-->
Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): “Intercity 62”

Στίχοι – Κείμενα: ΥπεραστικοίΜουσική: Υπεραστικοί – Παυλέας (JazzMatazz)Ηθοποιοί: Τάσος Ράπτης – Σοφία Κ.Ηχοληψία – Μίξη ήχου: Γιωργής Νταβαρίνος – Παυλέας (JazzMatazz)Ακουστικές και ηλεκτρικές κιθάρες, βιολιά, ηλεκτρονικά, programming, φωνητικά, αμανές (αντρική φωνή): σύνθεση και εκτέλεση: Παυλέας (JazzMatazz)Τραγουδοποιία, κλασική κιθάρα, φωνή, φωνητικά: ΥπεραστικοίΕυχαριστούμε την Αγγελική

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Ανακοίνωση του ΣΕΗ για το Προεδρικό Διάταγμα 85, το οποίο διαλύει περαιτέρω τις εργασιακές κατακτήσεις των καλλιτεχνών

Με πραγματική έκπληξη και τεράστια αγανάκτηση, πληροφορηθήκαμε για την - με υπογραφή της ΠτΔ, Κατερίνας Σακελλαροπούλου - έκδοση του Προεδρικού Διατάγματος 85 με ημερομηνία 17/12, σύμφωνα με το οποίο ΟΛΟΙ ΑΝΕΞΑΙΡΕΤΩΣ οι απόφοιτοι των «ανώτερων» δραματικών σχολών & σχολών χορού και κινηματογράφου κατατάσσονται στην κατηγορία εργαζομένων ΔΕ. Ουσιαστικά αλλά και τυπικά πλέον με την υπογραφή της

Φώντας Λάδης -

Φώντας Λάδης - "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης"

Δελτίο Τύπου: Η Σύγχρονη Εποχή με χαρά παρουσιάζει τη συλλογή ποιημάτων του Φώντα Λάδη με τίτλο "Τα τραγούδια του νόμου και της τάξης". Πρόκειται για ποιήματα που ορισμένα εξ αυτών βλέπουν το φως της δημοσιότητας για πρώτη φορά στη συγκεκριμένη συλλογή, ενώ κάποια άλλα έχουν στο παρελθόν δημοσιευτεί σε διάφορα έντυπα ή έχουν συμπεριληφθεί, μελοποιημένα, σε κάποιο δίσκο. Ποιήματα που είτε

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

Καταγγελία προς τη Διοίκηση του Σωματείου Ελλήνων Ηθοποιών, για τα γεγονότα της ΕΚΛΟΓΟΑΠΟΛΟΓΙΣΤΙΚΗΣ ΣΥΝΕΛΕΥΣΗΣ της 6ης Ιουνίου

 Συνέλευση Αγωνιζόμενων Ηθοποιών | Προχθές γίναμε μάρτυρες της ισοπέδωσης του ανώτερου αποφασιστικού οργάνου ενός κλάδου, αυτού της γενικής Συνέλευσης. Γίναμε μάρτυρες μιας διαδικασίας που για εμάς κράτησε από τις 5 μέχρι τις 11 το βράδυ, ώρα που αποχωρήσαμε συλλογικά καταγγέλλοντας την διαδικασία. Μέχρι εκείνη την ώρα, με ευθύνες που βαραίνουν την Διοίκηση, δεν έγιναν καν τοποθετήσεις

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

ΧΡΩΜΑ - Ο στρατιώτης ποιητής (σε ποίηση Μίλτου Σαχτούρη)

Μουσική: ΧΡΩΜΑ, Ποίηση: Μίλτος Σαχτούρης. Το ποίημα ανήκει στη συλλογή: Τα φάσματα ή η χαρά στον άλλο δρόμο (1958) Ο στρατιώτης ποιητής -  Δεν έχω γράψει ποιήματα μέσα σε κρότους μέσα σε κρότους κύλησε η ζωή μου Τη μιαν ημέρα έτρεμα την άλλην ανατρίχιαζα μέσα στο φόβο μέσα στο φόβο πέρασε η ζωή μου Δεν έχω γράψει ποιήματα δεν έχω γράψει ποιήματα μόνο σταυρούς σε μνήματα καρφώνωΧΡΩΜΑ:

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

Υπεραστικοί & Παυλέας (JazzMatazz): «Αμερικανοτσολιάδες»

   «Αμερικανοτσολιάδες» Απ’ την Πρεσβεία εντολή και σούζα το Γκουβέρνο,                        την ιστορία θα την πω, το κρίμα όμως δεν παίρνω.                      

