, ιδρυτής της Puzzlemusik, μιας από τις πιο ποιοτικές και πολύμορφες ανεξάρτητες εταιρείες. ο Χρήστος από την Spinalonga, ένα από τα πιο δυναμικά label της Αθήνας, το οποίο συσπειρώνει δεκάδες συγκροτήματα. Ο Διονύσης Κώνστας, μέλος του συγκροτήματος Φτηνό Ευέλικτο Μουσικό Δυναμικό και της πρωτοβουλίας Unsigned United, μια συσπείρωσης 16 ανεξάρτητων συγκροτημάτων και μουσικών. Ο Δημήτρης Μποτής, τέως μέλος των Γνωστοί Άγνωστοι και νυν των Magic de SpellΜ από τη πρωτοβουλία «Τέχνη εν Κινήσει», μια προσπάθεια που ξεκίνησε και συνεχίζεται στις γειτονιές του Βύρωνα και της Καισαριανής και συγκροτείται από πολίτες και μουσικούς. Ο Henry Frayne του συγκροτήματος Lanterna, o οποίος κατέθεσε την μακρόχρονη εμπειρία του από την Αμερικάνικη ανεξάρτητη δισκογραφία και ειδικά από την συνεργασία του με την Badman Records Μια αιφνίδια ασθένεια εμπόδισε την συμμετοχή του Σταύρου, γνωστού μας Front man των Deus X Machina, από το The Lab ενώ η ταυτόχρονη συναυλία του B.D.Foxmoor στο φεστιβάλ Υμηττού, μας στέρησε την παρέμβαση της γνωστής μας 8ctagon.

Παρασκευή 28 Αυγούστου 2009

Party T.E.K. Report.

Η μέρα ήταν καλή...Ανοιξιάτικη,το λιγότερο. Το πάρτυ ξεκινούσε στις 8. Για Κυριακή βράδυ ό,τι καλύτερο αφού η Δευτέρα είναι-πάντα-εργάσιμη μέρα. Η ελεύθερη είσοδος επίσης ένα σημαντικό δέλεαρ. Ήταν λοιπόν καλή ευκαιρία για όσους ήθελαν να μας γνωρίσουν από κοντά και να ενημερωθούν για το τί είναι και τί προσπαθεί να κάνει η Τ.Ε.Κ. Και την ευκαρία αυτή την άδραξαν πολλοί. Αρκετός κόσμος λοιπόν. Οι περισσότεροι μουσικοί και γενικότερα άνθρωποι που ασχολούνται σε μεγαλύτερο ή μικρότερο βαθμό με την τέχνη. Ο χώρος του πάρτυ,το-πρώην;-στέκι Νεολαίας Βύρωνα, ιδιαίτερα άνετος και φιλόξενος. 

Η μεγάλη του επιφάνεια προσφέρει αρκετές προοπτικές. Αισθάνεται κανείς την άνεση ευρισκόμενος εκεί. Εύλογα όμως γεννιούνται και ερωτήματα. Γιατί αυτός ο τόσο λειτουργικός χώρος παραμένει ανεκμετάλλευτος; Γιατί έχει εγκαταλειφθεί ενώ πριν από αρκετά χρόνια αποτελούσε νεολαιίστικο πνεύμονα; Γιατί κατάντησε να δίνεται για...παιδικά πάρτυ,σε ιδιώτες; Ο χώρος θα μπορούσε να διατεθεί για πλήθος πολιτιστικές εκδηλώσεις όπως θέατρο, συναυλίες, εικαστικές εκθέσεις, προβολές ταινιών, σεμινάρια, ακόμη και για μαθήματα μουσικής ή για πρόβες. Αντ’αυτών,τίποτε...Είναι κρίμα...


Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Στοιχεία της τοποθέτησης της ΤΕΚ στη συζήτηση με θέμα «Ανταρσία στη μουσική βιομηχανία. Το μέλλον της ανεξάρτητης δισκογραφίας» -Αναιρέσεις 09

Εγκαθίδρυση εξουσίας της μουσικής βιομηχανίας

Η μουσική βιομηχανία βέβαια δεν είναι μόνο οι δισκογραφικές εταιρείες αλλά και τα ΜΜΕ (ραδιόφωνο, τηλεόραση, τύπος, internet) με ειδικές εκπομπές, διαφημιστικές εταιρείες, δισκάδικα και γενικότερα χώροι πώλησης δισκογραφημάτων κ.λπ. Η επαφή βέβαια με τους καλλιτέχνες γίνεται κυρίως μέσω των δισκογραφικών εταιρειών όπου «ανήκουν». Ακόμα και στους χώρους αυτούς υπάρχει μια κινητικότητα όπου αλλάζουν οι συσχετισμοί ισχύος. Ενώ κάποτε οι δισκογραφικές εταιρείες είχαν το πάνω χέρι στη σχέση τους με τα ΜΜΕ και τις διαφημιστικές, φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια μετατοπίζεται η ισχύς πρώτα στις διαφημιστικές, στη συνέχεια στα ΜΜΕ και τέλος στις δισκογραφικές.

Κυριακή 23 Αυγούστου 2009

Νίκος Βοσδογάνης -1967-2009...Underground Hero

Νίκος Βοσδογάνης
Underground Hero

Ένα μονάχα θα σου πω, αν τύχει και σε ξαναδώ,
πως δε μεγάλωσα ποτέ κι αυτό μ’ έχει γεράσει.
Κι αν είναι κάτι που μισώ δεν είσαι συ, δεν είμαι ‘γω,
είναι το άλλο μου μισό που μ’ έχει ξεπεράσει.

(Νίκος Βοσδογάνης, Πουλιά της νύχτας– Ανέκδοτο τραγούδι)

Γνώρισα το Νίκο το ’87, όταν βρεθήκαμε με μια παρέα μουσικών στην Αγ. Παρασκευή. Έμαθα ότι ήταν ένα από τα ιδρυτικά μέλη της θρυλικής punk μπάντας ΓΕΝΙΑΣ ΤΟΥ ΧΑΟΥΣ. Έπαιζε κιθάρα και τραγουδούσε στην πρώτη περίοδο της μπάντας (‘82 – ’83). Στη συνέχεια συμμετείχε σε διάφορα συγκροτήματα (SHADES, ΠΑΡΑΛΗΡΗΜΑ, ΦΕΤΙΧ). Για μεγάλο διάστημα χαθήκαμε και βρεθήκαμε πάλι το ’92. Εκείνη την περίοδο έπαιζε μπάσο στους MAGIC DE SPELL. Η συμμετοχή του στους M.D.S. συνέπεσε σχεδόν με τη στροφή τους στον ελληνικό στίχο. Οι punk επιρροές του ταίριαξαν με τις αναφορές της μπάντας και πυροδότησαν ένα εκρηκτικό μίγμα που είχε ως αποτέλεσμα το δίσκο ορόσημο για την ελληνική ροκ σκηνή, «Διακοπές στο Sarajevo».