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Ο Δήμος Αθηναίων κλείνει το θέατρο ΕΜΠΡΟΣ για να το ξεπουλήσει στην τουριστικοποίηση-περεταίρω διάλυση της Αθήνας!

Διαμαρτυρία ενάντια στην παραχώρηση του κτιρίου του Θεάτρου Εμπρός από την Εταιρία Ακινήτων του Δημοσίου (ΕΤΑΔ) στον Δήμο Αθηναίων διοργανώνει την Δευτέρα 28 Μαρτίου, στις 3 μμ, μπροστά στο Δημαρχείο της Αθήνας, στην πλατεία Κοτζιά, το Ελεύθερο Αυτοδιαχειριζόμενο Θέατρο ΕΜΠΡΟΣ. Η δημοτική αρχή της Αθήνας (Κώστας Μπακογιάννης) σχεδιάζει την εκκένωση του θεάτρου «στα πλαίσια των σχεδίων επέκτασης

Δελτίο Τύπου - EL Che

Δελτίο Τύπου - EL Che

Σα να μην πέρασε μια μέρα. Από τα πάντα. Από τις αιτίες τις παλιές που προκαλούν τους πολέμους, μας φυλακίζουν με αφορμή την πανδημία και μας πεθαίνουν έξω από τις ΜΕΘ, χωρίς ποιοτική δημόσια και δωρεάν υγεία. Εν τέλει χωρίς μέλλον για να μην κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας ειδικά για τη νεολαία. Γι αυτούς τους λόγους.Γιατί ρωτώντας τη νέα γένια ποιός είναι ο Che, ελάχιστοι τον γνωρίζουν.

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Νέα κυκλοφορία: db projekt & Κατερίνα Σπυροπούλου – Μισοτελειωμένοι Ξεσηκωμοί

Το db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project  του Δημήτρη Μποτή από τους Magic de Spell, στο οποίο συνεργάζεται με φίλους/ες. Στη νέα αυτή κυκλοφορία συναντιέται με τη γραφή και την απαγγελία της Κατερίνας Σπυροπούλου.Το μερίδιό της στους Μισοτελειωμένους Ξεσηκωμούς είναι «στίχοι που τους στοιχειώνουν απραγματοποίητες εκδρομές, συντριβές εργασίας, παιδιάστικες συνενοχές, ξύλινες κούνιες,

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Δημήτρης Λάγιος, Φώντας Λάδης, Τάκης Κωνσταντακόπουλος-Τα Μαντεμοχώρια (HQ Official Audio Video)

Τάκης Κωνσταντακόπουλος: "Τα Μαντεμοχώρια". Μουσική Δημήτρης Λάγιος - Στίχοι Φώντας Λάδης, από την Συλλογή 3. Επιμέλεια ορχήστρας Δημήτρης Παπαγγελίδης. Στην Συλλογή 3 περιέχονται 21 σχετικά άγνωστα τραγούδια σημαντικών δημιουργών, όπως για παράδειγμα ο Μάνος Λοΐζος, ο Δημήτρης Λάγιος, ο Μάνος Ελευθερίου αλλά κι από τους ενεργούς ο Λευτέρης Παπαδόπουλος, ο Ανδρέας Πρέζας, ο Χρύσανθος Μουζακίτης

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db-projekt – Demerol Flow, νέα κυκλοφορία

db projekt είναι το ηλεκτρονικό side project του Δημήτρη Μποτή (Magic de Spell) όπου συνεργάζεται με φίλους. Μας πρωτοσυστήθηκε τον Οκτώβρη του 2012 με το «Σύντροφέ μου» στην πρώτη συλλογή της ΤΕΚ «Μέρες από Ατσάλι» ενώ συμμετείχε και με το «Σιωπηλή Συνενοχή» στη δεύτερη συλλογή «…Δεν θα Πεθάνει μόνος, Τσάκισέ τον» (Ιανουάριος 2014).To πρώτο μέρος της νέας του παρουσίας είναι η συνεργασία του με

Σάββατο 24 Ιουλίου:

Σάββατο 24 Ιουλίου: "ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗ

ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΘΕΑΤΡΟ ΓΚΡΑΒΑΣ, Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ, Αθήνα | Σάββατο 24 Ιουλίου 2021, ώρα 8.30μ.μ.,"ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ" - σε μουσική ΛΙΝΟΥ ΚΟΚΟΤΟΥ και ποίηση ΦΩΝΤΑ ΛΑΔΗΈνα μεγάλο μουσικό πολυθέαμα για την ιστορία του Ελληνικού λαού με άξονα την Επανάσταση του 1821, θα παρουσιαστεί πρώτη φορά φέτος στο Δημοτικό Θέατρο της Γκράβας (Ταϋγέτου 60 και Πασσώβ), το Σάββατο 24 Ιουλίου, στις 8:30 το βράδι. Το

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη  ευθυνών εν μέσω διχασμών

Γιάννης Μίχας Νεονάκης - Απόκρυψη ευθυνών εν μέσω διχασμών

2 χρόνια διακυβέρνησης της ναζιστικής συμμορίας της ΝΔ, της πιο επικίνδυνης κυβέρνησης απο την μεταπολίτευση ως τώρα, αφού φυσικά της έστρωσε το χαλί ο ΣΥΡΙΖΑ που διέσυρε την πραγματική έννοια της Αριστεράς στη συνείδηση του κόσμου.2 χρόνια διακυβέρνησης μιας κάστας πολιτικών φερέφωνων του Κεφαλαίου, που επέστρεψε να συνεχίσει ό,τι διεκόπη από τον ΣΥΡΙΖΑ μιας και το αστικό κράτος έχει συνέχεια,

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Δημόσια επιστολή προς τους καλλιτέχνες από την ανοιχτή Πρωτοβουλία κατοίκων Βύρωνα: Θέατρα Βράχων χωρίς τον Λόφο Κοπανά δεν μπορούν να υπάρξουν

Φίλες και φίλοι: Σας στέλνουμε τη συγκεκριμένη επιστολή, γιατί θεωρούμε πως η ευαισθησία των καλλιτεχνών μπορεί να συμβάλλει καθοριστικά στην οριστική κατοχύρωση των θεάτρων Βράχων στο δημόσιο και στους δήμους. Δημόσιες τοποθετήσεις με στόχο τη μη παραχώρησή τους στους ιδιώτες, έχουν τη δύναμη αφενός να ευαισθητοποιήσουν και να κινητοποιήσουν την κοινωνία για την υπεράσπιση των χώρων

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο

Υπεραστικοί: Συλλογή τραγουδιών με τον τίτλο "Προκήρυξη"

Με συλλογική δουλειά και με μεράκι ετοιμάσαμε τον πρώτο μας δίσκο (cd) με τον τίτλο "Προκήρυξη". Περιλαμβάνει τα τραγούδια που δημοσιεύσαμε κατά την περίοδο 2010-2014. Το cd με το βιβλιαράκι που το συνοδεύει δεν προορίζονται για εμπορική χρήση, και θα κυκλοφορούν με ελεύθερη συνεισφορά. Πέραν των συναυλιών μας, στις οποίες θα διαθέτουμε οι ίδιοι την "Προκήρυξη", επιδίωξή μας είναι να

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης:

Υπεραστικοί & Αντώνης Σιδερίδης: "Οι πορφυρογέννητοι"

Οι πορφυρογέννητοι Μέσα στο άγριο χάραμα, θεέ μου, τι καψόνι, σαν ο πορφυρογέννητος κοιτάζει απ’ το μπαλκόνι, το Μπάντεν-Μπάντεν δεν θωρεί μήτε και το Παρίσι, το μαύρο τούτο ριζικό ποιός να το τραγουδήσει. Δεν βλέπει Μέλανα Δρυμό και Βυρτεμβέργη-Βάδη, την “Aston Martin” που ζητά, δεν βρίσκει στο σκοτάδι. «Ωρέ, που ξύπνησα, mon Dieu, τι βάσανο με βρήκε», στο Κολωνάκι, κάθιδρος στο ρετιρέ

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

ΜΙΘΡΙΔΑΤΗΣ - GUEST @ ΒΟΥΤΗΓΜΕΝΟΙ ΣΤΟΝ ΒΟΥΡΚΟ [ERT Open - 02/06/21]

Συνέντευξη του Μιθριδάτη στην εκπομπή "Βουτηγμένοι στον βούρκο" της ΕΡΤ Open:

Τρίτη 25 Αυγούστου 2009

Στοιχεία της τοποθέτησης της ΤΕΚ στη συζήτηση με θέμα «Ανταρσία στη μουσική βιομηχανία. Το μέλλον της ανεξάρτητης δισκογραφίας» -Αναιρέσεις 09

Εγκαθίδρυση εξουσίας της μουσικής βιομηχανίας

Η μουσική βιομηχανία βέβαια δεν είναι μόνο οι δισκογραφικές εταιρείες αλλά και τα ΜΜΕ (ραδιόφωνο, τηλεόραση, τύπος, internet) με ειδικές εκπομπές, διαφημιστικές εταιρείες, δισκάδικα και γενικότερα χώροι πώλησης δισκογραφημάτων κ.λπ. Η επαφή βέβαια με τους καλλιτέχνες γίνεται κυρίως μέσω των δισκογραφικών εταιρειών όπου «ανήκουν». Ακόμα και στους χώρους αυτούς υπάρχει μια κινητικότητα όπου αλλάζουν οι συσχετισμοί ισχύος. Ενώ κάποτε οι δισκογραφικές εταιρείες είχαν το πάνω χέρι στη σχέση τους με τα ΜΜΕ και τις διαφημιστικές, φαίνεται ότι τα τελευταία χρόνια μετατοπίζεται η ισχύς πρώτα στις διαφημιστικές, στη συνέχεια στα ΜΜΕ και τέλος στις δισκογραφικές.

Μια απλοποιημένη άποψη μπορεί να θεωρεί ότι τις δισκογραφικές εταιρείες τις απασχολούν μόνο οι πωλήσεις και τα κέρδη. Η πραγματικότητα όμως εμφανίζεται πιο σύνθετη. Η διασφάλιση της κερδοφορίας δεν έρχεται κυρίως από τη διεύρυνση των πωλήσεων αλλά από την εγκαθίδρυση της εξουσίας τους πάνω στην παραγωγή καλλιτεχνικού έργου και ειδικότερα στη στυγνή εκμετάλλευση του καλλιτέχνη – παραγωγού. Είναι πιο σημαντικό γι’ αυτούς να δεσμεύουν τον παραγωγό παρά το προϊόν του. Η δέσμευση αυτή γίνεται :

Με την καλλιέργεια της αντίληψης ότι όλοι είναι εφήμεροι και αναλώσιμοι.

Με τους όρους των συμβολαίων που απέχουν πολύ από μια κοινή συμφωνία για να αποκομίσουν οφέλη και τα δύο συμβαλλόμενα μέρη, αλλά συνήθως δεσμεύουν τον καλλιτέχνη χωρίς καμία ουσιαστική δέσμευση από την εταιρεία.

Με την καλλιέργεια της αντίληψης ότι «όποιος δεν είναι με μας, δεν είναι τίποτα», αφού θα υποστεί αποκλεισμό από τη συντριπτική πλειοψηφία των ΜΜΕ που ελέγχονται με αμοιβαίες συμφωνίες.

Διαστάσεις της ανεξάρτητης δισκογραφίας:

Ιστορικά οι ανεξάρτητες δισκογραφικές εταιρείες (independent labels) οριοθετήθηκαν σε αντιδιαστολή με τις μείζονες δισκογραφικές εταιρείες (major labels). Εμφανίστηκαν σε μια εποχή που έπρεπε να βρούν τρόπο έκφρασης μη κυρίαρχες underground μουσικές υποκουλτούρες, που παρόλο που δεν είχαν μαζική απεύθυνση για να αφορούν τις μεγάλες εταιρείες, αφορούσαν σε ένα συνεκτικό κοινό με μεγάλη δυναμική.

Οι περισσότερες ανεξάρτητες δισκογραφικές έχουν ως αφετηρίες  τη χειραφέτηση των καλλιτεχνών, όπου οι καλλιτέχνες έχουν τη δυνατότητα να καταγράψουν το έργο τους με τη μορφή που επιθυμούν και την ευθύνη του να παρουσιαστεί όπως επιθυμούν μη κερδοσκοπικό προσανατολισμό. «Δε θέλουμε να βγάλουμε κέρδη αλλά και να μην μπούμε και μέσα».  Την ανάδειξη μιας συλλογικής πρότασης όπου η «δική μας» ομάδα πρέπει να αποκτήσει ισχύ. Τις περισσότερες φορές η πορεία τους έχει τις εξής εξελίξεις :

Συμβόλαια με στραγγαλιστικούς όρους συνεργασίας, γιατί κάποιοι «ασυνείδητοι» δεν εκτίμησαν τις δυνατότητες που τους προσέφερε η ανεξάρτητη εταιρεία και μόλις έγιναν λίγο γνωστοί, προτίμησαν να στραφούν σε μεγαλύτερες εταιρείες αφήνοντας τες εκτεθειμένες.

Εμπορική δράση με όλη τη σημασία της λέξης, γιατί το πραγματικό δίλημμα που αντιμετώπισαν ήταν ή θα εντάσσονταν με τους όρους της αγοράς ή δε θα μπορούσαν ούτε να επιβιώσουν. Η λειτουργία της αγοράς στη χώρα μας (συμπίεση των τιμών από μεγαλομάγαζα, αποκλεισμοί από κυρίαρχες εταιρείες) αλλά και η λειτουργία των θεσμών (νόμοι, φορολογικό σύστημα) δεν άφηναν περιθώριο για εμπορικό κέρδος έτσι ώστε κάποιος να έχει και το δικαίωμα να το απεμπολήσει. Για να επιβιώσει πρέπει να διαφοροποιηθούν οι πρακτικές (π.χ. πρέπει ο καλλιτέχνης να πληρώνει την παραγωγή, την κοπή, να αγοράζει μέρος των CD που κόβονται κ.ά.).

Όταν η δική τους ομάδα αποκτούσε ισχύ, αναπαρήγαγε τις πρακτικές στις οποίες εναντιωνόταν, ασκώντας εξουσία στους χώρους που της δινόταν η δυνατότητα αλλά και πολιτική αποκλεισμών σε όσους δεν υπηρετούσαν το δικό τους life style.

Συμπεράσματα:

Η ίδια η μουσική βιομηχανία μεταλλάσσεται έτσι ώστε να επιβιώσει στη σημερινή πραγματικότητα. Η μεταστροφή της γίνεται κυρίως βαθαίνοντας την εξάρτησή της από άλλους τομείς της αγοράς (ΜΜΕ, διαφημιστικές). Στη μεταστροφή τους αυτή επιφυλάσσουν δυσμενέστερους όρους συνεργασίας με τους καλλιτέχνες.

Η συμβολή των ανεξάρτητων εταιριών στη συγκρότηση του σημερινού εναλλακτικού μουσικού τοπίου είναι αδιαμφισβήτητη. Δόθηκε η δυνατότητα σε πολλά μουσικά ρεύματα με αντισυμβατικό περιεχόμενο να έρθουν στην επιφάνεια. Η πορεία όμως των περισσότερων είναι προδιαγεγραμμένη, όχι όμως επειδή οι συντελεστές τους αποτυγχάνουν στους χειρισμούς. Μέσα στα όρια που τίθενται από τις σημερινές σχέσεις παραγωγής δε δίνεται η δυνατότητα να αποτινάξει το καλλιτεχνικό έργο την εμπορευματική του διάσταση, οπότε μοιραία δεν είναι δυνατόν οι ίδιοι οι καλλιτέχνες – παραγωγοί να ξεφύγουν από την αλλοτρίωση. Ακόμα και τα πιο ελπιδοφόρα εγχειρήματα μπορούν να εκφυλιστούν ακούσια ή εκούσια, βραχυπρόθεσμα ή μεσοπρόθεσμα. Χρειαζόμαστε εκτός από τις προθέσεις, συγκροτημένη, υπεύθυνη, συλλογική δράση αλλά και επεξεργασία θέσεων και αντιλήψεων που θα δημιουργήσουν ένα συνεκτικό πλαίσιο που θα αναδείξει τον κοινωνικό χαρακτήρα της τέχνης. 

Η συλλογική αυτή δράση πρέπει να είναι πολύπλευρη, αγκαλίαζοντας και άλλες πτυχές της παραγωγής και απεύθυνσης του καλλιτεχνικού έργου (μουσικές σκηνές, φεστιβάλ, internet, πνευματική «ιδιοκτησία» κ.λπ.) Ακόμα και αν η ίδια η συλλογική μας δράση δεν είναι δυνατόν να επιφέρει τη χειραφέτηση του καλλιτέχνη στα πλαίσια αυτού του συστήματος, μπορεί να βοηθήσει σημαντικά στη συγκρότηση ριζοσπαστικής καλλιτεχνικής συνείδησης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου